Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi

Jeździ świetnie po szosie, radzi sobie w terenie, przyspiesza jak szalony, a spala mniej niż 5 l/100 km, jeśli korzystamy z samochodu tak, jak przewidział to producent. Szkoda, że nie przewidział, że z ceną ponad 370 tys. zł trafi między niemieckich konkurentów premium.

Ford Explorer, którego znamy z rynku amerykańskiego, to inny Explorer niż ten, którego znamy z rynku polskiego. U nas dostępna jest tylko wersja hybrydowa typu plug-in, co winduje cenę katalogową do 372 700 zł. To stawia go na jednej półce z modelami marek premium, a to z kolei pozwala wiele od niego oczekiwać.

Niestety, Ford poległ w tych obszarach, w których nie mógł wygrać, mierząc się z Audi, BMW, Mercedesem czy Volvo. Jakość spasowania elementów wnętrza jest najwyżej przeciętna, materiały nie porywają, nagłośnienie brzmi tak sobie, a fotele — przynajmniej dla mnie — są zwyczajnie niewygodne. Co ciekawe, mniejszy SUV z USA, zaadaptowany do rynku europejskiego - Ford Edge - pod tym względem wypada w mojej opinii lepiej. Poza przestrzenią praktycznie pod każdym względem.

Ford Explorer broni się przestronnym, 7-osobowym wnętrzem, gigantycznym bagażnikiem, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i mocą napędu hybrydowego. Gdybyśmy mieli kupić auto o mocy ok. 457 KM u konkurencji, wówczas cena Explorera jest atrakcyjna. Do tego dochodzi jeszcze spalanie, które można znacząco obniżyć, korzystając z zalet hybrydy z wtyczką. Klienci nie zawsze myślą tymi kategoriami, co — przynajmniej na polskim rynku — może być dla tego modelu zgubne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 308 GTi: hot hatch pozbawiony charakteru Nowy Ford Ranger 2.2 TDCI 160 Super Cab (2016) - test, opinia, spalanie, cena Powolny objazd miasta Lexusem RX 450hL - my prowadzimy, wy piszecie, gdzie mamy jechać Ford Transit Nugget dołącza do grona kompaktowych kamperów. To świetne auto do zwiedzania Mercedes Sprinter 314 CDI: przedni napęd mu nie zaszkodził Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech – Francuzi wracają tam, gdzie być powinni Test: Mercedes-Benz G350d - ma być "terenówką na co dzień", więc tak go potraktowałem Test Opla Movano po liftingu: nowe wnętrze oraz imponujący silnik Mini John Cooper Works Steptronic - test, opinia, spalanie, cena Škoda Citigo 3D 1,0 MPI 60 KM Ambition – mów mi żabciu [test autokult.pl] Kia Soul FL 1,6 XL - z dedykacją dla młodych [test autokult.pl] Elektryczny Nissan e-NV200 Combi Tekna - test

Popularne w tym tygodniu:

Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Pierwsza jazda: Audi RS 3. Zabójca plakatów jedzie bokiem Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Offroad Marcina: rajdowa kontra seryjna Toyota Land Cruiser. Sprawdzam różnice Pierwsza jazda: Volkswagen Polo po liftingu - więcej gadżetów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd