Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg

Nissan twierdzi, że Leaf z mniejszym akumulatorem przejedzie 270 km. Postanowiłem powiedzieć "sprawdzam" i jeździłem samochodem tak długo, aż prądu zostało na dosłownie kilkaset metrów. Jaki dystans udało mi się pokonać? Zapraszam do obejrzenia vloga.

Nissan Leaf 40 kWh — test długodystansowy

Pytanie, które zadaje każdy, gdy mowa o samochodzie elektrycznym, brzmi: "jaki jest jego realny zasięg". Dyskusję o tym, czy jest ono słuszne, zostawmy na inną okazję. Ja postanowiłem znaleźć na nie odpowiedź w przypadku Nissana Leafa z mniejszym akumulatorem o pojemności 40 kWh. To jeden z najpopularniejszych elektryków na rynku i najtańszy kompakt na prąd dostępny na naszym rynku.

Próba była bardzo prosta. Naładowałem akumulator do pełna, schowałem kabel do bagażnika i po prostu nim jeździłem. Używałem go tak, jak myślę, że wiele osób używa samochodu na co dzień – dojeżdżałem nim do pracy, przemieszczałem się po mieście, czasem wyjeżdżałem na obrzeża. Korzystałem z klimatyzacji oraz radia. Prądu wystarczyło na 9 dni jazdy. Ważniejszy jest jednak przebieg. Nissan twierdzi, że Leaf przejedzie 270 km na jednym ładowaniu, a jak wypadł w moim teście? Zapraszam na film.

Przeczytaj inne materiały z testu długodystansowego Nissana Leafa.

Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę"

Czy elektryki łapiące się na rządowe dopłaty mogą się sprawdzić jako główne auto w garażu? Wielu mówi, że nie. Ja jednak wolę przekonać się o…

Test długodystansowy Nissana Leafa: 5 wskazówek, które ułatwią podróż elektrykiem

Nawet samochodem elektrycznym z małym zasięgiem można pojechać na wycieczkę, co sprawdziłem, gdy wybrałem się bazowym nissanem leafeam na południe…

Test: Volkswagen ID.3 1st vs Nissan Leaf — pierwsze takie starcie na szczycie

Jeden należy do grona najpopularniejszych elektryków w Europie. Drugi chce być jednym z najpopularniejszych elektryków w Europie. Oba są kompaktowymi…

Test długodystansowy Nissana Leafa: dwie kwiestie o elektromobilności, które wymagają wyjaśnienia

Dyskusje na temat samochodów elektrycznych zazwyczaj schodzą na dwie kwestie: zasięg i ładowanie. Często trafiam na głosy, że elektryki nie zajadą…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Ford Kuga czy Seat Ateca: którym z kompaktowych SUV-ów jeździ się przyjemniej? Test: Kia Stinger GT 3.3 V6 – było dobrze, a jest jeszcze lepiej. Czy klienci to docenią? Test Lexusa UX 250h AWD. W trasie z Genewy do Mediolanu Test Mazdy 3 Hikari Skyactiv-G: niegrzeczna w granicach przyzwoitości Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy Najmocniejsze Mini w historii. Clubman i Countryman JCW na torze, drodze i poza nią Opel Cascada 1,6 Turbo w trasie - samochodem na wakacje [cz.10] Škoda Roomster 1,4 MPI Ambition - wielozadaniowość i anonimowość [test autokult.pl] Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi Jaguar XE 2.0 D Auto RWD Prestige - test, opinia, spalanie, cena 3 dni na serpentynach. Dzień drugi: Toyota Prius Plug-in

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Pierwsza jazda Mazdą MX-5 Cup. Nowa polska seria najlepsza do rozpoczęcia przygody z wyścigami Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli Test: Citroën C4 - (kolejna) zmiana zasad gry Test: BMW 128ti - myśląc o nim jak o członku rodziny "M", można się srogo rozczarować Test: BMW M5 CS to auto o dwóch obliczach. Jedno mnie zmasakrowało, drugie chciało zabić