Frankfurt 2019: Volkswagen e-up! z większym zasięgiem i niższą ceną

Odświeżony Volkswagen e-Up! nie jest może najbardziej spektakularną premierą tegorocznego salonu we Frankfurcie. Z pewnością jednak należy do najważniejszych debiutów 2019 roku. To auto, które ma szanse sprawić, że napęd elektryczny stanie się bardziej dostępny, a co za tym idzie, znacznie popularniejszy niż dotychczas.

To wciąż ten sam, stary, dobry Up!, choć wyposażony w wydajniejszą baterię i atrakcyjniej wyceniony. Właśnie ten drugi czynnik może zadecydować o jego sukcesie. W Niemczech auto kupimy już za niecałe 22 tysiące euro. Dotychczas było ono znacznie droższe — kosztowało bowiem 26 900 euro. Wszystko wskazuje, że Volkswagen chce przyczynić się do wzrostu popularności elektrycznych pojazdów miejskich.

Frankfurt 2019: Nowy Volkswagen e-up! będzie tańszy i zajedzie dalej

Salon samochody we Frankfurcie będzie miejscem premiery nie tylko Volkswagena ID.3. Swój debiut zaliczy też odświeżony e-up!, który dostanie m.in….

Praktyczne, pudełkowate nadwozie skrywa całkiem bogate wyposażenie. Już w standardzie można liczyć na automatyczną klimatyzację, asystent pasa ruchu, czy radio z Bluetooth. Samochód dzięki nowej baterii przejedzie na pełnym ładowaniu nawet 260 km według cyklu WLTP. Realnie będzie to zapewne około 220 km.

W przypadku korzystania z szybkich ładowarek, 80% pojemności akumulatora zapełnimy po około godzinie. Osiągi są wystarczające jak na typowo miejski pojazd — sprint do setki zajmuje 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Za około 2–3 tygodnie powinniśmy poznać polskie ceny elektrycznego Volkswagena. Według proporcjonalnych wyliczeń, bazujących na kwotach z rynku niemieckiego, e-up! nie powinien kosztować więcej niż 80 tysięcy złotych, co przy korzystaniu z państwowych dopłat dałoby realną kwotę około 56 tysięcy złotych.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Milion aut do końca lipca i nowy rekord BMW Na egzamin tylko z dowodem rejestracyjnym auta. Jest odpowiedź ministerstwa PIM i Pawlak uratują polski rynek? Pierwsze elektryczne Volvo tuż, tuż. Nadchodzi XC40 na prąd Pagani Huayra dostępne dla każdego [Wideo] Samochody koncernu Toyota najbardziej niezawodne według Consumer Reports Krótka historia pewnego zdjęcia. Deszcz na Sebring '65 GDDKiA wprowadza zmiany w numeracji dróg. Odcinek krajowej "jedynki" z nową liczbą Fisker Atlantic - pierwsze zdjęcia już w Sieci [aktualizacja] Anliker McLaren SLR 999 Red Gold Dream - kicz za miliony euro? Diesle bardziej szkodliwe niż sądzono. Problemem jest oczyszczanie filtra cząstek stałych Zonda trójkolorowa, a wcale nie francuska

Popularne w tym tygodniu:

Skarb Państwa przejmuje Izerę. To kolejny etap w przygotowaniu produkcji 2-litrowy silnik i 652 KM. Mercedes-AMG zapowiada nowe C63 i nie tylko Ferrari F40 skradło show premierowi. Niezwykły "gość" konferencji w Katowicach Arabowie już się cieszą. Nowy Nissan Patrol debiutuje w ostrej wersji Nismo z V8 Pierwszeństwo pieszych od 1 czerwca: mamy problem, który wywoła chaos Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10 Europejczycy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. Polacy podzielają to zdanie Nowa Dacia Logan zyskała polski cennik. Jest wyraźnie droższa, ale w standardzie ma LPG Mercedes Sprinter od Keggera. Laweta idealna pod supersamochód Tną powietrze jak strzała. 9 modeli z doskonałą aerodynamiką Na drogach nie widać koronawirusa. Polacy tłumnie ruszyli na święta Wielkanoc 2021. Policja skupi się na przestrzeganiu obostrzeń, ale kierowcy muszą uważać