Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę

Reprezentacyjne limuzyny kojarzą się zwykle z przepychem, ale dziś nawet w tym segmencie liczy się oszczędność. Przynajmniej paliwa. Lexus i Mercedes realizują ten cel na dwa różne sposoby: klasycznej hybrydy i typu plug-in. Zobacz na filmie, który z nich lepiej sprawdza się na polskich drogach.

Lexus był pierwszym producentem, który wprowadził hybrydy do segmentu limuzyn premium. Dziś model ES oferowany jest już w siódmej generacji, ale nadal pod maską ma klasyczną hybrydę. Japończycy obiecują, że jest jeszcze bardziej wydajna — i komfortowa — niż kiedykolwiek wcześniej. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 5,3 l/100 km.

Jeśli jednak chodzi o oszczędność, to przy tworzeniu tej odmiany Klasy E Mercedes nie szedł na żadne skróty. E 300 de to nietypowe połączenie silnika wysokoprężnego z hybrydą plug-in, a więc taką, którą można ładować również z gniazdka, tak jak samochód elektryczny. Dlatego też oficjalne średnie zużycie paliwa wynosi w jego przypadku zaledwie 1,3 l/100 km. A jak obydwa samochody radzą sobie w rzeczywistych warunkach polskich ulic? O tym opowiadamy w powyższym filmie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A5 (2012) – polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl] Opel Crossland X 1.2 Turbo: trochę za bardzo francuski Renault Mégane CC 1,4 TCe Monaco GP - lato w mieście [test autokult.pl] Ford Tourneo Connect [pierwsza jazda] Mercedes-Benz E400 Coupé - test Piękniś okazuje się twardzielem: Range Rover Velar w teście na polskich drogach Test długodystansowy: sprawdzamy systemy bezpieczeństwa Škody Scali Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition - doba w aucie [test długodystansowy autokult.pl] Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Volkswagen Beetle 1,2 TSI Design - kult retro [test autokult.pl] BMW 118i (F20) Sport Line M/T - mieszane uczucia [test autokult.pl] Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Pierwsza jazda: Dacia Sandero TCe 100 LPG - optymalne auto w rozsądnej cenie Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce