Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg

Nissan twierdzi, że Leaf z mniejszym akumulatorem przejedzie 270 km. Postanowiłem powiedzieć "sprawdzam" i jeździłem samochodem tak długo, aż prądu zostało na dosłownie kilkaset metrów. Jaki dystans udało mi się pokonać? Zapraszam do obejrzenia vloga.

Nissan Leaf 40 kWh — test długodystansowy

Pytanie, które zadaje każdy, gdy mowa o samochodzie elektrycznym, brzmi: "jaki jest jego realny zasięg". Dyskusję o tym, czy jest ono słuszne, zostawmy na inną okazję. Ja postanowiłem znaleźć na nie odpowiedź w przypadku Nissana Leafa z mniejszym akumulatorem o pojemności 40 kWh. To jeden z najpopularniejszych elektryków na rynku i najtańszy kompakt na prąd dostępny na naszym rynku.

Próba była bardzo prosta. Naładowałem akumulator do pełna, schowałem kabel do bagażnika i po prostu nim jeździłem. Używałem go tak, jak myślę, że wiele osób używa samochodu na co dzień – dojeżdżałem nim do pracy, przemieszczałem się po mieście, czasem wyjeżdżałem na obrzeża. Korzystałem z klimatyzacji oraz radia. Prądu wystarczyło na 9 dni jazdy. Ważniejszy jest jednak przebieg. Nissan twierdzi, że Leaf przejedzie 270 km na jednym ładowaniu, a jak wypadł w moim teście? Zapraszam na film.

Przeczytaj inne materiały z testu długodystansowego Nissana Leafa.

Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę"

Czy elektryki łapiące się na rządowe dopłaty mogą się sprawdzić jako główne auto w garażu? Wielu mówi, że nie. Ja jednak wolę przekonać się o…

Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem

Nawet samochodem elektrycznym z małym zasięgiem można pojechać na wycieczkę, co sprawdziłem, gdy wybrałem się bazowym nissanem leafeam na południe…

Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf — pierwsze takie starcie na szczycie

Jeden należy do grona najpopularniejszych elektryków w Europie. Drugi chce być jednym z najpopularniejszych elektryków w Europie. Oba są kompaktowymi…

Test długodystansowy Nissana Leafa: dwie kwiestie o elektromobilności, które wymagają wyjaśnienia

Dyskusje na temat samochodów elektrycznych zazwyczaj schodzą na dwie kwestie: zasięg i ładowanie. Często trafiam na głosy, że elektryki nie zajadą…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Rolls-Royce Ghost EWB to 3 mln zł luksusu na kołach. Ale innego, niż sobie wyobrażasz Test: Peugeot 3008 HYbrid4 GT – mimo imponującej mocy, nie ma co liczyć na sportowe emocje Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Mazda 6 kombi 2.5 Skyactiv-G – za takimi samochodami niedługo będziemy tęsknić Test: Toyota Proace Verso Kamper - odpowiedź na problemy klasycznych kamperów Test: Fiat 500X Sport - wygląd obiecuje wiele, ale rozczarowanie przychodzi szybko Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic - misja 3,4 [test autokult.pl] Pierwsza jazda Toyotą Proace City: sukces upatruje nie we właściwościach użytkowych, a w wizerunku Gdzie UE popełnia błąd? Krótkie wyjaśnienie z V8 z Lexusa LC500 Test: Volkswagen Multivan 6.1 - chce być jak pradziadek. Bulli wysoko postawił poprzeczkę Hyundai Elantra 1,6 MPI Style - test Citroën C1 1,0 5d Vitamin - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy