Porównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię

Te dwa auta to najnowszy krzyk mody. I nie, nie chodzi o ich nadwozia typu SUV, ale to, co pod nimi. Tam znajdują się napędy hybrydowe. I to plug-in. Teraz takie przyszłościowe rozwiązania, z których pomocą można przejechać nawet około 40 km na samej energii elektrycznej, nie są już domeną wyłącznie kosmicznie wyglądających kompaktów pokroju Toyoty Prius.

Producenci przemycają już nie tylko napędy hybrydowe, ale i stojące wpół drogi do aut elektrycznych hybrydy plug-in, nawet w na pozór zupełnie zwyczajnych, popularnych modelach. Takimi są dwa najpopularniejsze SUV-y klasy premium na polskim rynku: Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLC.

Producenci muszą sięgać po takie rozwiązania, bo bez nich nie spełniliby nieustannie podkręcanych norm emisji spalin. Teraz wszyscy są więc skazani na plug-iny — ostatecznie również klienci. Dobrze to czy źle? Przy pomocy serii prób przekonaliśmy się, co rzeczywiście daje, a co zabiera tak wydatna elektryfikacja. Takich wniosków chyba nawet sami się nie spodziewaliśmy.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Skoda Yeti 1,4 TSI - o rety, Yeti! [test autokult.pl] Renault Twingo RS - sport w skali mikro [test autokult.pl] Test: McLaren 720S Spider na polskich drogach udowadnia, że superauta wciąż mają sens Nowe Mitsubishi Outlander (2016) 2.2 DID 6AT – test, opinia, spalanie, cena Test długodystansowy Nissana Leafa: dwie kwiestie o elektromobilności, które wymagają wyjaśnienia Audi Q8 vs Maserati Levante: dwie szkoły tworzenia Super-SUV-a Opel Zafira Tourer Cosmo 1.4 EcoFlex - dwie twarze [test autokult.pl] Nowy Jeep Wrangler Rubicon jest tak bezkompomisowy jak poprzednik. Tylko, że lepszy Porównanie limuzyn dla prezesa - Audi A8 i Mercedes-Benz S560 Nowa Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4x4 (2015) - test, opinia, spalanie, cena Nissan Juke 1,6 DIG-T - test Volkswagen Arteon: usportowiony Passat - podejście trzecie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta Test: Renault Megane R.S. po liftingu - Francuzi wciąż udowadniają, że potrafią robić emocjonujące hot-hatche Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Pierwsza jazda: Škoda Enyaq iV to znak, że koniec świata jest bliski. Po nim przyjdzie inny, lepszy Test: Dacia Sandero TCe 100 LPG - przy cenie ok. 50 tys. zł jest nie do pobicia Test wideo: Škoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości? Pierwsza jazda: Toyota Hilux po liftingu - z większym dieslem i (pseudo)skórą w kabinie Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu!