VW ID.3 chce zmienić zasady gry. Polskie ceny już są, choć na najtańszą wersję wciąż czekamy

Volkswagen odkrywa kolejne karty elektrycznej przyszłości. Po cenniku ID.3 w wersji 1st przyszedł czas na pozostałe odmiany. Do polskich salonów trafiają wersje z 426 i 549 km zasięgu, a ceny nie pozostawiają wątpliwości - Niemcy chcą sporo namieszać.

Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryk z Wolfsburga projektowany od podstaw jako samochód na prąd

Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryk z Wolfsburga projektowany od podstaw jako samochód na prąd (Fot. Michał Zieliński)

Co prawda od premiery Volkswagena ID.3 minął już prawie rok, ale auto jeszcze nie wyjechało na drogi. Teraz ma się to zmienić. Pierwsi klienci, którzy zamówili samochody w specjalnej wersji 1st, już we wrześniu będą mogli odbierać swoje egzemplarze, a importer pozwala już zamawiać kolejne warianty elektrycznego hatchbacka, choć na pełen cennik jeszcze będziemy musieli zaczekać.

Na ten moment do wyboru są dwie wersje napędowe: Pro Performance i Pro S. W obu przypadkach silnik ma 204 KM i 310 Nm, ale różnica tkwi w akumulatorach. Ta pierwsza ma ogniwo o pojemności 58 kWh netto, co przekłada się na 426 km zasięgu wg norm WLTP. W drugiej jest to 77 kWh netto, a auto na jednym ładowaniu ma przejeżdżać 549 km. Wariant z większym akumulatorem jest też cięższy, dlatego wolniej przyspiesza do 100 km/h – 8,5 s zamiast 7,3 s.

Volkswagen ID.3 — wersje
Nazwa Przyspieszenie do 100 km/h Pojemność akumulatora (netto) Zasięg (WLTP)
ID.3 Pure* ~ 11 s 45 kWh ~ 330 km
ID.3 Pure Performance* ~ 9 s 45 kWh ~ 330 km
ID.3 Pro* ~ 9,5 s 58 kWh 426 km
ID.3 Pro Performance 7,3 s 58 kWh 426 km
ID.3 Pro S 8,5 s 77 kWh 549 km

 

 
* na rynku od 2021 roku  

Jak prezentują się ceny Volkswagena ID.3?

Volkswagen chce maksymalnie ułatwić konfigurację ID.3, dlatego przygotowano 7 gotowych zestawów.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance — 155 890 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Life — 164 490 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Business — 178 190 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Style — 178 990 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Family — 182 890 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro S — 179 990 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro S Tour — 214 490 zł

W każdym wariancie można domówić pakiet stylistyczny za 2110 zł, pompę ciepła za 5480 zł, pakiety przeglądów (od 1190 zł do 12 990 zł), a także akcesoria, jak np. kabel do ładowania z gniazdka (750 zł) czy dywaniki materiałowe (470 zł). Dostępnych jest także 5 metalicznych lakierów (2620 zł lub 3270 zł w przypadku turkusowego Makena) oraz jeden uniwersalny.

Volkswagen ID.3

Niektórych może dziwić brak zapowiadanej wersji za mniej niż 130 tys. zł. Spokojnie, ona się pojawi, ale dopiero w 2021 roku. Wiemy już, że będzie oferowała ok. 330 km i będzie dostępna w dwóch wariantach osiągów. Tradycyjna rozpędzi się do setki w ok. 11 s, a Performance w 9 s. Do oferty dołączy też ID.3 Pro, który będzie trochę wolniejszy od Pro Performance (ok. 9,5 s do 100 km/h).

Zobacz również: Nowy Seat Leon z bliska. Hiszpański kompakt stawia na multimedia

Co ID.3 ma w standardzie?

Wbrew pozorom już podstawowe wersje są wyposażone naprawdę nieźle. Co ważne, niezależnie od wersji elektryczny volkswagen obsługuje ładowanie prądem zmiennym o mocy do 11 kW oraz prądem stałym (o mocy do 100 lub 125 kW).

Minimalistyczny kokpit Volkswagena ID.3
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance - m.in. reflektory LED, rozpoznawanie znaków drogowych, systemy Front Assist oraz Lane Assist, komplet czujników parkowania, klimatyzacja automatyczna, podgrzewana kierownicą multimedialna, system multimedialny z 10-calowym ekranem, oświetlenie wnętrza Ambient (10 kolorów), panele drzwi z tkaniną.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Life - to co w podstawowej, a ponadto m.in. skórzana kierownica, podgrzewane fotele z przodu, dodatkowe gniazda USB-C z tyłu, ładowarka indukcyjna do telefonu, nawigacja.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Business - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie Ambient Plus (30 kolorów), keyless access, automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, podświetlana listwa między reflektorami, przyciemniane szyby z tyłu, kamera cofania.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Style - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie wnętrza Ambient Plus (30 kolorów), automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, dach szklany nieotwierany, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, podświetlana lista na osłonie chłodnicy, przyciemniane szyby z tyłu,

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Family - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie wnętrza Ambient Plus (30 kolorów), regulowana podłoga bagażnika, dostęp bezkluczykowy, dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, dach szklany nieotwierany, przyciemniane szyby z tyłu, kamera cofania.

  • Volkswagen ID.3 Pro S - to co w wersji Pro Performance, a ponadto m.in. tapicerka siedzeń Comfort Design, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone, 19-calowe felgi aluminiowe, ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW.

  • Volkswagen ID.3 Pro S Tour - to co w wersji Pro Performance Family, a ponadto m.in. wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością, fotel kierowcy i pasażera ergoActive z elektryczną regulacją, asystent zmiany pasa ruchu, system Traffic JamAssist, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone, 19-calowe felgi aluminiowe, ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW.

Moja opinia

Za kierownicą Volkswagena ID.3

Krótko przed premierą salonową miałem możliwość spotkania się z ID.3 i auto prezentuje się naprawdę dobrze. Duże koła w połączeniu z proporcjami niespotykanymi w autach spalinowych świetnie się zgrywają. Samochód wygląda nowocześnie, ale nie szokuje, co może okazać się kluczem w walce o klienta.

W ID.3 pod maską nie ma dodatkowego bagażnika. Producent przewidział dodatkowy schowek pod podłogą kufra, gdzie można schować kable, więc jest to pewna rekompensata. Natomiast wrażenie robi przestrzeń na tylnej kanapie. Siedząc "za sobą" bez problemu mogłem założyć nogę na nogę, a to jest coś, czego próżno szukać w tradycyjnych kompaktach.

Niestety, mam też jedno zastrzeżenie. Materiały użyte na boczkach drzwi mogłyby być lepsze. Choć producent zadbał o miękkie wykończenie podparcia łokci, to dominują przeciętnej jakości plastiki. Nie pasuje to do przyjemnego kokpitu auta, który sprawia wrażenie naprawdę dobrze wykonanego.

Pozostają jednak dwa pytania. Po pierwsze, jak jeździ ID.3? Po drugie, ile tak naprawdę przejeżdża na jednym ładowaniu? Deklarowany zasięg jest imponujący (szczególnie w wersji Pro S), ale czy będzie można faktycznie go osiągnąć? Mam nadzieję, że odpowiedzi poznam już niedługo.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Chevrolet chwali się nowym Aveo Wnętrze nowej Kii Carnival jest aż za dobre, jak na rodzinnego minivana Stanowisko FIA o wypadku Julesa Bianchi Test opon zimowych ADAC 2019. Nie tylko premium Dizajnerski Hummer czy wiejski Hummer? Andreas Mikkelsen uczy, jak skakać na hopkach Geiger Hummer po raz drugi Fantazje słowackiego inżyniera – latający samochód O dwa rozmiary za duże – Graf Weckerle 911 Carrera S (2013) [A]Automatyczna wieża parkingowa Dodge Challenger do ścigania po prostej [wideo] Renault Initiale Paris – Espace niedalekiej przyszłości [Frankfurt 2013]

Popularne w tym tygodniu:

Dlaczego tiry na trasie wyprzedzają się tak długo? Proste: takie są przepisy Australijczyk wciągał “kreskę” podczas jazdy. Dostanie mandat za co innego Robert Kubica, BMW M4 i Nürburgring Nordschleife. Nic lepszego dzisiaj nie zobaczysz Mercedes Klasy S już w Polsce. Znamy ceny króla limuzyn Na samego siebie nie trzeba donosić. Jest wyrok w sprawie wskazania sprawcy Koenigsegg otworzy salon w Katowicach. To pierwszy taki obiekt w naszym regionie Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania Nowy Opel Insignia wyceniony. Najmniej zapłacimy za 3-cylindrowego diesla Plotki: Volkswagen chce sprzedać Bugatti. Mate Rimac głównym zainteresowanym Peugeot 508 Sport Engineered to najmocniejsze auto w historii marki. Już niebawem w salonach Kropki na krawędziach szyby. Zobacz, do czego służą Kalifornia zakaże sprzedaży aut spalinowych. W Europie będzie podobnie