Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce

Audi wprowadziło na polski rynek już kolejny w pełni elektryczny model. Na papierze wszystko się w nim zgadza i już teraz nowe e-tron Sportback stanowi godnego następcę tradycyjnego wozu na benzynę. A jak jest w rzeczywistości? By się o tym przekonać, postawiłem przed tym nieprzeciętnie nowoczesnym autem nie lada wyzwanie: przejazd z Katowic do Warszawy.

Na polskim rynku od niedawna dostępna jest druga wersja nadwozia modelu e-tron: jego bardziej aerodynamiczny i powabny odpowiednik o nazwie e-tron Sportback 55. Opis wyczerpuje kilka liczb: 408 KM mocy, 447 km zasięgu i cena 357 000 zł.

W teorii to wystarczy, by takim autem poruszać się już bez skrępowania po sporej części naszego kraju i traktować go tak jak każde inne auto. W praktyce potrzeba do tego jednak jeszcze odpowiednio rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury stacji ładowania, która zapewni na trasie odpowiednie wsparcie. W teorii taka sieć stacji już istnieje i, przynajmniej na południu kraju, reprezentuje poziom, przy którym na dodatkowe ładowania po drodze nie powinno się poświęcić dużo czasu.

A jak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiedziała mi pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż e-tronem Sportback ze Śląska do Warszawy. Tak wygląda życie z autem elektrycznym w naszych realiach.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Kamper Renault Master Ebacamp - jedna wada, brak zalet Test: Hyundai Kona N strzela z rur, zieje ogniem i przejeżdża zakręty na trzech kołach Test: Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI - (bolesne) zderzenie teorii z praktyką Nowa Škoda Fabia: jeździ jak wcześniej, prezentuje się lepiej Alfa Romeo Giulia i Stelvio 2020. Włosko-niemiecki skok technologiczny Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: atrakcyjny mieszczuch w roboczym stroju Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe - hybryda plug-in w terenie Pierwsza jazda Maserati Grecale: czy warto czekać jeszcze pół roku? Volkswagen Golf VII Alltrack 2.0 TDI 4MOTION 184 KM DSG - test, opinia, spalanie, cena Audi RS4 B5 [auto fascynacje] Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur Test: BMW 430i cabrio - o nerki się nie martw

Popularne w tym tygodniu:

Test: Maybach GLS 600 – możesz ubrać skarpety do sandałów Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI - jeśli chcesz kupić Golfa VII, którego już nie ma Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Na prądzie na koniec Polski Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: VW Caddy California - mikrokamper dla dwóch osób Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy