Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę

Reprezentacyjne limuzyny kojarzą się zwykle z przepychem, ale dziś nawet w tym segmencie liczy się oszczędność. Przynajmniej paliwa. Lexus i Mercedes realizują ten cel na dwa różne sposoby: klasycznej hybrydy i typu plug-in. Zobacz na filmie, który z nich lepiej sprawdza się na polskich drogach.

Lexus był pierwszym producentem, który wprowadził hybrydy do segmentu limuzyn premium. Dziś model ES oferowany jest już w siódmej generacji, ale nadal pod maską ma klasyczną hybrydę. Japończycy obiecują, że jest jeszcze bardziej wydajna — i komfortowa — niż kiedykolwiek wcześniej. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 5,3 l/100 km.

Jeśli jednak chodzi o oszczędność, to przy tworzeniu tej odmiany Klasy E Mercedes nie szedł na żadne skróty. E 300 de to nietypowe połączenie silnika wysokoprężnego z hybrydą plug-in, a więc taką, którą można ładować również z gniazdka, tak jak samochód elektryczny. Dlatego też oficjalne średnie zużycie paliwa wynosi w jego przypadku zaledwie 1,3 l/100 km. A jak obydwa samochody radzą sobie w rzeczywistych warunkach polskich ulic? O tym opowiadamy w powyższym filmie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Range Rover Sport SVR bierze wszystko: test ekstremalnego SUV-a Test Hyundaia Elantry 1.6 MPI: prosty, tani i oszczędny. Ideał kompaktu Ford Focus ST MK2 & Ford Focus 1,6 EcoBoost Titanium MK3 – rodzinne spotkanie [test autokult.pl] Pierwszy polski test Volvo S60. U Szwedów bez większych zmian... i bardzo dobrze! Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 - jeszcze lepszy? Škoda Octavia Combi RS TDI na torze [pierwsza jazda autokult.pl] Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Smart Fortwo Edition #1 - test Volvo V90 - czy to nadal cegła? BMW 630d GT xDrive: zagadka pochodzenia rozwiązana Renault Master 165 dCi L3H2 - test Pojechałem toyotą proace na poligon, by sprawdzić Hiluxa. Na trasach Baja Poland pokazał, co potrafi

Popularne w tym tygodniu:

Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Pierwsza jazda Mazdą MX-5 Cup. Nowa polska seria najlepsza do rozpoczęcia przygody z wyścigami Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli Test: Volkswagen Golf GTI - klątwa wszechstronności Test: Citroën C4 - (kolejna) zmiana zasad gry Test: BMW 128ti - myśląc o nim jak o członku rodziny "M", można się srogo rozczarować Test: BMW M5 CS to auto o dwóch obliczach. Jedno mnie zmasakrowało, drugie chciało zabić