Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?
Mercedes już od dawna eksperymentuje z hybrydami, oferując ten rodzaj napędu w coraz większej liczbie modeli. Nowego Mercedesa klasy E możemy zamówić nawet w dwóch wariantach hybrydowych – z silnikiem benzynowym i dieslem. Jak sprawdza się w tym mniej typowym wariancie?
05.05.2022 | aktual.: 23.11.2022 14:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes E300de – test wideo
Mercedes E300de to hybryda, ale połączona z silnikiem Diesla. Ma napęd na tył, 9-biegowy automat, 306 KM i 700 Nm.
Cała ta koncepcja ma spore szanse na powodzenie, bo z jednej strony klasa E jest świetna pod względem aerodynamiki, z aktywnymi elementami, jak np. grill z żaluzjami i nawet z typowym dieslem 220d pali bardzo mało. W hybrydzie może więc palić jeszcze mniej.
Ile dokładnie? Przeprowadziłem parę testów:
- ile przejedzie na prądzie?
- ile spala w trasie i w mieście, kiedy ma rozładowany akumulator?
- jak często korzysta z silnika spalinowego w trybie hybrydowym?
Na te i inne pytania odpowiadam w filmie.