Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu

Renault od 2012 roku przekonuje nas, że Twizy to przyszłość motoryzacji. Ten pomysł ma sens, bo zobaczcie: miasta są zazwyczaj zakorkowane dużymi SUV-ami, w których często jadą maksymalnie dwie osoby. Twizy też to potrafi, a przy tym jest niewiele większe od znaczka pocztowego.

Choć Renault Twizy w Polsce nie jest częstym widokiem na ulicach, klienci w cieplejszych grajach z roku na rok coraz bardziej doceniają francuskie wozidełko. Jak dowiedziałem się w rozmowie z Erikiem Feunteun, sprzedaż nieustannie rośnie. Producent obecnie nie planuje następcy, bo nie widzi takiej potrzeby.

Moim zdaniem w Twizy jest kilka rzeczy, które można by poprawić, ale zgodzę się, że auto mimo wieku sprawuje się naprawdę dobrze. Wielokrotnie parkowałem nim w miejscach zwyczajnie niedostępnych dla "zwykłych" samochodów, a w przeciskaniu się po mieście pomagały nie tylko rozmiary, ale też możliwość korzystania z buspasów. W końcu małe renault ma napęd elektryczny.

Udało mi się też odbyć jedną przejażdżkę przy temperaturze nie przekraczającej 10 stopni Celsjusza. Rękawiczki i szalik to pozycje obowiązkowe, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast pozytywnie zaskoczyła mnie obecność podgrzewanej przedniej szyby. Do pełni szczęścia brakowało mi tylko możliwości podpięcia smartfona pod głośniczki. I trochę niższej ceny.

Renault Twizy — test, opinia, zużycie energii, cena

Pojazdy elektryczne to coraz mocniejsza konkurencja dla konwencjonalnych samochodów, przynajmniej w części krajów. Elektryki zawitały już do wielu…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A6 55 TFSI – czy nowoczesna technika jest tyle warta? Tesla Model 3 przekonała mnie, że istnieje miłość od pierwszego jeżdżenia Test Škody Superb 2.0 TSI: 272-konna limuzyna pali tyle, co dawniej słaby kompakt Hyundai i30 CW 1,6 GDI Comfort - po prostu dobre kombi [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Test: Rolls-Royce Wraith Black Badge – pośpiech jednak nie poniża Mini Clubman Cooper S - test, opinia, spalanie, cena Ford Tourneo Custom 2,2 TDCi Titanium 300L - test BMW 640i (F12) Cabriolet - test Chevrolet Orlando 1,4T LT+ - z duchem czasu [test autokult.pl] Mini John Cooper Works Rally: jak prowadzi się najnowszy wóz Rajdu Dakar? Dacia Logan MCV 1,5 dCi Laureate - test

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże Škoda Scala - test długodystansowy. Czy jest warta kwoty jak za premium? Mercedes-AMG GT R to pierwsze od dawna auto sportowe, którego się bałem. W końcu! Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM - jest droga, ale warta swojej ceny Test: Fiat 500 Hybrid - upływ czasu go omija, a nowy silnik to duża zaleta Pierwsza jazda: Volkswagen ID.3 zaczyna coś nowego, ale najważniejsze dopiero przed nami Pierwsza jazda: Citroën C3 po liftingu. Zmian jest mało, liczy się indywidualizacja Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - podejście do elektryka nr 2 Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy Test: Audi e-tron Sportback 55 quattro - to będzie rzadki widok na polskich drogach