Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu

Renault od 2012 roku przekonuje nas, że Twizy to przyszłość motoryzacji. Ten pomysł ma sens, bo zobaczcie: miasta są zazwyczaj zakorkowane dużymi SUV-ami, w których często jadą maksymalnie dwie osoby. Twizy też to potrafi, a przy tym jest niewiele większe od znaczka pocztowego.

Choć Renault Twizy w Polsce nie jest częstym widokiem na ulicach, klienci w cieplejszych grajach z roku na rok coraz bardziej doceniają francuskie wozidełko. Jak dowiedziałem się w rozmowie z Erikiem Feunteun, sprzedaż nieustannie rośnie. Producent obecnie nie planuje następcy, bo nie widzi takiej potrzeby.

Moim zdaniem w Twizy jest kilka rzeczy, które można by poprawić, ale zgodzę się, że auto mimo wieku sprawuje się naprawdę dobrze. Wielokrotnie parkowałem nim w miejscach zwyczajnie niedostępnych dla "zwykłych" samochodów, a w przeciskaniu się po mieście pomagały nie tylko rozmiary, ale też możliwość korzystania z buspasów. W końcu małe renault ma napęd elektryczny.

Udało mi się też odbyć jedną przejażdżkę przy temperaturze nie przekraczającej 10 stopni Celsjusza. Rękawiczki i szalik to pozycje obowiązkowe, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast pozytywnie zaskoczyła mnie obecność podgrzewanej przedniej szyby. Do pełni szczęścia brakowało mi tylko możliwości podpięcia smartfona pod głośniczki. I trochę niższej ceny.

Renault Twizy — test, opinia, zużycie energii, cena

Pojazdy elektryczne to coraz mocniejsza konkurencja dla konwencjonalnych samochodów, przynajmniej w części krajów. Elektryki zawitały już do wielu…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Lexus UX: dojrzały SUV w rozmiarze mini Jeździłem nowym Peugeotem 208. Oto 7 rzeczy, które musisz o nim wiedzieć Peugeot iOn - czy prąd zawładnie światem motoryzacji? [test autokult.pl] Pierwszy polski test Volvo S60. U Szwedów bez większych zmian... i bardzo dobrze! Lexus UX – ile procent SUV-a w kompakcie i na odwrót? Ford Ranger vs. Nissan Navara - co się zmieniło w pickupach? [test autokult.pl] Audi S3 Sportback quattro S-tronic - test Peugeot 5008 2,0 HDI FAP 150 Allure - pakowny francuz [test autokult.pl] Porsche Cayenne diesel 2017 – samochód dla prawdziwych ludzi Czterodrzwiowe gran turismo po głębokiej modernizacji – pierwsza jazda Maserati Ghibli po face liftingu Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi Mazda 3 Skyactiv-X: jest jak auto koncepcyjne, ale już jeździ po polskich drogach

Popularne w tym tygodniu:

Test VW Passata Variant R-Line Edition: klasyczny przykład przerostu formy nad treścią Test Audi A6 Allroad 50 TDI: wszechstronne auto z irytującą skazą Test Jeepa Grand Cherokee 5.9: w 1998 roku najszybszy SUV świata, dziś koi umysł i poprawia koncentrację Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek Pierwsza jazda nową Škodą Octavią: przeszła ewolucję, którą trudno zignorować Test Peugeota 208 GT-line: trzeba się w nim zakochać, bo w pojedynku "na punkty" zostaje w tyle Test Volvo V60 Polestar Engineered: duch w szybkich kombi nie zaginął McLaren 720S Spider: nic już nie jest niemożliwe Test Mini Coopera SE: realna alternatywa dla wersji spalinowej Test Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Gdy musisz mieć wszystko Test BMW X4 M40d: tradycja się nie liczy