Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi

Jeździ świetnie po szosie, radzi sobie w terenie, przyspiesza jak szalony, a spala mniej niż 5 l/100 km, jeśli korzystamy z samochodu tak, jak przewidział to producent. Szkoda, że nie przewidział, że z ceną ponad 370 tys. zł trafi między niemieckich konkurentów premium.

Ford Explorer, którego znamy z rynku amerykańskiego, to inny Explorer niż ten, którego znamy z rynku polskiego. U nas dostępna jest tylko wersja hybrydowa typu plug-in, co winduje cenę katalogową do 372 700 zł. To stawia go na jednej półce z modelami marek premium, a to z kolei pozwala wiele od niego oczekiwać.

Niestety, Ford poległ w tych obszarach, w których nie mógł wygrać, mierząc się z Audi, BMW, Mercedesem czy Volvo. Jakość spasowania elementów wnętrza jest najwyżej przeciętna, materiały nie porywają, nagłośnienie brzmi tak sobie, a fotele — przynajmniej dla mnie — są zwyczajnie niewygodne. Co ciekawe, mniejszy SUV z USA, zaadaptowany do rynku europejskiego - Ford Edge - pod tym względem wypada w mojej opinii lepiej. Poza przestrzenią praktycznie pod każdym względem.

Ford Explorer broni się przestronnym, 7-osobowym wnętrzem, gigantycznym bagażnikiem, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i mocą napędu hybrydowego. Gdybyśmy mieli kupić auto o mocy ok. 457 KM u konkurencji, wówczas cena Explorera jest atrakcyjna. Do tego dochodzi jeszcze spalanie, które można znacząco obniżyć, korzystając z zalet hybrydy z wtyczką. Klienci nie zawsze myślą tymi kategoriami, co — przynajmniej na polskim rynku — może być dla tego modelu zgubne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mazda MX-5 2,0 MZR - nieuprzejma sympatia [galeria i test] Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda Volkswagenem T-Cross: gdy funkcjonalność jest na pierwszym miejscu Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG – odmłodzony bestseller tak, ale nie z dieslem Jeep Cherokee po liftingu: nowa twarz i zmiany pod maską Seat Leon Cupra R [test autokult.pl] Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Opel Karl 1,0 EcoTec - test, opinia, spalanie Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna - test Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl] Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Pierwsza jazda: VW ID.4 to mistrz argumentów. Coraz trudniej nie wybrać elektryka Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Pierwsza jazda: Toyota Hilux po liftingu - z większym dieslem i (pseudo)skórą w kabinie Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów