Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi

Jeździ świetnie po szosie, radzi sobie w terenie, przyspiesza jak szalony, a spala mniej niż 5 l/100 km, jeśli korzystamy z samochodu tak, jak przewidział to producent. Szkoda, że nie przewidział, że z ceną ponad 370 tys. zł trafi między niemieckich konkurentów premium.

Ford Explorer, którego znamy z rynku amerykańskiego, to inny Explorer niż ten, którego znamy z rynku polskiego. U nas dostępna jest tylko wersja hybrydowa typu plug-in, co winduje cenę katalogową do 372 700 zł. To stawia go na jednej półce z modelami marek premium, a to z kolei pozwala wiele od niego oczekiwać.

Niestety, Ford poległ w tych obszarach, w których nie mógł wygrać, mierząc się z Audi, BMW, Mercedesem czy Volvo. Jakość spasowania elementów wnętrza jest najwyżej przeciętna, materiały nie porywają, nagłośnienie brzmi tak sobie, a fotele — przynajmniej dla mnie — są zwyczajnie niewygodne. Co ciekawe, mniejszy SUV z USA, zaadaptowany do rynku europejskiego - Ford Edge - pod tym względem wypada w mojej opinii lepiej. Poza przestrzenią praktycznie pod każdym względem.

Ford Explorer broni się przestronnym, 7-osobowym wnętrzem, gigantycznym bagażnikiem, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i mocą napędu hybrydowego. Gdybyśmy mieli kupić auto o mocy ok. 457 KM u konkurencji, wówczas cena Explorera jest atrakcyjna. Do tego dochodzi jeszcze spalanie, które można znacząco obniżyć, korzystając z zalet hybrydy z wtyczką. Klienci nie zawsze myślą tymi kategoriami, co — przynajmniej na polskim rynku — może być dla tego modelu zgubne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - test, opinia, spalanie, cena Fiat 500L Living 1,6 M-Jet Lounge - test Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost - 50 lat czekania Audi A3 Sportback e-tron - test, opinia, spalanie, cena Nowe Mitsubishi Outlander (2016) 2.2 DID 6AT – test, opinia, spalanie, cena Ford Tourneo Custom 2,2 TDCi Titanium [test] Pojechałem toyotą proace na poligon, by sprawdzić Hiluxa. Na trasach Baja Poland pokazał, co potrafi Ford Focus RS: wreszcie godny następca Escorta Coswortha Test: BMW X5 xDrive25d - ile kosztuje teleport? Serce czy rozum? – porównujemy Peugeot 308 w wersjach 1.6 BlueHDi SW oraz GTi Nowa Toyota Supra z bliska. Jeden z najważniejszych powrotów ostatnich lat Jeździłem nowym Land Roverem Defenderem po Namibii. Legenda powróciła i ma się lepiej niż kiedykolwiek

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volvo V70 2.4T AWD – rodzinne kombi, które uwiodło prezydenta Biję własny rekord spalania. Ile można wycisnąć z 2.0 TDI w Audi A3? Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu - dokładnie takich zmian było jej trzeba. Szkoda, że dopiero teraz Test: Mercedes-AMG GLE 53 Coupe - takie powinno być BMW X6! Test: Cupra Formentor – rewolucji nie będzie, ale przyjemności też nie zabraknie Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Test: BMW 118i kontra Audi A3 35 TDI - kompakty się biją, korzysta klient Test: Porsche 718 Cayman GT4 to samochód ostateczny na tor i na drogę Test vlog: Lexus NX 300h jest siódmy rok na rynku, a jego popularność tylko rośnie. Próbuję to zrozumieć Test: Audi RS Q3 Sportback - zapomnijcie o aucie, skupcie się na silniku