Test: Toyota Highlander - koperta od ciotki z Ameryki

Stany Zjednoczone, kraj najwyższych drapaczy chmur, największej wolnorynkowej gospodarki i największych gwiazd kina. W USA wszystko jest największe. Kiedy więc zapowiedziano, że do Europy trafi model rodem z Ameryki, większość osób czuła podekscytowanie.

Toyota Highlander — test wideo

Wymiary Highlandera - jak na europejskie standardy — robią naprawdę duże wrażenie. Samochód ma prawie 5 m długości (dokładnie 4,96 m), 193 cm szerokości i 175 cm wysokości. Do tego wszystkiego dochodzi prześwit, który wynosi 20 cm.

Przy tak dużym, pudełkowatym nadwoziu Toyota musiała zwrócić większą uwagę na aerodynamikę. Stąd takie, a nie inne przetłoczenia na zderzaku, dokładka zderzaka, alufelgi, profil nadkoli, kształt tylnych błotników łączących się z tylnymi lampami, spojler na tylnej klapie czy choćby bardziej zabudowane podwozie. To wszystko ma wpływać na to, aby nadwozie jak najlepiej cięło powietrze. A przynajmniej tak chwali się Toyota.

Pod maską znalazł się 2,5-litrowy silnik połączony z silnikiem elektrycznym, a łączna moc całego układu wynosi 248 KM. Moment obrotowy? 270 Nm. Taki zestaw przy wadze 2720 kg potrafi rozpędzić tego kolosa do 100 km/h w 8,3 s. Średnie zużycie paliwa to według producenta 6,6–7,2 l/100 km.

Jak to jednak mówią "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" i to, co dla Europejczyków wydaje się być bardzo duże, dla Amerykanów wcale takie nie jest. Aby to udowodnić, ściągnąłem największego cywilnego SUV-a na świecie, czyli Forda Excursion.

Chcecie zobaczyć, co oznacza prawdziwa amerykańska motoryzacja? Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Jaguar E-Pace i Porsche Macan: na dobry początek Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i" Test: Saab 99 – cichy bohater, który pokazał nowe oblicze marki i wyznaczał standardy bezpieczeństwa VW Golf GTI kontra Hyundai i30 N: pojedynek legendy z debiutantem na Silesia Ringu Audi A4 2.0 TDI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Test: Dacia Duster Outdoor 1.5 dCi 110 EDC. Kupić teraz czy poczekać na następcę? Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline (150 KM) - test, opinia, spalanie, cena Praktyczne rozwiązania w Skodzie Superb Test: Mercedes-Benz 240 GD "Wolf" – z duńskiej armii w ręce świeżo upieczonego kierowcy Test: Volvo V90 Cross Country D5 - już po liftingu, ale jeszcze bez miękkiej hybrydy Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition i Chevrolet Spark 1,2 LTZ - starcie "gigantów" [test długodystansowy autokult.pl] Test: Mercedes EQV 300 - idealna propozycja dla hoteli i obiektów wypoczynkowych

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Test: Audi V8 z 1991 r. - idealne do szybkiego transportu. Pokazuje siłę quattro Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Test: BMW 640i GT - najdziwniejsze, ale i najlepsze, jeśli je poznasz Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid - burger, ale taki z dobrej knajpy Pierwsza jazda. Mazda 3 i CX-30 z nowym silnikiem e-Skyactiv X – ewolucja, która przyniosła wymierne korzyści Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć Test: Seat Leon 1.4 e-Hybrid (204 KM) - ta wersja przekonała mnie nie tylko ceną Test: Mitsubishi Outlander PHEV – w Tatrach odkryłem w nim sens i… geny Lancera Evo!