Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi

Jeździ świetnie po szosie, radzi sobie w terenie, przyspiesza jak szalony, a spala mniej niż 5 l/100 km, jeśli korzystamy z samochodu tak, jak przewidział to producent. Szkoda, że nie przewidział, że z ceną ponad 370 tys. zł trafi między niemieckich konkurentów premium.

Ford Explorer, którego znamy z rynku amerykańskiego, to inny Explorer niż ten, którego znamy z rynku polskiego. U nas dostępna jest tylko wersja hybrydowa typu plug-in, co winduje cenę katalogową do 372 700 zł. To stawia go na jednej półce z modelami marek premium, a to z kolei pozwala wiele od niego oczekiwać.

Niestety, Ford poległ w tych obszarach, w których nie mógł wygrać, mierząc się z Audi, BMW, Mercedesem czy Volvo. Jakość spasowania elementów wnętrza jest najwyżej przeciętna, materiały nie porywają, nagłośnienie brzmi tak sobie, a fotele — przynajmniej dla mnie — są zwyczajnie niewygodne. Co ciekawe, mniejszy SUV z USA, zaadaptowany do rynku europejskiego - Ford Edge - pod tym względem wypada w mojej opinii lepiej. Poza przestrzenią praktycznie pod każdym względem.

Ford Explorer broni się przestronnym, 7-osobowym wnętrzem, gigantycznym bagażnikiem, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i mocą napędu hybrydowego. Gdybyśmy mieli kupić auto o mocy ok. 457 KM u konkurencji, wówczas cena Explorera jest atrakcyjna. Do tego dochodzi jeszcze spalanie, które można znacząco obniżyć, korzystając z zalet hybrydy z wtyczką. Klienci nie zawsze myślą tymi kategoriami, co — przynajmniej na polskim rynku — może być dla tego modelu zgubne.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Honda HR-V Sport: pokazuje, że crossovery mogą być emocjonujące. A także praktyczne Mazda 5 2,0 MZR - nowa wersja Zoom-Zoom [test autokult.pl] Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - odcinek specjalny [test długodystansowy autokult.pl] Land Rover Discovery Sport: test szokująco terenowego SUV-a Zabrałem Forda Pumę ST na najbardziej pokręconą drogę Europy. Było warto (choćby dla tego widoku) BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi? Pierwsza jazda: nowy Mercedes Klasy C to "Baby-Klasa S" o niestereotypowym charakterze Audi A8 4.2 TDI quattro LWB - test BMW M135i sDrive manual - test, opinia, spalanie, cena Toyota Hilux SR5 3,0 D4D A/T - test Po co w Jeepie Cherokee 9. bieg, skoro się nie włącza? Sprawdziłem zużycie paliwa Test długodystansowy: Ford Puma ST - witamy na pokładzie!

Popularne w tym tygodniu:

Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera