Miesiąc z BMW i3s: podsumowanie testu długodystansowego

Jeździłem nim po mieście i pojechałem nim na urlop. Woziłem nim znajomych. Wybrałem się też z nim do serwisu. Wszystko po to, by sprawdzić, jak tak naprawdę żyje się z autem elektrycznym. Po miesiącu z BMW i3s wiem, na jakim etapie jest elektromobilność i jakie wyzwania stoją przed nami.

Podziel się:

Elektrykami podobno nie da się podróżować po Polsce, więc na urlop pojechałem elektrycznym BMW i3s

BMW wprost mówi, że i3 jest samochodem do miasta. Zwyczajnie ma za mały zasięg, by brać je na wycieczki. Dla mnie to był argument, by pojechać nim na urlop. To była też świetna okazja, by sprawdzić, z jakimi ładowarkami spotykamy się w Polsce.

Pasażerowie o elektrycznym BMW i3s. Ten samochód jest po prostu fajny

Premiera BMW i3 miała miejsce w 2014 roku, ale przez 5 lat samochód nie doczekał się bezpośredniego konkurenta. Zabrałem więc dziennikarzy Wirtualnej Polski na przejażdżkę długodystansowym i3s, by sprawdzić, co sądzą o elektrycznym hatchbacku. Okazało się, że jak mało które auto wzbudza pozytywne reakcje.

BMW i3s jest drogie, ale życie z nim jest wyjątkowo tanie

Miesiąc z BMW i3s był świetną okazją, by policzyć, ile tak naprawdę kosztuje jazda takim samochodem. Nie ograniczałem się do darmowych stacji ładowania, a nawet pojechałem autem na przegląd. Okazuje się, że oszczędności są nie tylko na paliwie.

BMW i3s: ma swoje lata, ale to wcale nie znaczy, że jest przestarzałe

Niewiele było w historii aut, które mimo długiego stażu na rynku stale były aktualne i nowoczesne. Jednym z takich przełomowych modeli jest BMW i3. Ma odważnie zaprojektowane nadwozie, funkcjonalne wnętrze i oszczędny napęd, dzięki czemu nawet dzisiaj wyróżnia się nie tylko na rynku aut elektrycznych.

Dzień z BMW i3s, czyli czy auto elektryczne ma sens, jeśli mieszka się w bloku?

Wielu mieszkańców bloków boi się, że auto elektryczne nie ma sensu w ich przypadku, bo nie będą mieli, gdzie go ładować. Tymczasem sprawa wcale nie jest przesądzona. Zobaczcie, jak wygląda dzień z życia użytkownika samochodu na prąd, który nie może ładować go w domu.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Alfa Romeo Stelvio: test najważniejszego auta w historii marki Dacia Sandero 0,9 TCe Laureate - plus i minus [test autokult.pl] Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - test Volvo XC70 D4 Drive-E Summum Inscription - test, opinia, spalanie, cena Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid – trafiłem na właściwą wersję Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDi 180 KM GT - test Chevrolet Aveo 1,3 Diesel LT+ - dojrzały maluch [test autokult.pl] Nowe Audi A6 3,0 TDI BiTurbo i 3,0 TFSI - pierwsza jazda Toyota RAV4 Hybrid 4x4 (2016) - test, spalanie, cena, dane techniczne Nissan Juke 1,2 DIG-T Acenta - test Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd