Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce

Audi wprowadziło na polski rynek już kolejny w pełni elektryczny model. Na papierze wszystko się w nim zgadza i już teraz nowe e-tron Sportback stanowi godnego następcę tradycyjnego wozu na benzynę. A jak jest w rzeczywistości? By się o tym przekonać, postawiłem przed tym nieprzeciętnie nowoczesnym autem nie lada wyzwanie: przejazd z Katowic do Warszawy.

Na polskim rynku od niedawna dostępna jest druga wersja nadwozia modelu e-tron: jego bardziej aerodynamiczny i powabny odpowiednik o nazwie e-tron Sportback 55. Opis wyczerpuje kilka liczb: 408 KM mocy, 447 km zasięgu i cena 357 000 zł.

W teorii to wystarczy, by takim autem poruszać się już bez skrępowania po sporej części naszego kraju i traktować go tak jak każde inne auto. W praktyce potrzeba do tego jednak jeszcze odpowiednio rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury stacji ładowania, która zapewni na trasie odpowiednie wsparcie. W teorii taka sieć stacji już istnieje i, przynajmniej na południu kraju, reprezentuje poziom, przy którym na dodatkowe ładowania po drodze nie powinno się poświęcić dużo czasu.

A jak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiedziała mi pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż e-tronem Sportback ze Śląska do Warszawy. Tak wygląda życie z autem elektrycznym w naszych realiach.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Astra IV 2,0 CDTI - alternatywa [test autokult.pl] Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4Matic 7G-DCT - test Toyota GT86 Premium [test] Toyota Prius HSD Prestige - zielona strona mocy [test autokult.pl] Porsche Panamera 4 E-Hybrid - luksusowa hybryda podszyta sportowym duchem Audi A3 8Y - lifting czy nowa generacja? Porsche Panamera: pierwsza jazda odświeżonym modelem. Przykład doskonalenia Test: Honda Civic 1.0 Turbo Sport Line – to mógłby być świetny kompakt, gdyby nie jedna rzecz Škoda Octavia Laurin & Klement 1,8 TSI 180 KM - test Mercedes-Benz Avantgarde V250 d - test, opinia, spalanie, cena Mercedes GLC Coupe wygląda atrakcyjnie, w innych aspektach jest zaledwie poprawny Ford Ranger Raptor: praktyczna zabawka z Australii

Popularne w tym tygodniu:

Test: Przejechałem się Alfą Romeo 33 z silnikiem boxer i zapomniałem, jak się nazywam Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI hybrid - jego pozycja jest niezagrożona Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG Test: Kia Sorento Hybrid - premium bez ceny premium Audi RS 7 - samo się o to prosiło Test: Volkswagen Touareg R eHybrid – najmocniejszy, ale całkowicie pozbawiony charakteru Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać