Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać

Marka Hyundai w nietypowy sposób promuje swój samochód napędzany silnikiem elektrycznym, który energię czerpie z ogniw paliwowych. Udowadnia również, że wodór jest najczystszym paliwem na świecie.

Hiszpański oddział marki Hyundai w ramach promocji nagrał wideo, na którym widać ambasadorkę marki — Mireię Belmonte. Hiszpańska mistrzyni olimpijska w pływaniu została zamknięta w szczelnym balonie, w którym biegnie na bieżni. Do środka wpuszczane są tylko "spaliny" wodorowego Hyundaia Nexo. Jak widać, da się tym oddychać.

Jeździłem autem na wodór. Hyundai Nexo to zapowiedź czystej przyszłości

Wystarczy kilka minut tankowania najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem we Wszechświecie, by przejechać ponad 600 km. Wodorowy Hyundai Nexo nie tylko…

Hyundai Nexo jest samochodem elektrycznym, ale nie takim jak np. tesla. Tu energia pochodzi nie z akumulatora, lecz z ogniw wodorowych. W nich dochodzi do przemiany chemicznej, w wyniku której wytwarzany jest prąd. Efektem ubocznym jest para, czyli woda i tlen. Wodę można wypić (choć nie powinno się tego robić, bo z rury wypływa woda destylowana), tlenem – jak widać – da się oddychać.

Jeździłem w Polsce wodorowym Hyundaiem Nexo, którego nie da się tu tankować

Nie można go tu zatankować, a na drogach wygląda jak przybysz z innej planety. Hyundai Nexo jest samochodem, który w Polsce nie powinien był się…

Pomimo swojej "czystości", napęd wodorowy jest wciąż bardzo odległym do zastosowania paliwem. Branża niewiele robi, by go promować, stacji tankowania w Europie jest jak na lekarstwo. I choć samochody na wodór mają tanieć, to nic nie wskazuje na szybki wzrost popularności.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Elektryczne samochody sportowe - ekologicznej mocy część 2! SsangYong Rodius też będzie spełniał Euro 6 Ken Block atakuje ponownie... CB Catfish – odchudzona Mazda MX-5 z nadwoziem inspirowanym rybą [wideo] 1-litrowy Volkswagen we Frankfurcie Wypadek w Japonii - ucierpiało 8 Ferrari, 3 Mercedesy, 1 Lamborghini [wideo] Test sportowych V8 Grand Prix Austrii 2014 - powrót do normy Z alkoholem pod maską 122 Saaby 9-5 zawitają w serwisie Nastolatkowie znowu atakują! Pierwsze sukcesy marki Genesis i modelu G90 [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

Pijani kierowcy zapłacą za leczenie swoje i swoich ofiar? Projekt przepisów w Sejmie Ionity opublikowało polski cennik ładowania. Prąd droższy niż paliwo Udało się kupić ciężarówkę dla Irańczyka. Fardin Kazemi wróci do domu Scanią R500 Cofnął licznik o 300 tys. km. Teraz gorzko tego pożałuje Toyota GR Yaris to najostrzejszy gracz w segmencie. Z 3 cylindrów wyciśnięto aż 261 KM Bentley żegna się z legendarnym silnikiem o pojemności 6,75 litra. Oferowano go przez 60 lat Nawet 8 lat więzienia za "załatwienie" przeglądu. Kary grożą kierowcom i diagnostom Renntech wycisnął aż 600 KM z 2-litrowego silnika Mercedesa-AMG A45 S Belgijskie radiowozy uziemione. Winne są unijne normy emisji spalin BMW M5 E34 Touring na sprzedaż. Dzieci do szkoły odwiezie, a i na torze wywoła uśmiech Audi SQ8 ABT kusi atrakcyjną prezencją i mocarnym dieslem Nowe rekordy cofniętych liczników - 600 tys. km i 480 tys. km. Kto da więcej?