Test: Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Stany Zjednoczone, kraj najwyższych drapaczy chmur, największej wolnorynkowej gospodarki i największych gwiazd kina. W USA wszystko jest największe. Kiedy więc zapowiedziano, że do Europy trafi model rodem z Ameryki, większość osób czuła podekscytowanie.

Toyota Highlander — test wideo

Wymiary Highlandera - jak na europejskie standardy — robią naprawdę duże wrażenie. Samochód ma prawie 5 m długości (dokładnie 4,96 m), 193 cm szerokości i 175 cm wysokości. Do tego wszystkiego dochodzi prześwit, który wynosi 20 cm.

Przy tak dużym, pudełkowatym nadwoziu Toyota musiała zwrócić większą uwagę na aerodynamikę. Stąd takie, a nie inne przetłoczenia na zderzaku, dokładka zderzaka, alufelgi, profil nadkoli, kształt tylnych błotników łączących się z tylnymi lampami, spojler na tylnej klapie czy choćby bardziej zabudowane podwozie. To wszystko ma wpływać na to, aby nadwozie jak najlepiej cięło powietrze. A przynajmniej tak chwali się Toyota.

Pod maską znalazł się 2,5-litrowy silnik połączony z silnikiem elektrycznym, a łączna moc całego układu wynosi 248 KM. Moment obrotowy? 270 Nm. Taki zestaw przy wadze 2720 kg potrafi rozpędzić tego kolosa do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa to według producenta 6,6–7,2 l/100 km.

Jak to jednak mówią "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" i to, co dla Europejczyków wydaje się być bardzo duże, dla Amerykanów wcale takie nie jest. Aby to udowodnić, ściągnąłem największego cywilnego SUV-a na świecie, czyli Forda Excursion.

Chcecie zobaczyć, co oznacza prawdziwa amerykańska motoryzacja? Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Kia Stinger GT 3.3 V6 – było dobrze, a jest jeszcze lepiej. Czy klienci to docenią? Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium: lepszy niż pokazują statystyki Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost: udaje crossovera, ale to udawanie bardzo dobrze wychodzi Toyota Yaris GRMN - dobra wiadomość: jest doskonała. Zła wiadomość: zapomnij, że ją kupisz Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni Peugeot 308 1,6 e-HDI Allure - test Toyota RAV4 D-4D 125 Premium Tech - nowa twarz [test autokult.pl] Volvo V60 Cross Country: na przełaj z fasonem Test Mazdy 3 Hikari Skyactiv-G: niegrzeczna w granicach przyzwoitości Piękniś okazuje się twardzielem: Range Rover Velar w teście na polskich drogach Suzuki Grand Vitara 2,4 VVT - tylko makijaż [test autokult.pl] BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi?

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Pierwsza jazda: Audi Q4 Sportback e-tron - modniejszy, a wcale nie mniej funkcjonalny Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911 Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy Test: BMW 840d – i po co ci to M8? Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid – tak zielone, że aż boli