5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej

Auta elektryczne coraz mocniej podkreślają swoją obecność w salonach, ale na polskich drogach - nie do końca. Moim zdaniem po części winne są mity, które krążą wokół tych samochodów. Dlatego zza kierownicy Mercedesa EQA postanowiłem się z nimi rozprawić.

Mercedes EQA — vlog

Charakterystyczne zielone tablice, którymi od początku 2020 roku wyróżniają się w Polsce auta elektryczne, to ciągle rzadkość. Liczba samochodów wyłącznie na prąd w naszym kraju to niewiele ponad 12 tys. i choć wzrosty są imponujące, to ciągle sporo brakuje nam do liderów. Tymczasem pod wieloma względami takie modele są dokładnie tym, czego szukają klienci.

Nie twierdzą tak sceptycy. Podkreślają, że ładowanie auta elektrycznego trwa długo, jest drogie, że bez systemu dopłat nie ma sensu kupować takiego samochodu. Poza tym podróżowanie elektrykiem jest trudne, a w salonie trzeba zostawić więcej. Czy tak jest naprawdę? Cóż — niekoniecznie, co pokazuję w powyższym vlogu na przykładzie Mercedesa EQA.

Wybór nie był przypadkowy. Po teście tego auta – który pojawi się na łamach e-Autokultu – stwierdziłem, że to dobra pozycja, by rozpocząć swoją przygodę z elektromobilnością. Zaskoczył mnie prostotą i przyjaznością. Wsiadając za kierownicę, nie czujesz, że ktoś wrzuca cię na głęboką wodę. Wręcz przeciwnie – prowadzi cię za rękę przez nieznane rejony i ułatwia korzystanie z elektryka. Zapraszam na film!

Przeczytaj więcej o Mercedesie EQA

EQA to najmniejszy mercedes napędzany prądem. Nie rozczarowuje zasięgiem

Jak powiedzieli, tak zrobili. Mercedes nareszcie pochwalił się długo oczekiwanym, kompaktowym crossoverem EQA, który ma wszelkie atuty, by odnieść…

Mercedes EQA 4Matic debiutuje w Polsce. Ceny nie są dużo wyższe niż w przednionapędowej wersji

Po debiucie najmniejszego elektrycznego mercedesa przyszedł czas na jego odmianę z napędem na 4 koła – EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic. Różnica…

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 440i xDrive M Performance - M4 po oswojeniu Mazda 3 Sedan 2,0 SKYACTIV-G AT skyPASSION – test Honda Jazz 1.3 i-VTEC i Honda HR-V 1.6 i-DTEC - test, opinie, spalanie, cena Mitsubishi Eclipse Cross - test napędu i zasięgu Mercedes-Benz E400 Coupé - test Lancia Ypsilon 1,3 MultiJet Platinum – fashion victim? [test autokult.pl] Test: Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI - (bolesne) zderzenie teorii z praktyką Renault Grand Espace 2.0 dCI Initiale - rodzinny interes [test autokult.pl] Peugeot 308 SW 1,2 e-THP 130 - pierwsza jazda Hyundai Genesis 3,8 V6 - test Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Pierwsza jazda: Volkswagen ID.4 GTX to GTI naszych czasów? Nie do końca, ale i tak jest dobry

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu Test: Mitsubishi L200 Stark - 3 blokady robią tu robotę! Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Test: hybrydowe Renault Clio – naprawdę "wącha paliwo"