Tesla zbuduje fabrykę w Niemczech? Pod uwagę brane są dwie lokalizacje

Produkty amerykańskiego giganta cieszą się coraz większą popularnością w Europie. W związku z tym Tesla rozważa budowę fabryki, tzw. "gigafactory" w jednym z krajów umiejscowionych na Starym Kontynencie - dokładnie w Niemczech. Decyzja powinna zapaść niebawem.
W czerwcu bieżącego roku Elon Musk, w odpowiedzi na pytanie dotyczące planów budowy fabryk w Europie przyznał, że Niemcy są głównym celem branym pod uwagę przez Teslę. Będąc bardziej szczegółowym, Musk oświadczył, że "największy sens miałby zakład leżący przy granicy Niemiec z Francją i krajami Beneluksu."
Słowa najwyraźniej powoli przechodzą w czyny. Niemiecki dziennik "Rheinische Post" donosi, że przedstawiciele marki Tesla odwiedzili niedawno Nadrenię Północną-Westfalię. Nieoficjalnie mówi się także o zainteresowaniu Amerykanów Dolną Saksonią, co potwierdził minister gospodarki Bernd Althusmann. Obydwie lokalizacje wydają się atrakcyjne, tym bardziej, że sąsiadują z krajami wspomnianymi przez Elona Muska.
Szacuje się, że w najbliższych latach Europa wraz z Chinami odegra znaczącą rolę w rozwoju elektryfikacji pojazdów. Z każdym rokiem przybywa takich modeli, a zainteresowanie klientów sukcesywnie wzrasta. Lokalna, europejska fabryka Tesli mogłaby spotęgować ten proces i przyczynić się do wzrostu popularności aut marki Tesla na Starym Kontynencie.
Zobacz również: Audi e-tron Sportback w LA
Działania mające na celu umocnienie pozycji Tesli w Europie wydają się niezbędne, gdyż konkurencja nie śpi. Audi, Mercedes, Porsche, czy Jaguar to tylko niektórzy z lokalnych producentów, którzy poważnie podchodzą do tematu elektryfikacji i mogą prześcignąć Amerykanów na światowych rynkach.
Obserwuj nas na Instagramie:

Polecane przez autora:
- Test: BMW iX3 wygląda jak odgrzewany kotlet, ale w normalności tkwi jego siła
- Cała stacja Tesli zastawiona przez auta spalinowe. Obrazek, który pokazuje największy problem elektromobilności [Opinia]
- Passat i Golf jeszcze nie umrą, ale VW chce przyspieszyć elektryczno-cyfrową ewolucję nową strategią "Accelerate"
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze