Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu

Renault od 2012 roku przekonuje nas, że Twizy to przyszłość motoryzacji. Ten pomysł ma sens, bo zobaczcie: miasta są zazwyczaj zakorkowane dużymi SUV-ami, w których często jadą maksymalnie dwie osoby. Twizy też to potrafi, a przy tym jest niewiele większe od znaczka pocztowego.

Choć Renault Twizy w Polsce nie jest częstym widokiem na ulicach, klienci w cieplejszych grajach z roku na rok coraz bardziej doceniają francuskie wozidełko. Jak dowiedziałem się w rozmowie z Erikiem Feunteun, sprzedaż nieustannie rośnie. Producent obecnie nie planuje następcy, bo nie widzi takiej potrzeby.

Moim zdaniem w Twizy jest kilka rzeczy, które można by poprawić, ale zgodzę się, że auto mimo wieku sprawuje się naprawdę dobrze. Wielokrotnie parkowałem nim w miejscach zwyczajnie niedostępnych dla "zwykłych" samochodów, a w przeciskaniu się po mieście pomagały nie tylko rozmiary, ale też możliwość korzystania z buspasów. W końcu małe renault ma napęd elektryczny.

Udało mi się też odbyć jedną przejażdżkę przy temperaturze nie przekraczającej 10 stopni Celsjusza. Rękawiczki i szalik to pozycje obowiązkowe, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast pozytywnie zaskoczyła mnie obecność podgrzewanej przedniej szyby. Do pełni szczęścia brakowało mi tylko możliwości podpięcia smartfona pod głośniczki. I trochę niższej ceny.

Renault Twizy — test, opinia, zużycie energii, cena

Pojazdy elektryczne to coraz mocniejsza konkurencja dla konwencjonalnych samochodów, przynajmniej w części krajów. Elektryki zawitały już do wielu…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 5008 1,6 HDi Style - test Kia Sorento 2.2 CRDi 6AT - duży SUV za nieduże pieniądze Škodą Kodiaq w błoto: długodystansowy SUV w terenie Ford EcoSport - wydanie drugie, europejskie - nasza pierwsza jazda Ford Tourneo Connect [pierwsza jazda] Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością Škoda Octavia 1,2 TSI (85 KM) Active - test Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus Opel Insignia 2,8 V6 4x4 - oksymoron czy niedaleka przyszłość? [kobiecym okiem][test autokult.pl] Citroën Grand C4 Picasso - dom na czterech kołach [test autokult.pl] Suzuki Baleno (2016) 1.2 DualJet Elegance - test, opinia, spalanie, cena Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG - lepiej późno niż później

Popularne w tym tygodniu:

Nowy Opel Corsa. Niemiecko-francuski mariaż w najmniejszym wydaniu Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Lamborghini Huracán EVO: walka do samego końca BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne Jeździłem nowym Volkswagenem Golfem. Kompakt znów podniósł poprzeczkę konkurencji Test Škody Kamiq: auto całkowicie nie dla mnie, ale nie zdziwię się, jeśli będzie hitem Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania Nissan Juke: druga generacja to subtelny skok na segment kompaktowych crossoverów Test Volvo V60 T8 AWD: mocne i ekonomiczne kombi bez duszy sportowca