Tesla Cybertruck nie ma szans na homologację w Europie. Tak twierdzą eksperci TÜV

Tesla Cybertruck nie ma szans na homologację w Europie. Tak twierdzą eksperci TÜV

Wysokowytrzymała stal może nie zdobyć uznania ekspertów od bezpieczeństwa.
Wysokowytrzymała stal może nie zdobyć uznania ekspertów od bezpieczeństwa.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
16.12.2019 09:20, aktualizacja: 13.03.2023 13:39

Tesla Cybertruck wywołała spore zamieszanie w świecie motoryzacji. Wielu może wydawać się, że to jest żart Elona Muska, ale auto faktycznie trafi do sprzedaży, choć raczej nie w Europie. Jak twierdzą eksperci - nie ma szans, by samochód w takiej formie spełnił wymagania homologacyjne.

Kontrowersyjna Tesla Cybertruck wyróżnia się bardzo nietypowo wystylizowanym nadwoziem, którego wygląd zdecydowanie nie przypadnie do gustu każdemu. Z perspektywy przeciętnego Europejczyka to nie wygląd jest największym problemem tego pojazdu, lecz jego konstrukcja. Jak twierdzą eksperci z niemieckiego instytutu SGS-TÜV, rozwiązania zastosowane w Cybertrucku uniemożliwiają spełnienie europejskich wymogów homologacyjnych.

Stefan Teller, ekspert ds. bezpieczeństwa w SGS-TÜV Saar GmbH, w rozmowie z magazynem Spiegel stwierdza, że by wprowadzić nową Teslę na europejski rynek "niezbędne będą poważne zmiany techniczne w bazowych elementach konstrukcji". Nie chodzi tu o detale, takie jak lusterka, czy oświetlenie, choć te także budzą zastrzeżenia ekspertów. Największym problemem jest wysokowytrzymała stal. Wykonano z niej wszystkie elementy poszycia, która w połączeniu z wszechobecnymi, ostrymi krawędziami może stanowić ogromne zagrożenie w przypadku zderzenia z innym autem czy - tym bardziej - potrącenia pieszego.

Producenci samochodów już dawno zrozumieli, że to nie ekstremalnie wysoka wytrzymałość konstrukcji, lecz kontrolowane strefy zgniotu są gwarancją bezpieczeństwa. Elon Musk także o tym wie. W innym wypadku tesle nie byłyby w stanie uzyskać tak wysokich ocen w testach zderzeniowych. Dlaczego w przypadku Cybertrucka postąpił inaczej? Tego jeszcze nie wiemy.

Jedno jest pewne - jeśli Tesla zamierza oferować ten model w Europie, musi całkowicie zmienić jego koncepcję. Nie zdziwcie się więc jeśli gotowy, produkcyjny Cybertruck będzie zupełnie innym samochodem, pozbawionym wszystkich tych fajerwerków, które stanowiły główną część prezentacji i były przedstawiane jako największe zalety modelu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)