Porównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię

Te dwa auta to najnowszy krzyk mody. I nie, nie chodzi o ich nadwozia typu SUV, ale to, co pod nimi. Tam znajdują się napędy hybrydowe. I to plug-in. Teraz takie przyszłościowe rozwiązania, z których pomocą można przejechać nawet około 40 km na samej energii elektrycznej, nie są już domeną wyłącznie kosmicznie wyglądających kompaktów pokroju Toyoty Prius.

Producenci przemycają już nie tylko napędy hybrydowe, ale i stojące wpół drogi do aut elektrycznych hybrydy plug-in, nawet w na pozór zupełnie zwyczajnych, popularnych modelach. Takimi są dwa najpopularniejsze SUV-y klasy premium na polskim rynku: Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLC.

Producenci muszą sięgać po takie rozwiązania, bo bez nich nie spełniliby nieustannie podkręcanych norm emisji spalin. Teraz wszyscy są więc skazani na plug-iny — ostatecznie również klienci. Dobrze to czy źle? Przy pomocy serii prób przekonaliśmy się, co rzeczywiście daje, a co zabiera tak wydatna elektryfikacja. Takich wniosków chyba nawet sami się nie spodziewaliśmy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Tourneo Custom 2,2 TDCi Titanium 300L - test Mercedes-Benz G500 nowej generacji: pierwszy test na polskich drogach (i bezdrożach) Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać Elektryki podobno nie sprawdzają się w zimie, dlatego na narty pojechałem Teslą Model 3 Long Range Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Family Adventure - test, opinia, spalanie, cena Dacia Duster Blackstorm - test [wideo] Pojedynek hybrydowych crossoverów z Dalekiego Wschodu: Kia Niro vs Toyota C-HR Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę" Volkswagen Caddy TGI na gaz ziemny: sprawdzamy, czy CNG to dobry wybór Audi A6 allroad quattro 3,0 TFSI S-Tronic na wielkopolskich drogach [pierwsza jazda autokult.pl] Test Fiat 124 Spider Lusso - Włosi wszystko robią po swojemu Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition – do widzenia! [test długodystansowy autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Suzuki Swace – po co walczyć, jeśli można się przyłączyć Test: Kia e-Niro – doskonale zwyczajne auto, które w Polsce ma podcięte skrzydła Test: Toyota GR Yaris - odpowiedzi na 20 pytań, które chcesz zadać Test: Renault Kadjar nie może się przebić. Powód wydaje się oczywisty RAM 1500 z LPG - sprawdzałem dla was dziwne rzeczy Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Test: Mazda 3 Sedan – dlaczego japoński kompakt zawsze wywołuje takie poruszenie? Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Porównanie: Lexus ES 300h vs Mercedes-Benz E 300 de - luksus za kropelkę Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu Test: Toyota Land Cruiser – porzuć hybrydę, wybierz terenówkę Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę"