Ford przedstawia pierwszego w USA całkowicie elektrycznego pick-upa dla policji: F‑150 Lightning Pro SSV
Ford Pro kontynuuje wsparcie lokalnych społeczności oraz klientów rządowych w kierunku zelektryfikowanego, opartego na technologii świata, wprowadzając na rynek pierwszego w USA w pełni elektrycznego pick-upa przeznaczonego specjalnie dla policji – Ford F-150 Lightning Pro Special Service Vehicle.
08.08.2022 | aktual.: 10.03.2023 13:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
- W pełni elektryczny Ford F-150 Lightning Pro Special Service Vehicle to nowoczesny, zawsze gotowy do pracy pick-up, który pomoże policji obniżyć koszty, zwiększy efektywność i przyspieszy realizację celów z zakresu zrównoważonego rozwoju.
- F-150 Lightning Pro SSV łączy zalety elektrycznego układu napędowego z charakterystycznymi dla organów ścigania funkcjami F-150 Police Responder, które obejmują policyjne siedzenia z wytrzymałej tkaniny, wbudowane stalowe płyty wzmacniające i zabezpieczające oparcia przednich foteli, czy światła ostrzegawcze montowane na dachu.
Ford od ponad 70 lat dostarcza policji pojazdy, których funkcjonariusze potrzebują do ochrony i służby społeczeństwu. Obecnie ponad 12 tysięcy oddziałów policji w całym kraju korzysta z samochodów Forda, a ich popularność jest ogromna. Dość powiedzieć, że w służbie znajduje się więcej pojazdów Forda niż wszystkich innych konkurencyjnych aut razem wziętych[1]. Marka przypisuje ten sukces i lojalność ścisłej współpracy producenta samochodów z klientami – w tym przypadku w szczególności poprzez dział Ford Police Advisory Board.
– Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić pierwszego w USA elektrycznego pick-upa przeznaczonego do policyjnych potrzeb, dzięki któremu służby mogą wykorzystać przełomową technologię, aby poprawić swoją efektywność – powiedział Nate Oscarson, kierownik sprzedaży Ford Pro ds. służb rządowych. – Pro Power Onboard może służyć jako mobilne źródło zasilania[2], np. aby oświetlić po zmroku miejsca wypadków na autostradzie, elektryczny układ napędowy potencjalnie pomaga obniżyć koszty eksploatacyjne oraz te związane z zakupem paliwa[3], a Mega Power Frunk zapewnia dodatkowe zamykane schowki wręcz stworzone dla policyjnych celów. Takich funkcjonalności oczekuje się zresztą od lidera w dziedzinie policyjnych pojazdów – dodał.
Inteligentny elektryczny pick-up stworzony specjalnie dla policji
Ford F-150 Lightning Pro SSV łączy w sobie doskonale znane – moc i osiągi – kojarzone z DNA marki Built Ford Tough, w tym możliwość przyspieszenia od 0 do 96 km/h w czasie poniżej czterech sekund[4], zaawansowaną technologicznie platformę elektryczną pojazdu oraz innowacje związane z oprogramowaniem Ford Pro.
F-150 Lightning Pro SSV jest przeznaczony do specjalistycznych potrzeb różnych departamentów, które obejmują pomoc na miejscu wypadku albo miejscu przestępstwa czy holowanie łodzi albo przyczepy. Specjalnie przygotowane przez Forda funkcje F-150 Police Responder obejmują:
- Siedzenia z wytrzymałej tkaniny ze zredukowanymi podpórkami, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu;
- Wbudowane stalowe płyty wzmacniające i zabezpieczające oparcia przednich foteli;
- Dostępne czerwono-niebieskie albo bursztynowo-białe światła ostrzegawcze w technologii LED montowane na dachu;
- Łatwa w montażu wzmocniona górna półka na desce rozdzielczej, na której może znaleźć się dodatkowe wyposażenie policyjne;
- Łatwe w czyszczeniu tylne siedzenia i podłoga z winylu.
Standardowe funkcjonalności obejmują natomiast:
- Wnętrze: 12-calowy cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników oraz 12-calowy ekran dotykowy wbudowany w środkową konsolę;
- Na zewnątrz: Mega Power Frunk zapewniający zamykaną przestrzeń ładunkową, w którym znajduje się też łatwy dostęp do źródeł zasilania;
- Zakres możliwości i wydajność: 452 KM mocy maksymalnej i 1 050 Nm maksymalnego momentu obrotowego5, 3 500 kg zdolności holowniczej i 1 000 kg maksymalnej ładowności7 w wersji ze standardowym akumulatorem albo przyspieszenie od 0 do 96 km/h poniżej czterech sekund, 580 KM mocy maksymalnej, 1 050 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 4 500 kg zdolności holowniczej6 w wersji z akumulatorem o zwiększonym zasięgu.
- Technologie: Intelligent Range, która optymalizuje trasy podczas podróży, SYNC 4, bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up, Ford Co-Pilot360 z systemem automatycznego hamowania awaryjnego, informacją o ruchu poprzecznym i monitorowaniem martwego pola (BLIS)8.
Amerykańscy klienci działu Ford Pro SSV mogą także czerpać korzyści z poniższych funkcjonalności:
- Ford E-Telematics – oprogramowanie dostarcza dane ze skomunikowanych pojazdów Forda, w celu proponowania rozwiązań związanych z obniżeniem kosztów eksploatacji, efektywniejszym wykorzystaniem posiadanej floty pojazdów, zaplanowaniem niezbędnych usług serwisowych i wielu innych;
- Zlokalizowana na terenie USA sieć ponad 650 certyfikowanych centrów pojazdów użytkowych dedykowanych elektrycznym pojazdom dostawczym Forda, oferująca sprzedaż, serwis, finansowanie oraz rozwiązania w zakresie ładowania, a także 2 300 wyspecjalizowanych w obsłudze BEV (Battery Electric Vehicle) autoryzowanych dilerów Forda;
- Usługi doradcze związane z instalacją i eksploatacją ładowarek, zarządzaniem danymi oraz usługami cyfrowymi;
- Finansowe ramię Ford Pro – FinSimple – oferuje samorządom lokalnym proste i elastyczne formy finansowania zakupu pojazdów elektrycznych, stacji ładowania wraz z ich montażem oraz dostępem do sprzętu i oprogramowania tak, by ułatwić gminom przejście na floty elektryczne;
- Ford Pro Zabudowy – oferowane bezpłatnie zestawienie najnowszych informacji oraz przewodników na temat specjalistycznych zabudów oraz akcesoriów dostępnych już po zakupie pojazdu.
Więcej szczegółowych danych dotyczących pierwszego w USA całkowicie elektrycznego pick-upa przeznaczonego dla policji można znaleźć na stronie: www.ford.com/police-vehicles/ssv/.
#
[1] Na podstawie danych rejestracji nowych pojazdów z S&P Global Mobility przy ograniczeniu do służb rządowych oraz pojazdów POL i SSV – dane za 2021 rok.
[2] Maksymalny pobór mocy nieprzekraczający limitów określonych w instrukcji obsługi pojazdu. Ważne informacje dotyczące obsługi znajdują się w instrukcji obsługi.
[3] Zaplanowane koszty eksploatacyjne w porównaniu ze spalinowym modelem EcoBoost o pojemności 2,7 litra w oparciu o zalecany harmonogram serwisowania opublikowany w instrukcji obsługi. Analiza odzwierciedla standardową metodę Ford Motor Company obliczania planowych kosztów serwisowania i odzwierciedla dane dostępne w 2020 roku.
[4] Dane testowe Forda oparte na typowej metodologii branżowej przy użyciu przesunięcia o czas przejechanie 1 stopy (1-ft. Rollout). Rezultaty mogą się różnić w zależności od próby.
[5] Moc i moment obrotowy są niezależnymi parametrami i nie można ich osiągnąć jednocześnie. Dane podane na podstawie testów producenta z wykorzystaniem komputerowych symulacji inżynieryjnych. Obliczono na podstawie maksymalnych osiągów silników elektrycznych przy maksymalnej mocy akumulatora. Rezultaty mogą się różnić w zależności od próby.
[6] Maksymalna wartość holowania w modelach Pro z dostępnym akumulatorem o zwiększonym zasięgu i specjalnym pakietem Max. Trailer Tow Package. Wartość może różnić się w zależności od ładunku, konfiguracji pojazdu, akcesoriów i liczby pasażerów.
[7] Maksymalna ładowność z akumulatorem o standardowym zasięgu i 18-calowymi kołami. Dane o ładowności każdego pojazdu znajdują się na etykiecie zamieszczonej na słupku B po stronie kierowcy.
[8] Funkcje wspomagania kierowcy mają charakter uzupełniający i nie zastępują uwagi kierowcy, jego oceny sytuacji i potrzeby kontrolowania pojazdu. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji obsługi.