VW ID.3 chce zmienić zasady gry. Polskie ceny już są, choć na najtańszą wersję wciąż czekamy

Volkswagen odkrywa kolejne karty elektrycznej przyszłości. Po cenniku ID.3 w wersji 1st przyszedł czas na pozostałe odmiany. Do polskich salonów trafiają wersje z 426 i 549 km zasięgu, a ceny nie pozostawiają wątpliwości - Niemcy chcą sporo namieszać.

Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryk z Wolfsburga projektowany od podstaw jako samochód na prąd

Volkswagen ID.3 to pierwszy elektryk z Wolfsburga projektowany od podstaw jako samochód na prąd (Fot. Michał Zieliński)

Co prawda od premiery Volkswagena ID.3 minął już prawie rok, ale auto jeszcze nie wyjechało na drogi. Teraz ma się to zmienić. Pierwsi klienci, którzy zamówili samochody w specjalnej wersji 1st, już we wrześniu będą mogli odbierać swoje egzemplarze, a importer pozwala już zamawiać kolejne warianty elektrycznego hatchbacka, choć na pełen cennik jeszcze będziemy musieli zaczekać.

Na ten moment do wyboru są dwie wersje napędowe: Pro Performance i Pro S. W obu przypadkach silnik ma 204 KM i 310 Nm, ale różnica tkwi w akumulatorach. Ta pierwsza ma ogniwo o pojemności 58 kWh netto, co przekłada się na 426 km zasięgu wg norm WLTP. W drugiej jest to 77 kWh netto, a auto na jednym ładowaniu ma przejeżdżać 549 km. Wariant z większym akumulatorem jest też cięższy, dlatego wolniej przyspiesza do 100 km/h – 8,5 s zamiast 7,3 s.

Volkswagen ID.3 — wersje
Nazwa Przyspieszenie do 100 km/h Pojemność akumulatora (netto) Zasięg (WLTP)
ID.3 Pure* ~ 11 s 45 kWh ~ 330 km
ID.3 Pure Performance* ~ 9 s 45 kWh ~ 330 km
ID.3 Pro* ~ 9,5 s 58 kWh 426 km
ID.3 Pro Performance 7,3 s 58 kWh 426 km
ID.3 Pro S 8,5 s 77 kWh 549 km

 

 
* na rynku od 2021 roku  

Jak prezentują się ceny Volkswagena ID.3?

Volkswagen chce maksymalnie ułatwić konfigurację ID.3, dlatego przygotowano 7 gotowych zestawów.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance — 155 890 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Life — 164 490 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Business — 178 190 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Style — 178 990 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Family — 182 890 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro S — 179 990 zł
  • Volkswagen ID.3 Pro S Tour — 214 490 zł

W każdym wariancie można domówić pakiet stylistyczny za 2110 zł, pompę ciepła za 5480 zł, pakiety przeglądów (od 1190 zł do 12 990 zł), a także akcesoria, jak np. kabel do ładowania z gniazdka (750 zł) czy dywaniki materiałowe (470 zł). Dostępnych jest także 5 metalicznych lakierów (2620 zł lub 3270 zł w przypadku turkusowego Makena) oraz jeden uniwersalny.

Volkswagen ID.3

Niektórych może dziwić brak zapowiadanej wersji za mniej niż 130 tys. zł. Spokojnie, ona się pojawi, ale dopiero w 2021 roku. Wiemy już, że będzie oferowała ok. 330 km i będzie dostępna w dwóch wariantach osiągów. Tradycyjna rozpędzi się do setki w ok. 11 s, a Performance w 9 s. Do oferty dołączy też ID.3 Pro, który będzie trochę wolniejszy od Pro Performance (ok. 9,5 s do 100 km/h).

Zobacz również: Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Co ID.3 ma w standardzie?

Wbrew pozorom już podstawowe wersje są wyposażone naprawdę nieźle. Co ważne, niezależnie od wersji elektryczny volkswagen obsługuje ładowanie prądem zmiennym o mocy do 11 kW oraz prądem stałym (o mocy do 100 lub 125 kW).

Minimalistyczny kokpit Volkswagena ID.3
  • Volkswagen ID.3 Pro Performance - m.in. reflektory LED, rozpoznawanie znaków drogowych, systemy Front Assist oraz Lane Assist, komplet czujników parkowania, klimatyzacja automatyczna, podgrzewana kierownicą multimedialna, system multimedialny z 10-calowym ekranem, oświetlenie wnętrza Ambient (10 kolorów), panele drzwi z tkaniną.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Life - to co w podstawowej, a ponadto m.in. skórzana kierownica, podgrzewane fotele z przodu, dodatkowe gniazda USB-C z tyłu, ładowarka indukcyjna do telefonu, nawigacja.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Business - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie Ambient Plus (30 kolorów), keyless access, automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, podświetlana listwa między reflektorami, przyciemniane szyby z tyłu, kamera cofania.

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Style - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie wnętrza Ambient Plus (30 kolorów), automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, dach szklany nieotwierany, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, podświetlana lista na osłonie chłodnicy, przyciemniane szyby z tyłu,

  • Volkswagen ID.3 Pro Performance Family - to co w wersji Pro Performance Life, a ponadto m.in. oświetlenie wnętrza Ambient Plus (30 kolorów), regulowana podłoga bagażnika, dostęp bezkluczykowy, dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne światła drogowe, podłokietnik z tyłu i otwór na długie przedmioty, panele drzwi wykończone skórą ekologiczną, dach szklany nieotwierany, przyciemniane szyby z tyłu, kamera cofania.

  • Volkswagen ID.3 Pro S - to co w wersji Pro Performance, a ponadto m.in. tapicerka siedzeń Comfort Design, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone, 19-calowe felgi aluminiowe, ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW.

  • Volkswagen ID.3 Pro S Tour - to co w wersji Pro Performance Family, a ponadto m.in. wyświetlacz Head-up z rozszerzoną rzeczywistością, fotel kierowcy i pasażera ergoActive z elektryczną regulacją, asystent zmiany pasa ruchu, system Traffic JamAssist, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone, 19-calowe felgi aluminiowe, ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW.

Moja opinia

Za kierownicą Volkswagena ID.3

Krótko przed premierą salonową miałem możliwość spotkania się z ID.3 i auto prezentuje się naprawdę dobrze. Duże koła w połączeniu z proporcjami niespotykanymi w autach spalinowych świetnie się zgrywają. Samochód wygląda nowocześnie, ale nie szokuje, co może okazać się kluczem w walce o klienta.

W ID.3 pod maską nie ma dodatkowego bagażnika. Producent przewidział dodatkowy schowek pod podłogą kufra, gdzie można schować kable, więc jest to pewna rekompensata. Natomiast wrażenie robi przestrzeń na tylnej kanapie. Siedząc "za sobą" bez problemu mogłem założyć nogę na nogę, a to jest coś, czego próżno szukać w tradycyjnych kompaktach.

Niestety, mam też jedno zastrzeżenie. Materiały użyte na boczkach drzwi mogłyby być lepsze. Choć producent zadbał o miękkie wykończenie podparcia łokci, to dominują przeciętnej jakości plastiki. Nie pasuje to do przyjemnego kokpitu auta, który sprawia wrażenie naprawdę dobrze wykonanego.

Pozostają jednak dwa pytania. Po pierwsze, jak jeździ ID.3? Po drugie, ile tak naprawdę przejeżdża na jednym ładowaniu? Deklarowany zasięg jest imponujący (szczególnie w wersji Pro S), ale czy będzie można faktycznie go osiągnąć? Mam nadzieję, że odpowiedzi poznam już niedługo.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes-Benz CLA Edition 1 - edycja specjalna na początek produkcji Diabeł wcielony – Anderson Gallardo LP550-2 Valentino Balboni (2010) Na Florydzie spłonęło 3,5 tys. aut. Szeryf pokazuje skalę problemu Słoweńcy też chcą budować supersamochody | Shayton Equilibrium 25 lat jak jeden dzień. Oto samochody, które kwalifikują się do żółtych tablic! Speed - niebezpieczna prędkość [wideo] Skrobanie szyb i dwa mandaty? Tych przepisów mogłeś nie znać Nissan znowu atakuje - czy to nie przegięcie? Tak się robi dopłaty do elektryków: Szkocja oferuje nieoprocentowane pożyczki ELSA - Nissan i Renault dają drugie życie bateriom samochodowym Robert Kubica i Grupa LOTOS przedstawiają rajdowe plany Robert Kubica wraca na tor ze swoim kolegą z WRC

Popularne w tym tygodniu:

Pakiet deregulacyjny dla kierowców. 4 grudnia 2020 r. w życie wchodzą ważne zmiany Cizeta V16T sułtana Brunei przez 27 lat przejechała 966 km. Teraz może być twoja 5 grudnia koniec z wożeniem prawa jazdy. Będzie też jego elektroniczna wersja Ford Mustang Eleanor może być twój. Jedna sztuka znalazła się w Niemczech Porsche wchodzi w rynek syntetycznych paliw. Pierwsze tankowanie już w 2022 roku Diego Maradona kochał nie tylko futbol, ale i samochody. W garażu, obok ferrari, stała ciężarowa scania Wolno jadące auto okazało się radiowozem. Kierowcy TIR-ów wpadli Przewoził na dachu fiata imponujący ładunek. Policjanci nie mieli litości Auta z LPG w końcu docenione. Wjadą w miejsca zamknięte dla większości Rząd wraca do przepisów o pieszych. Idą zmiany w pierwszeństwie Zakaz używania komórek na przejściach, koniec z "siedzeniem na zderzaku". Nadchodzą duże zmiany Nowe samochody dla Straży Granicznej. Jeep Wrangler Sahara dla mundurowych