Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Hybryda plug-in w długim dystansie. Witaj, VW Passat GTE

Passat GTE to najnowsza odsłona hybrydy plug-in spod znaku VW. W teście długodystansowym sprawdzamy, jak dobry jest sedan Volkswagena ładowany z gniazdka.

fot. Mariusz Zmysłowski

VW bardzo intensywnie wchodzi w elektromobilność. Rynek czeka na nadchodzącą premierę elektrycznego modelu ID.3, który szumnie zapowiadany jest już od wielu miesięcy. Jednak jego pojawienie się na ulicach będzie tylko ważnym przystankiem na drodze, którą Niemcy już idą. VW przedstawił już niedrogiego wallboxa oraz koncepcję robota do ładowania aut elektrycznych.

Na froncie widać jednak przede wszystkim samochody. Naturalną ścieżką ewolucji do samochodów elektrycznych są hybrydy. Najnowsza, bo przedstawiona w ubiegłym roku, odsłona Passata PHEV została ze mną na dłużej, dzięki czemu mogłem sprawdzić, jak sedan VW radzi sobie w mieście i w trasie ze zelektryfikowanym napędem.

Elektromobilność bardzo zmienia motoryzację, bo przestają liczyć się tylko właściwości jezdne i osiągi samochodu. Nigdy do tej pory tak dużej wagi nie miały jeszcze rozwiązania oferowane w ramach samego wyposażenia auta. Można powiedzieć, że silniki elektryczne i baterie trochę wyrównują szanse między producentami. Większość elektryków tej samej klasy ma podobne zasięgi i osiągi, podobnie jest z PHEV-ami. Przewagi buduje się na innych polach.

W materiałach, które wkrótce przeczytacie i obejrzycie na Autokulcie, opowiemy o tych mocnych i słabych stronach VW passata GTE. Przekonacie się też, jak wypada on w porównaniu z innym PHEV-em podobnych rozmiarów. Opowiem wam również, jak dużo i w jakich warunkach można przejechać passatem GTE na samym prądzie.

Tymczasem, w pewnym sensie, chciałbym oddać hybrydę Volkswagena w Wasze ręce. Czego chcecie się o nim dowiedzieć? Na Wasze pytania czekam w komentarzach do tego artykułu oraz pod adresem: redakcja@autokult.pl. Odpowiem na nie w wideo.

Volkswagen Passat GTE (2019) – specyfikacja i cena

Rzućmy jeszcze okiem na to, co ma do powiedzenia o sobie testowy Passat GTE na papierze. Hybryda ta bazuje na 1,4-litrowym silniku benzynowym TSI, sparowanym z 6-stopniową skrzynią automatyczną DSG. Systemowo jest tutaj generowanych 218 KM.

Zobacz również: Kamper od Volkswagena. Grand California z bliska

Jest to interesująca konfiguracja, bo pokazuje, że duże plug-iny nie muszą kosztować fortuny. Cena tego auta po doposażeniu opcjami, o których za chwilę, wyniosła 195 970 zł przy cenie bazowej, wynoszącej 169 990 zł.

Na pokładzie mamy tu między innymi reflektory LED Matrix (bez dopłaty), Digital Cockpit z nawigacją Discover Pro i Active Info Display – to opcja za 8550 zł. Dopłaty wymagał także HUD – 2430 zł – oraz kamera cofania – 1960 zł. Dodatkowo płatny był również pakiet Premium – 5590 zł. W sumie w zestawie pakietów, w które VW dozbroił ten egzemplarz, wchodzą:

  • Bezprzewodowy App Connect — widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji Discover Media
  • Możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL
  • Funkcja ECO
  • Alarm
  • Reflektory LED Top
  • Advanced Dynamic Light Assist z automatycznymi światłami długimi
  • Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z doświetlaniem zakrętów
  • Active Info Display
  • Nawigacja Discover Pro
  • Tylne światła przeciwmgielne
  • Tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Pokrywa bagażnika otwierana elektrycznie
  • Przygotowanie do Mobilnego Kluczyka
  • Obsługa głosowa
  • Keyless Access
  • Tuner cyfrowy DAB+
  • Ładowarka indukcyjna do telefonu

Dla pasażerów tylnej kanapy VW przygotował jeszcze dodatkowo płatne udogodnienia – przyciemniane szyby za 1760 zł oraz elektrycznie podnoszoną roletę tylnej szyby – 2030 zł.

W standardzie Passat GTE ma na pokładzie między innymi:

  • czujnik zmierzchu
  • chromowane listwy boczne szyb
  • lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane
  • 2 lampki LED do czytania z przodu i 2 z tyłu
  • przednie zagłówki regulowane w 2 płaszczyznach
  • fotel kierowcy z regulacją elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego
  • gałka zmiany biegów obszyta skórą
  • oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
  • podłokietnik przedni regulowany
  • wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą
  • tapicerka materiałowa Wave
  • zbiornik paliwa o pojemności 50 l
  • automatyczne wycieraczki
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • 2 gniazda USB-C
  • 3 gniazda 12 V
  • 2 kable do ładowania prądem AC
  • aktywny tempomat działający do 210 km/h
  • przednia szyba ze szkła termoizolacyjnego
  • system ochrony pasażerów pre-crash
  • system wykrywający zmęczenie kierowcy
  • asystent podjazdu
  • automatyczne wzywanie pomocy
  • Front Assist
  • Lane Assist
  • System wykrywający pieszych

Więcej o długodystansowym volkswagenie passacie GTE przeczytacie już wkrótce.

Volkswagen Passat GTE (2019) - zdjęcia

Zdjęcia w artykule zostały wykonane Samsungiem Galaxy S10+

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Mégane CC Floride Energy dCi 130 [test] Kia Proceed GT: test na torze wyścigowym i trasie liczącej 1500 km Citroën C-Elysée 1,2 VTi Seduction & Peugeot 301 1,2 VTi Active [test autokult.pl] BMW M850i xDrive: test gran turismo przyszłości Test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo. Zabierz ją na wycieczkę Nowe Renault Zoe to miejski elektryk, którym możesz wyjechać daleko za miasto Renault Trafic: mała furgonetka do miasta. Tania, ekonomiczna i do tego mocna Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Volkswagen Multivan i Caravelle 6.1: teraz są bardziej cyfrowe Nawigacja TomTom GO 1000 [test autokult.pl] Test Škody Superb iV: hybryda, która rozczarowuje w kwestii spalania Fiat Doblò 2,0 MultiJet Emotion - dostawcze korzenie [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test VW Passata Variant R-Line Edition: klasyczny przykład przerostu formy nad treścią Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek McLaren 720S Spider: nic już nie jest niemożliwe Test Volvo V60 Polestar Engineered: duch w szybkich kombi nie zaginął Ahoj Skoda Scala. Rozpoczynamy długodystansowy test czeskiego kompaktu Test Audi A6 Allroad 50 TDI: wszechstronne auto z irytującą skazą Test Peugeota 208 GT-line: trzeba się w nim zakochać, bo w pojedynku "na punkty" zostaje w tyle Pierwsza jazda nową Škodą Octavią: przeszła ewolucję, którą trudno zignorować Test Mini Coopera SE: realna alternatywa dla wersji spalinowej Test Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Gdy musisz mieć wszystko