Porównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię

Te dwa auta to najnowszy krzyk mody. I nie, nie chodzi o ich nadwozia typu SUV, ale to, co pod nimi. Tam znajdują się napędy hybrydowe. I to plug-in. Teraz takie przyszłościowe rozwiązania, z których pomocą można przejechać nawet około 40 km na samej energii elektrycznej, nie są już domeną wyłącznie kosmicznie wyglądających kompaktów pokroju Toyoty Prius.

Producenci przemycają już nie tylko napędy hybrydowe, ale i stojące wpół drogi do aut elektrycznych hybrydy plug-in, nawet w na pozór zupełnie zwyczajnych, popularnych modelach. Takimi są dwa najpopularniejsze SUV-y klasy premium na polskim rynku: Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLC.

Producenci muszą sięgać po takie rozwiązania, bo bez nich nie spełniliby nieustannie podkręcanych norm emisji spalin. Teraz wszyscy są więc skazani na plug-iny — ostatecznie również klienci. Dobrze to czy źle? Przy pomocy serii prób przekonaliśmy się, co rzeczywiście daje, a co zabiera tak wydatna elektryfikacja. Takich wniosków chyba nawet sami się nie spodziewaliśmy.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo - wystarczająco dobrze to czasem doskonale SsangYong Musso Grand dorównuje konkurentom, a przy okazji jest od nich tańszy Jeździłem nowym Peugeotem 208. Oto 7 rzeczy, które musisz o nim wiedzieć Skoda Yeti Outdoor Tour 4x4 2,0 TDI: szorstki typ Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny Test: Porsche Panamera 4S Sport Turismo - jeśli miałbyś mieć jedno auto do końca życia... Volkswagen ID.4 - imponuje przestrzenią i technologią, ale w kilku kwestiach rozczarowuje Volkswagen Tiguan 1.4 TSI manual Sport & Style R-Line - test, opinia, spalanie, cena Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Opel Astra Tourer 1,4 Turbo LPGTEC Enjoy vs. Opel Astra Sedan 1,7 CDTI Business - test Peugeot 5008 1,6 HDi Style - test Test: Mercedes GLB 200 - śmiem twierdzić, że to najlepsze auto tej marki

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu Test: Mitsubishi L200 Stark - 3 blokady robią tu robotę! Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Test: hybrydowe Renault Clio – naprawdę "wącha paliwo"