Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg

Nissan twierdzi, że Leaf z mniejszym akumulatorem przejedzie 270 km. Postanowiłem powiedzieć "sprawdzam" i jeździłem samochodem tak długo, aż prądu zostało na dosłownie kilkaset metrów. Jaki dystans udało mi się pokonać? Zapraszam do obejrzenia vloga.

Nissan Leaf 40 kWh — test długodystansowy

Pytanie, które zadaje każdy, gdy mowa o samochodzie elektrycznym, brzmi: "jaki jest jego realny zasięg". Dyskusję o tym, czy jest ono słuszne, zostawmy na inną okazję. Ja postanowiłem znaleźć na nie odpowiedź w przypadku Nissana Leafa z mniejszym akumulatorem o pojemności 40 kWh. To jeden z najpopularniejszych elektryków na rynku i najtańszy kompakt na prąd dostępny na naszym rynku.

Próba była bardzo prosta. Naładowałem akumulator do pełna, schowałem kabel do bagażnika i po prostu nim jeździłem. Używałem go tak, jak myślę, że wiele osób używa samochodu na co dzień – dojeżdżałem nim do pracy, przemieszczałem się po mieście, czasem wyjeżdżałem na obrzeża. Korzystałem z klimatyzacji oraz radia. Prądu wystarczyło na 9 dni jazdy. Ważniejszy jest jednak przebieg. Nissan twierdzi, że Leaf przejedzie 270 km na jednym ładowaniu, a jak wypadł w moim teście? Zapraszam na film.

Przeczytaj inne materiały z testu długodystansowego Nissana Leafa.

Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę"

Czy elektryki łapiące się na rządowe dopłaty mogą się sprawdzić jako główne auto w garażu? Wielu mówi, że nie. Ja jednak wolę przekonać się o…

Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem

Nawet samochodem elektrycznym z małym zasięgiem można pojechać na wycieczkę, co sprawdziłem, gdy wybrałem się bazowym nissanem leafeam na południe…

Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf — pierwsze takie starcie na szczycie

Jeden należy do grona najpopularniejszych elektryków w Europie. Drugi chce być jednym z najpopularniejszych elektryków w Europie. Oba są kompaktowymi…

Test długodystansowy Nissana Leafa: dwie kwiestie o elektromobilności, które wymagają wyjaśnienia

Dyskusje na temat samochodów elektrycznych zazwyczaj schodzą na dwie kwestie: zasięg i ładowanie. Często trafiam na głosy, że elektryki nie zajadą…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Superb Combi 1,8 TSI DSG Elegance - test Nowy Ford Transit 2,2 TDCi Trend L3 H2 350 - test Nissan Qashqai z bazowym silnikiem 1.3 l. To jednostka z Dustera i Klasy A W poszukiwaniu przestrzeni, komfortu i stylu: porównanie dwóch francuskich minivanów Fiat Freemont 4x2 2,0 Multijet 170 KM Urban & Chevrolet Orlando 2,0 D 163 KM LT+ - wspólny mianownik [test autokult.pl] Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena Test: Renault Clio z darmową instalacją LPG. Marka pokazuje jak się robi "eko" na serio Mazda 3 Skyactiv-X: jest jak auto koncepcyjne, ale już jeździ po polskich drogach Citroën C4 Cactus: teraz będzie konkurował z pragmatyczną Skodą Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 - królowa śniegu [pierwsza jazda autokult.pl] Toyota Land Cruiser 150 3,0 D4D A/T Invincible - test Downsizing à la Ferrari: jak Maranello pogodziło się z turbo… 30 lat temu

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów