Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem?

Volvo XC90 pierwszy raz na rynku pojawiło się w 2002 roku jako pierwszy SUV tej marki. Cztery lata później w 2006 roku auto otrzymało naprawdę delikatny facelifting i od tego momentu sprzedawane było w prawie niezmienionej formie aż do 2016 roku.

Volvo XC90 — test wideo

Wiele osób pewnie teraz mruczy pod nosem. Do 2016 roku? Przecież ta generacja zakończyła swój żywot w 2014 roku. Oficjalnie tak, ale niewiele osób wie, że przez kolejne dwa lata pierwsza generacja sprzedawana była w Chinach pod nazwą XC Classic. Niestety logistyka związana z produkcją była na tyle droga, że XC Classic dalekie było od taniego samochodu, przez co skazane było na porażkę.

Najnowsze wcielenie XC90 weszło na rynek w 2015 roku, a Volvo na rozwój tego modelu włożyło 11 miliardów dolarów. W tamtych latach blisko 60 państw na całym świecie miało PKB mniejsze niż ta suma.

Tak ogromna inwestycja nie została poniesiona bez powodu, bo stworzenie nowej platformy posłużyło także rozwojowi kolejnych modeli. Można więc powiedzieć, że była to inwestycja w przyszłość.

Co prawda ponad rok temu XC90 przeszło delikatny lifting, ale jeśli nie posiadacie wersji sprzed kuracji odmładzającej i nie znacie na pamięć każdego szczegółu waszego samochodu, to ciężko będzie wam znaleźć różnice, a w przypadku tych, co widują XC90 tylko na ulicy sprawa jest jasna. Nie poznacie modelu po liftingu. Zmieniły się jednak silniki.

Patrząc jednak na aktualny rozwój rynku motoryzacyjnego, Volvo nie mogło poprzestać na wprowadzeniu na rynek miękkiej hybrydy. Musieli dalej wprowadzać zmiany, tak więc aktualnie decydując się na ten model, możecie wybrać miękką hybrydę w połączeniu z dieslem lub benzyną lub odmianę T8, która jest hybrydą plug-in. Sprawdźmy więc który z tych modeli oferuje więcej!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Superb 2,0 TSI Laurin&Klement - super w B-klasie [test autokult.pl] Mercedes Klasy V - niedoskonały, ale i tak każdy go chce Hyundai i20 w wersji Launch: skrojony pod polski rynek Test: Porsche 911 Turbo S kontra McLaren GT: superauto zamiast odrzutowca Maserati Levante Trofeo: włoskie superauto w ciele SUV-a SsangYong Rodius 2,0 Sapphire 4WD AT - test Toyota GT86: witaj stary przyjacielu Test: Renault Koleos 2.0 dCi Initiale Paris – pozorowany przepych Nowa Toyota Yaris kontra poprzednik: 5 najważniejszych różnic (AutokultVLOG) Test Infiniti QX60: kupujmy wolnossące V6, bo tak szybko odchodzą Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - lifting zmienił mu twarz i silnik, ale zostawił to, co najważniejsze Lexus UX: dojrzały SUV w rozmiarze mini

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda BMW iX: po dniu z autem stwierdzam – hejterom będzie trudno Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Pierwsza jazda: odświeżony Citroën C3 Aircross - tylko kosmetyczne zmiany Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności