Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba

Podoba ci się nowa Toyota Corolla, ale jest za ciasna i ma zbyt mały bagażnik? Jednocześnie nie chciałbyś rezygnować z mocnego napędu hybrydowego? Pozostaje tylko jeden wybór – Toyota Corolla TS Kombi. Równie dobra jak hatchback, a pozbawiona jego dwóch największych wad.

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT - piekielnie długa, pełna nazwa

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT - piekielnie długa, pełna nazwa (fot. Marcin Łobodziński)

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT — test, opinia

Wcale nie dziwi mnie to, jak Toyota podeszła do kwestii przestrzeni w Corolli Hatchback. Z przodu jest jej dużo, z tyłu bardzo mało. Inne azjatyckie auta również kurczą się w tym obszarze. Tylko, że u innych poświęca się miejsce na nogi osób z tyłu, aby uzyskać większy bagażnik. W Corolli tak się nie stało.

To naprawdę kompaktowy wśród kompaktów model, z niedużym rozstawem osi i rozsądnym, bo 361-litrowym bagażnikiem. Ale w topowej wersji hybrydowej kurczy się on do marnych 313 litrów, co nawet w segmencie B jest najwyżej przeciętnym wynikiem. Zresztą ilość miejsca na nogi z tyłu też zalicza go najwyżej do tej klasy.

Bardzo ładnie narysowana linia. Tylna część "zgadza się" z hatchbackiem i nie wygląda jak doklejona czy na siłę wydłużona.

Kombi zmienia wszystko. Model o oznaczeniu TS jest nie tylko dłuższy o 28 cm, ale ma też o 6 cm większy rozstaw osi. Uważam, że obecnie na rynku jest to jedno z najładniejszych kombi. Zwłaszcza, gdy popatrzy się na nie z profilu. Ładnie zakończony tył nie wygląda jak dzieło przypadku, a gdy zestawicie go z wersją hatchback, to okaże się, że wszystkie kąty są takie same.

Przód jest identyczny, ale patrząc na auto z tyłu od razu widać różnice. Niemal wszystko się zmieniło, poza lampami. Kombi wyposażono nawet w inny układ wydechowy w postaci "dwururki" zamiast szerokich atrap wbudowanych w zderzak.

Dwie rury wydechu sugerują dużą moc. Faktycznie, 180 KM w kompakcie to nie jest mało.

Teraz to jest pełnowymiarowy kompakt

Podobnie jest z wnętrzem. Przednia część jest dokładnie taka sama jak w hatchbacku, tylna zupełnie nowa. Oczywiście nie chodzi o kształt kanapy, ale przede wszystkim o miejsce na niej. Jest go wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób, nawet o wzroście 180 cm. Nie jest to jednak przestrzeń ogromna. To tyle, ile powinien teoretycznie oferować także hatchback. Nie jest też wyjątkowo wygodnie, ale przynajmniej dzieci w fotelikach się mieszczą.

Zobacz również: Hybrydowa Honda Jazz – pierwsze wrażenia

Największy i oczywisty zysk jest w bagażniku. Jego 581-litrowa przestrzeń już i tak jest ograniczona przez układ hybrydowy. W słabszej, 122-konnej odmianie mamy o 15 l więcej miejsca, co w zasadzie nie powinno być odczuwalne. Nawet z tymi ograniczeniami to i tak jeden z większych bagażników w segmencie C.

Miejsca z przodu jest dużo, z tyłu przynajmniej wystarczająco. Teraz wszystko się zgadza.

To, co zasługuje na pochwałę, to europejskie podejście przy projektowaniu bagażnika. Postarano się nie tylko o taki "rarytas" jak haczyki na zakupy (są aż dwa!), ale także praktycznie zwijaną roletę, podwójną podłogę, dodatkowy schowek z lewej strony czy składane na płasko oparcia kanapy.

Podłogę po uniesieniu można zablokować w górnym położeniu, choć nie jest to żaden system – wynika to z wciśnięcia jej między uszczelki klapy. Natomiast wierzchnia część podłogi została wyposażona w metalowe, śliskie nakładki, które pozwalają przesunąć łatwo bagaże. Pod podłogą jest nawet wnęka na koło zapasowe, którego w testowym aucie nie było.

Całość wykonano dobrze, z niezłej jakości materiałów, ładnych w tej wersji, choć nie do końca praktycznych. Za kierownicą siedzi się wygodnie, zakres regulacji jest duży, a auto jest przejrzyste. Fotele sprawiają wrażenie sportowych, ale faktycznie mają dobre podparcie boczne i okazują się wygodne.

To, co oczywiście rozczarowuje to brak połączenia ze smartfonem przez Apple Car Play, choć samo połączenie przez przewód jest sprawne. Audio gra bardzo dobrze. Dobrym pomysłem jest mała półeczka na smartfon z umieszczonym blisko gniazdem USB. Takiego gniazda nie ma z tyłu.

Czy kombi jeździ tak jak hatchback?

Właściwie to tak, choć na łukach hatchback jest z oczywistych względów bardziej zwarty i chętniej reaguje na skręt. To kwestia nie tylko niższej o 30–50 kg masy, ale także krótszego rozstawu osi. To też może być kwestia… subiektywnych odczuć.

Tak odważnie narysowanej toyoty już dawno nie było. Odrzucając sentymenty, można jej stylistykę porównać nawet ze sportową Suprą.

Spadek dynamiki, który wg. producenta ma się objawiać gorszym o 0,2 s przyspieszeniem jest nieodczuwalny. I tak 8,1 s do setki to dobry wynik, a napęd nawet przez chwilę nie zastanawia się po wciśnięciu pedału gazu. Do silnika pasuje pewny układ jezdny, któremu trakcji brakuje jedynie na mokrym. Zawieszenie jest dobrze dobrane do jazdy dynamicznej i długiej podróży autostradą. Więcej na temat wrażeń z jazdy tym modelem przeczytacie w poniższym teście.

Nowa Toyota Corolla Hathback Hybrid jest świetna, ale nie dla każdego

180 KM mocy i dynamika samochodu usportowionego, a za tym wszystkim bardzo niskie zużycie paliwa. To mogłoby wystarczyć, by przekonać do siebie rzeszę…

Prawie nie dało się odczuć wzrostu zużycia paliwa wersji kombi. Testowane na tej samej drodze i według tych samych zasad zużyło 7,8 l benzyny na 100 km przy prędkości 140 km/h, czyli o 0,2 więcej niż hatchback. Na drodze krajowej jadąc zgodnie z przepisami potrzebowało dokładnie tyle samo – 4,7 l/100 km. W cyklu miejskim spalanie obu aut to około 5,0 l/100 km.

W teście hatchbacka uznałem go za dość drogi samochód, więc i w tym przypadku nie jest inaczej. 110 900 zł za hybrydową wersję 180-konną to o 4000 zł więcej od hatchbacka. Jeśli bardziej niż na wyglądzie zależy ci na praktyczności, Corolla TS jest nie tyle lepszym, co jedynym sensownym wariantem. A jeśli masz rodzinę, to obowiązkowym.

Marcin Łobodziński

Moja opinia o Toyocie Corolli TS kombi 2.0 Hybrid
Ocena tego modelu musi być wyższa od hatchbacka, w którym dwie największe wady to ciasnota z tyłu i mały bagażnik. Tu jest jak trzeba, ale auto wciąż jest dość drogie i nie jeździ najlepiej w klasie. Choć jeździ przyjemnie, a pali mało. Pomimo tego, nie może być 10/10.

Ogólna ocena9z 10

Plusy:

  • Atrakcyjne wnętrze
  • Dobre wykonanie kabiny
  • Wygodne i dobrze trzymające ciało fotele przednie
  • Duży zakres regulacji foteli i kierownicy
  • Duży bagażnik
  • Dobre właściwości jezdne
  • Sprawne systemy wsparcia kierowcy
  • Dynamika i ekonomiczność silnika

Minusy:

  • Brak Apple Car Play i Android Auto
  • Stosunkowo wysoka cena wersji 180 KM

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT — dane techniczne

Toyota Corolla 2.0 Hybrid TS kombi (180 KM)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4, hybryda  
Rodzaj paliwa: benzyna  
Ustawienie: poprzeczne  
Objętość skokowa: 1987 cm³  

Moc maksymalna

silnika benzynowego:

153 KM przy 6000 obr./min  

Moment maksymalny

silnika benzynowego:

190 Nm przy 4400–5200  

Moc maksymalna

silnika elektrycznego:

109 KM  

Moment maksymalny

silnika elektrycznego:

202 Nm  

Maksymalna moc

systemowa układu:

180 KM  
Skrzynia biegów: e-CVT (bezstopniowa)  
Typ napędu: przedni  
Hamulce przednie: tarczowe wentylowane  
Hamulce tylne: tarczowe  
Zawieszenie przednie: kolumny MacPhersona  
Zawieszenie tylne: podwójne wahacze  
Koła, ogumienie przednie: 225/40 R18  
Koła, ogumienie tylne: 225/40 R18  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia:

kombi

 
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1370–1560 kg  
Ładowność: 540 kg  
Długość: 4650 mm  
Szerokość: 1790 mm  
Wysokość: 1435 mm  
Rozstaw osi: 2640  
Pojemność zbiornika paliwa: 43 l  
Pojemność bagażnika: 581 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 8,1 s  
Prędkość maksymalna: 180 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): --- 5,0 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): --- 4,7 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 4,7–5,6 l/100 km 5,7 l/100 km
Zużycie paliwa (autostrada): --- 7,8 l/100 km
Emisja CO2: 106–127 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek  
Cena:
Model od: 78 900 zł  
Hybryda od: 92 900 zł  
Hybryda 180 KM od: 110 900 zł  
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi RS5 - agresja pod kontrolą [test autokult.pl] Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem? Nissan Juke Nismo RS (2015) – test, opinia, spalanie, cena Test: Volkswagen Caddy 5 Move 2.0 TDI - jego największą zaletą wcale nie jest przestrzeń Volkswagen CC 2,0 TDI DSG - w ładnym opakowaniu [test autokult.pl] Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Test: Fiat 500X Sport - efekt halo VW Tiguan - Facelifting, którego nie widać z daleka Citroën DS5 2,0 BlueHDI 180 KM So Chic – test Test: Peugeot 3008 HYbrid4 GT – mimo imponującej mocy, nie ma co liczyć na sportowe emocje Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Pięciodrzwiowe Mini Cooper S - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd