Tesla Roadster później niż planowano. Musk chce się skupić na Cybertrucku

Tesla Roadster później niż planowano. Musk chce się skupić na Cybertrucku

Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.
Tego auta jeszcze długo nie zobaczymy na drogach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
08.05.2020 12:27, aktualizacja: 13.03.2023 13:13

Zapowiadana od dawna Tesla Roadster, której wersję przedprodukcyjną poznaliśmy 3 lata temu, zgodnie z planem miała debiutować w tym roku. Tak się jednak nie stanie. Musk przyznał, że woli skupić się na ważniejszych modelach, takich jak np. Cybertruck.

W 2017 roku podczas premiery przedprodukcyjnej Tesli Roadster Elon Musk twierdził, że auto będzie gotowe w 2020 roku. Dziś amerykański wizjoner wycofuje się z tych słów, twierdząc, że Roadster jest daleko na liście priorytetów Tesli.

Oznacza to, że auto nie będzie gotowe ani w tym, ani też prawdopodobnie w przyszłym roku. Podczas jednego z wywiadów, cytowanych przez Reutersa, Musk powiedział "Roadster jest jak deser, podczas gdy my potrzebujemy mięsa, ziemniaków i warzyw" co dość dobrze obrazuje obecny status tego projektu.

Szef Tesli przyznał też, że woli skupić wysiłki na Cybertrucku. Trudno się temu dziwić. Tesla, jak każde przedsiębiorstwo, dąży do maksymalizacji zysków, a medialny szum oraz liczba wstępnych zamówień, towarzyszących przedpremierze Cybertrucka, świadczą o tym, że auto będzie hitem.

Biorąc pod uwagę, że Cybertruck ma wyjechać na drogi nie wcześniej niż pod koniec 2021 roku, Roadstera nie zobaczymy jeszcze przez długi czas. Szkoda, gdyż auto - przynajmniej w zapowiedziach producenta - było bardzo obiecujące.

Obraz
© mat. prasowe

Przypominamy, że roadster ma zachwycać osiągami - pierwsza setka w 1,9 sekundy, 1/4 mili w 8,9 sekundy i nieprawdopodobne 402 km/h prędkości maksymalnej. Czy te liczby okażą się prawdziwe? Niestety, odpowiedź nie nadejdzie szybko.

Pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej Cybertruck trafi na rynek w planowanym czasie. Nie od dziś wiadomo, że wielbiciele Tesli są w stanie wybaczyć swojej ukochanej marce naprawdę wiele, ale przesadne opóźnienia zawsze wiążą się z odpływem klientów, a co za tym idzie - z mniejszymi zyskami.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)