Miesiąc z BMW i3s: podsumowanie testu długodystansowego

Jeździłem nim po mieście i pojechałem nim na urlop. Woziłem nim znajomych. Wybrałem się też z nim do serwisu. Wszystko po to, by sprawdzić, jak tak naprawdę żyje się z autem elektrycznym. Po miesiącu z BMW i3s wiem, na jakim etapie jest elektromobilność i jakie wyzwania stoją przed nami.

Podziel się:

Elektrykami podobno nie da się podróżować po Polsce, więc na urlop pojechałem elektrycznym BMW i3s

BMW wprost mówi, że i3 jest samochodem do miasta. Zwyczajnie ma za mały zasięg, by brać je na wycieczki. Dla mnie to był argument, by pojechać nim na urlop. To była też świetna okazja, by sprawdzić, z jakimi ładowarkami spotykamy się w Polsce.

Pasażerowie o elektrycznym BMW i3s. Ten samochód jest po prostu fajny

Premiera BMW i3 miała miejsce w 2014 roku, ale przez 5 lat samochód nie doczekał się bezpośredniego konkurenta. Zabrałem więc dziennikarzy Wirtualnej Polski na przejażdżkę długodystansowym i3s, by sprawdzić, co sądzą o elektrycznym hatchbacku. Okazało się, że jak mało które auto wzbudza pozytywne reakcje.

BMW i3s jest drogie, ale życie z nim jest wyjątkowo tanie

Miesiąc z BMW i3s był świetną okazją, by policzyć, ile tak naprawdę kosztuje jazda takim samochodem. Nie ograniczałem się do darmowych stacji ładowania, a nawet pojechałem autem na przegląd. Okazuje się, że oszczędności są nie tylko na paliwie.

BMW i3s: ma swoje lata, ale to wcale nie znaczy, że jest przestarzałe

Niewiele było w historii aut, które mimo długiego stażu na rynku stale były aktualne i nowoczesne. Jednym z takich przełomowych modeli jest BMW i3. Ma odważnie zaprojektowane nadwozie, funkcjonalne wnętrze i oszczędny napęd, dzięki czemu nawet dzisiaj wyróżnia się nie tylko na rynku aut elektrycznych.

Dzień z BMW i3s, czyli czy auto elektryczne ma sens, jeśli mieszka się w bloku?

Wielu mieszkańców bloków boi się, że auto elektryczne nie ma sensu w ich przypadku, bo nie będą mieli, gdzie go ładować. Tymczasem sprawa wcale nie jest przesądzona. Zobaczcie, jak wygląda dzień z życia użytkownika samochodu na prąd, który nie może ładować go w domu.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes Citan 112 Tourer - test roboczego transportera Kia Sportage 1.7 CRDI (2016) - godny następca wielkiego hitu? Nowa Toyota Yaris 1,33 Dynamic - test Volkswagen Polo GTI: jeszcze GTI, czy już hot hatch? Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 Elegance Outdoor - test Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Radykalny Radical SR3 RS! [test autokult.pl] Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Test Audi Q7 e-tron: do zakupu nawet ponad 80 tysięcy zł w prezencie BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test Porównanie limuzyn dla prezesa - Audi A8 i Mercedes-Benz S560 Ford Mondeo vs Volkswagen Passat - porównanie katalogowe - test [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło Test: Volkswagen Touareg R eHybrid – najmocniejszy, ale całkowicie pozbawiony charakteru Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze