Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg

Nissan twierdzi, że Leaf z mniejszym akumulatorem przejedzie 270 km. Postanowiłem powiedzieć "sprawdzam" i jeździłem samochodem tak długo, aż prądu zostało na dosłownie kilkaset metrów. Jaki dystans udało mi się pokonać? Zapraszam do obejrzenia vloga.

Nissan Leaf 40 kWh — test długodystansowy

Pytanie, które zadaje każdy, gdy mowa o samochodzie elektrycznym, brzmi: "jaki jest jego realny zasięg". Dyskusję o tym, czy jest ono słuszne, zostawmy na inną okazję. Ja postanowiłem znaleźć na nie odpowiedź w przypadku Nissana Leafa z mniejszym akumulatorem o pojemności 40 kWh. To jeden z najpopularniejszych elektryków na rynku i najtańszy kompakt na prąd dostępny na naszym rynku.

Próba była bardzo prosta. Naładowałem akumulator do pełna, schowałem kabel do bagażnika i po prostu nim jeździłem. Używałem go tak, jak myślę, że wiele osób używa samochodu na co dzień – dojeżdżałem nim do pracy, przemieszczałem się po mieście, czasem wyjeżdżałem na obrzeża. Korzystałem z klimatyzacji oraz radia. Prądu wystarczyło na 9 dni jazdy. Ważniejszy jest jednak przebieg. Nissan twierdzi, że Leaf przejedzie 270 km na jednym ładowaniu, a jak wypadł w moim teście? Zapraszam na film.

Przeczytaj inne materiały z testu długodystansowego Nissana Leafa.

Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę"

Czy elektryki łapiące się na rządowe dopłaty mogą się sprawdzić jako główne auto w garażu? Wielu mówi, że nie. Ja jednak wolę przekonać się o…

Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem

Nawet samochodem elektrycznym z małym zasięgiem można pojechać na wycieczkę, co sprawdziłem, gdy wybrałem się bazowym nissanem leafeam na południe…

Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf — pierwsze takie starcie na szczycie

Jeden należy do grona najpopularniejszych elektryków w Europie. Drugi chce być jednym z najpopularniejszych elektryków w Europie. Oba są kompaktowymi…

Test długodystansowy Nissana Leafa: dwie kwiestie o elektromobilności, które wymagają wyjaśnienia

Dyskusje na temat samochodów elektrycznych zazwyczaj schodzą na dwie kwestie: zasięg i ładowanie. Często trafiam na głosy, że elektryki nie zajadą…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Master 165 dCi L3H2 - test Nowy Mini Cooper - test kultowego malucha Mercedes Klasy X 250d Power: SUV w segmencie pick-upów? Wszystkie testy samochodów Autokult.pl w roku 2014 Audi S7 Sportback TDI to jest dokładnie to, czego oczekiwałem. Tylko ten tylny zderzak... Gdzie UE popełnia błąd? Krótkie wyjaśnienie z V8 z Lexusa LC500 Citroën C5 2.0 HDI 160 Exclusive Hydroactive - niewątpliwie francuski [test autokult.pl] Skoda Superb Combi 1,8 TSI Ambition - dużo i jeszcze więcej [test autokult.pl] Miesiąc z BMW i3s: podsumowanie testu długodystansowego Mazda 3 Skyactiv-X: jest jak auto koncepcyjne, ale już jeździ po polskich drogach Test: Citroën Berlingo 1.2 PureTech - propozycja dla tych, którzy nie potrzebują SUV-a Audi R8 V10 plus: połączenie dwóch światów na torze

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Pierwsza jazda: Toyota Hilux po liftingu - z większym dieslem i (pseudo)skórą w kabinie Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu!