TestyMercedes-BenzPorównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię

Porównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię

Mateusz Żuchowski
11.01.2021 21:45, aktualizacja: 23.11.2022 14:08

Te dwa auta to najnowszy krzyk mody. I nie, nie chodzi o ich nadwozia typu SUV, ale to, co pod nimi. Tam znajdują się napędy hybrydowe. I to plug-in. Teraz takie przyszłościowe rozwiązania, z których pomocą można przejechać nawet około 40 km na samej energii elektrycznej, nie są już domeną wyłącznie kosmicznie wyglądających kompaktów pokroju Toyoty Prius.

Producenci przemycają już nie tylko napędy hybrydowe, ale i stojące wpół drogi do aut elektrycznych hybrydy plug-in, nawet w na pozór zupełnie zwyczajnych, popularnych modelach. Takimi są dwa najpopularniejsze SUV-y klasy premium na polskim rynku: Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLC.

Producenci muszą sięgać po takie rozwiązania, bo bez nich nie spełniliby nieustannie podkręcanych norm emisji spalin. Teraz wszyscy są więc skazani na plug-iny - ostatecznie również klienci. Dobrze to czy źle? Przy pomocy serii prób przekonaliśmy się, co rzeczywiście daje, a co zabiera tak wydatna elektryfikacja. Takich wniosków chyba nawet sami się nie spodziewaliśmy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)