Test wideo: Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsze auto nowej ery u Szwedów

Już w 2030 roku Volvo chce oferować wyłącznie samochody elektryczne. Pierwszy taki model jednak dopiero wjeżdża na polskie drogi. XC40 P8 Recharge jest zatem zapowiedzią przyszłości, więc sprawdźmy, co nas czeka. Zapraszam na film.

Volvo XC40 P8 Recharge — wideo

Długo musieliśmy czekać na pojawienie się w Polsce w pełni elektrycznego XC40. Od premiery małego SUV-a ze Szwecji minęły ponad 3 lata, a od pierwszej europejskiej prezentacji jego wersji na prąd – ponad rok. Dlatego zaskoczeniem nie są dane techniczne: 408 KM, 660 Nm, ponad 400 km zasięgu i imponujące 4,9 s do setki. Zaskoczeniem jest to, jak ważne jest to auto.

Volvo bowiem w marcu ogłosiło, że chce być marką oferującą wyłącznie elektryki. Nie jest to plan na odległą przyszłość, a już na 2030 rok. Podczas pierwszych jazd XC40 P8 Recharge mogłem przekonać się, czy plan Szwedów ma szanse się powieźć i co proponują dla swoich klientów. Zapraszam na film.

Przeczytaj więcej o Volvo XC40 P8 Recharge:

Volvo XC40 Recharge zapowiada się na porządnego elektryka, ale Szwedzi zapomnieli o jednym

Niby Volvo XC40 Recharge ma wszystko. Jest stylowe, ma mocny napęd, solidny akumulator przekładający się na duży zasięg i zaawansowany system…

Pierwsza jazda: Volvo XC40 P8 Recharge jest jak zwiastun filmu. Wciąga, ale najlepsze przed nami

Wygląda jak zwykły mały SUV, ale taki nie jest. Jeździ w absolutnej ciszy i ma osiągi godne samochodu sportowego. A spalanie? Cóż, o to się nie…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota GT86 Premium [test] Pierwsza jazda: Ford Explorer - europejski charakter przyćmiewa amerykański rodowód Pierwsza jazda: Toyota Mirai to auto na wodór, które można kupić w Polsce. Sprawdzam, czy jest po co BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto) Fiat Freemont 4x2 2,0 Multijet 170 KM Urban & Chevrolet Orlando 2,0 D 163 KM LT+ - wspólny mianownik [test autokult.pl] Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 - zabić w sobie Evo [test autokult.pl] Toyota Yaris czwartej generacji: po pierwszej jeździe wiem, że jest yarisem już tylko z nazwy Pierwsza jazda: Ford Kuga FHEV AWD - nowy gracz, który może zmienić rozkład sił wśród hybrydowych SUV-ów Test: Porsche 718 Spyder - zbyt dobry dla zwykłych śmiertelników Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością Test Volvo V60 T6 AWD R-Design: stylowe trampki z mocnym silnikiem i dużym bagażnikiem BMW 520d GT - ostatnia z miotu [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Pierwsza jazda: Audi Q4 Sportback e-tron - modniejszy, a wcale nie mniej funkcjonalny Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911 Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy Test: BMW 840d – i po co ci to M8? Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid – tak zielone, że aż boli