Vlog. Audi e-tron Sportback: cała prawda o podróżowaniu autem elektrycznym po Polsce

Audi wprowadziło na polski rynek już kolejny w pełni elektryczny model. Na papierze wszystko się w nim zgadza i już teraz nowe e-tron Sportback stanowi godnego następcę tradycyjnego wozu na benzynę. A jak jest w rzeczywistości? By się o tym przekonać, postawiłem przed tym nieprzeciętnie nowoczesnym autem nie lada wyzwanie: przejazd z Katowic do Warszawy.

WP naturalnieMateriał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.

Na polskim rynku od niedawna dostępna jest druga wersja nadwozia modelu e-tron: jego bardziej aerodynamiczny i powabny odpowiednik o nazwie e-tron Sportback 55. Opis wyczerpuje kilka liczb: 408 KM mocy, 447 km zasięgu i cena 357 000 zł.

W teorii to wystarczy, by takim autem poruszać się już bez skrępowania po sporej części naszego kraju i traktować go tak jak każde inne auto. W praktyce potrzeba do tego jednak jeszcze odpowiednio rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury stacji ładowania, która zapewni na trasie odpowiednie wsparcie. W teorii taka sieć stacji już istnieje i, przynajmniej na południu kraju, reprezentuje poziom, przy którym na dodatkowe ładowania po drodze nie powinno się poświęcić dużo czasu.

A jak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiedziała mi pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż e-tronem Sportback ze Śląska do Warszawy. Tak wygląda życie z autem elektrycznym w naszych realiach.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW X4 xDrive 30d - test Za sterami Forda GT: egzotyczny spektakl na 656 koni i jeden spojler Pojedynek hybrydowych crossoverów z Dalekiego Wschodu: Kia Niro vs Toyota C-HR Test Volkswagena Grand Californii: sposób na urlop bez hotelu Audi Q3 Sport 2.0 TFSI quattro S line - test, opinia, spalanie, cena Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Nowa Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo: daj sobie spokój z minivanem Nowy Mini Clubman Cooper S jako pełnoprawny kompakt? Rolls-Royce Phantom Series II - test, opinia, spalanie, cena Ford S-Max 2,0 EcoBoost PowerShift Titanium - niepozorny [test autokult.pl] Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy Koreańczycy mierzą wysoko: pierwsza jazda Hyundaiem Koną w Namyang

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy