Cupra Leon ST E-Hybrid - myśli, że wie lepiej

Cupra to marka, która kojarzy się z prędkością, wyścigami i hot hatchami. Ale czy z tymi samymi wartościami powiążemy... hybrydę?

Hot hatche to kompaktowe, niepozorne samochody, które mają być szybkie, ale też w zasięgu ręki pod względem ceny.

Trochę się tu jednak pozmieniało. Ceny najszybszych poszybowały w Kosmos, ale za nimi poszły osiągi godne superaut sprzed dwóch dekad. To też nie tylko kompaktowe hatchbacki, ale i bardziej praktyczne kombi. W 2020 roku zaczęły dodatkowo zyskiwać jeszcze napędy alternatywne.

Do pierwotnej idei hot hatcha jest więc coraz dalej i taki też jest nowy model - Cupra Leon z nadwoziem Sportstourer i wersją silnikową e-Hybrid. Osiąga 245 KM, ale może poruszać się nawet 60 km na silniku elektrycznym. Bagażnik skurczył się tu jednak aż o 150 l. Czyli nie do końca jest to hot hatch i nie do końca jest praktycznym kombi? Odpowiedzi w filmie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Nissan Leaf (2013) [pierwsza jazda autokult.pl] Ile nowości znajdziemy w odświeżonym Oplu Zafirze? Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus Seat Ibiza Cupra Bocanegra – B jak bandyta [test autokult.pl] ZX Auto Grand Tiger - prawo bytu [test autokult.pl] Volvo V90 CrossCountry T6 – luksusowy wycieczkowiec Honda Jazz 1.3 i-VTEC i Honda HR-V 1.6 i-DTEC - test, opinie, spalanie, cena Škoda Yeti 1,8 TSI Experience - rozwiązanie optymalne [test autokult.pl] Nissan Pulsar 1,2 DIG-T i Nissan X-Trail 1,6 dCi - pierwsze jazdy Škoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4 - czeski sposób na bezdroża Pierwsza jazda: Škoda Octavia iV, RS iV oraz e-TEC - Czesi idą z prądem Test: Mazda 6 kombi 2.5 Skyactiv-G – za takimi samochodami niedługo będziemy tęsknić

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło Test: Volkswagen Touareg R eHybrid – najmocniejszy, ale całkowicie pozbawiony charakteru Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać