Test wideo: Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsze auto nowej ery u Szwedów

Już w 2030 roku Volvo chce oferować wyłącznie samochody elektryczne. Pierwszy taki model jednak dopiero wjeżdża na polskie drogi. XC40 P8 Recharge jest zatem zapowiedzią przyszłości, więc sprawdźmy, co nas czeka. Zapraszam na film.

Volvo XC40 P8 Recharge — wideo

Długo musieliśmy czekać na pojawienie się w Polsce w pełni elektrycznego XC40. Od premiery małego SUV-a ze Szwecji minęły ponad 3 lata, a od pierwszej europejskiej prezentacji jego wersji na prąd – ponad rok. Dlatego zaskoczeniem nie są dane techniczne: 408 KM, 660 Nm, ponad 400 km zasięgu i imponujące 4,9 s do setki. Zaskoczeniem jest to, jak ważne jest to auto.

Volvo bowiem w marcu ogłosiło, że chce być marką oferującą wyłącznie elektryki. Nie jest to plan na odległą przyszłość, a już na 2030 rok. Podczas pierwszych jazd XC40 P8 Recharge mogłem przekonać się, czy plan Szwedów ma szanse się powieźć i co proponują dla swoich klientów. Zapraszam na film.

Przeczytaj więcej o Volvo XC40 P8 Recharge:

Volvo XC40 Recharge zapowiada się na porządnego elektryka, ale Szwedzi zapomnieli o jednym

Niby Volvo XC40 Recharge ma wszystko. Jest stylowe, ma mocny napęd, solidny akumulator przekładający się na duży zasięg i zaawansowany system…

Pierwsza jazda: Volvo XC40 P8 Recharge jest jak zwiastun filmu. Wciąga, ale najlepsze przed nami

Wygląda jak zwykły mały SUV, ale taki nie jest. Jeździ w absolutnej ciszy i ma osiągi godne samochodu sportowego. A spalanie? Cóż, o to się nie…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Opel Crossland X 1.2 Turbo: trochę za bardzo francuski Co ma do zaoferowania Kia Sorento w czasach Skody Kodiaq i Peugeota 5008? Wracamy za kierownicę starszego rywala Test wideo: Fiat 500X Sport - efekt halo Test Škody Citigo e iV: pierwszy elektryk z Czech jest jednocześnie najtańszym na rynku BMW 640i Coupé i 650i Gran Coupé xDrive - test, opinia, spalanie, cena Test: Dacia Duster Outdoor 1.5 dCi 110 EDC. Kupić teraz czy poczekać na następcę? Test: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé - lot w kosmos Volkswagen Golf VII 1.4 TSI FL DSG vs Honda Civic X 1.5 CVT – Ikony klasy kompaktowej w nowym wydaniu Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Test: BMW 840d Gran Coupe - prawdziwe, czterodrzwiowe coupe Pierwsza jazda: Dacia Duster po liftingu - z LED-ami i "w gazie"

Popularne w tym tygodniu:

Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy