5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej

Auta elektryczne coraz mocniej podkreślają swoją obecność w salonach, ale na polskich drogach - nie do końca. Moim zdaniem po części winne są mity, które krążą wokół tych samochodów. Dlatego zza kierownicy Mercedesa EQA postanowiłem się z nimi rozprawić.

Mercedes EQA — vlog

Charakterystyczne zielone tablice, którymi od początku 2020 roku wyróżniają się w Polsce auta elektryczne, to ciągle rzadkość. Liczba samochodów wyłącznie na prąd w naszym kraju to niewiele ponad 12 tys. i choć wzrosty są imponujące, to ciągle sporo brakuje nam do liderów. Tymczasem pod wieloma względami takie modele są dokładnie tym, czego szukają klienci.

Nie twierdzą tak sceptycy. Podkreślają, że ładowanie auta elektrycznego trwa długo, jest drogie, że bez systemu dopłat nie ma sensu kupować takiego samochodu. Poza tym podróżowanie elektrykiem jest trudne, a w salonie trzeba zostawić więcej. Czy tak jest naprawdę? Cóż — niekoniecznie, co pokazuję w powyższym vlogu na przykładzie Mercedesa EQA.

Wybór nie był przypadkowy. Po teście tego auta – który pojawi się na łamach e-Autokultu – stwierdziłem, że to dobra pozycja, by rozpocząć swoją przygodę z elektromobilnością. Zaskoczył mnie prostotą i przyjaznością. Wsiadając za kierownicę, nie czujesz, że ktoś wrzuca cię na głęboką wodę. Wręcz przeciwnie – prowadzi cię za rękę przez nieznane rejony i ułatwia korzystanie z elektryka. Zapraszam na film!

Przeczytaj więcej o Mercedesie EQA

EQA to najmniejszy mercedes napędzany prądem. Nie rozczarowuje zasięgiem

Jak powiedzieli, tak zrobili. Mercedes nareszcie pochwalił się długo oczekiwanym, kompaktowym crossoverem EQA, który ma wszelkie atuty, by odnieść…

Mercedes EQA 4Matic debiutuje w Polsce. Ceny nie są dużo wyższe niż w przednionapędowej wersji

Po debiucie najmniejszego elektrycznego mercedesa przyszedł czas na jego odmianę z napędem na 4 koła – EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic. Różnica…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW serii 2 Active Tourer 225i - pierwsza jazda Test: Mazda CX-5 w wydaniu na 2021 rok - małymi krokami do przodu Aston Martin V8 Vantage N430 - test Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Volkswagen CC 3,6 V6 4Motion DSG - (nie) dla ludu? [test autokult.pl] Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Nowe Audi A6 3,0 TDI BiTurbo i 3,0 TFSI - pierwsza jazda Test Porsche Taycana Turbo: elektryk na najbardziej pokręconej drodze w Polsce Test: Seat Tarraco FR e-Hybrid - inne hybrydy mogłyby się od niego uczyć Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI - tak oszczędny, że znów nie uwierzycie Mercedes A250e - "tryb pustynny" rządzi

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy