5 mitów o elektrykach i Mercedes EQA, by się z nimi zmierzyć. Tu trzeba spojrzeć szerzej

Auta elektryczne coraz mocniej podkreślają swoją obecność w salonach, ale na polskich drogach - nie do końca. Moim zdaniem po części winne są mity, które krążą wokół tych samochodów. Dlatego zza kierownicy Mercedesa EQA postanowiłem się z nimi rozprawić.

Mercedes EQA — vlog

Charakterystyczne zielone tablice, którymi od początku 2020 roku wyróżniają się w Polsce auta elektryczne, to ciągle rzadkość. Liczba samochodów wyłącznie na prąd w naszym kraju to niewiele ponad 12 tys. i choć wzrosty są imponujące, to ciągle sporo brakuje nam do liderów. Tymczasem pod wieloma względami takie modele są dokładnie tym, czego szukają klienci.

Nie twierdzą tak sceptycy. Podkreślają, że ładowanie auta elektrycznego trwa długo, jest drogie, że bez systemu dopłat nie ma sensu kupować takiego samochodu. Poza tym podróżowanie elektrykiem jest trudne, a w salonie trzeba zostawić więcej. Czy tak jest naprawdę? Cóż — niekoniecznie, co pokazuję w powyższym vlogu na przykładzie Mercedesa EQA.

Wybór nie był przypadkowy. Po teście tego auta – który pojawi się na łamach e-Autokultu – stwierdziłem, że to dobra pozycja, by rozpocząć swoją przygodę z elektromobilnością. Zaskoczył mnie prostotą i przyjaznością. Wsiadając za kierownicę, nie czujesz, że ktoś wrzuca cię na głęboką wodę. Wręcz przeciwnie – prowadzi cię za rękę przez nieznane rejony i ułatwia korzystanie z elektryka. Zapraszam na film!

Przeczytaj więcej o Mercedesie EQA

EQA to najmniejszy mercedes napędzany prądem. Nie rozczarowuje zasięgiem

Jak powiedzieli, tak zrobili. Mercedes nareszcie pochwalił się długo oczekiwanym, kompaktowym crossoverem EQA, który ma wszelkie atuty, by odnieść…

Mercedes EQA 4Matic debiutuje w Polsce. Ceny nie są dużo wyższe niż w przednionapędowej wersji

Po debiucie najmniejszego elektrycznego mercedesa przyszedł czas na jego odmianę z napędem na 4 koła – EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic. Różnica…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Renault Megane CC Floride 1,4 TCe - pogoda na niepogodę [test autokult.pl] Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test długodystansowy: Ford Puma ST - witamy na pokładzie! Fiat 500L 1,4 95 KM Open Edition Pop - Panda XL [test autokult.pl] Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD Powershift - największy krewniak Mondeo Audi TT Coupé 2,0 TFSI quattro S tronic - test Mio MiVue 568 Touch - test wideorejestratora Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Test: Kia Ceed SW PHEV to najtańszy plug-in na rynku. Sprawdzam, czy jest też najsensowniejszy Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT: wzorzec budżetowego samochodu segmentu B Mitsubishi Lancer EVO IV - uliczny wojownik [test autokult.pl] Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volvo XC60 B4 – niebywale poprawny samochód bez emocji Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Pierwsza jazda: LEVC VN5 - ma jedną kartę przetargową, która nie ma znaczenia w Polsce Test: Lexus LC500 Convertible to japońskie gran turismo. Reakcje Włochów na jego widok były bezcenne Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Bazowe Porsche Taycan - sprawdzam podstawowe premium Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką Test: Toyota Camry - Czy klasę japończyka można wymacać? #eksperyment