Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę?

Pojawienie się hybrydy plug-in to już raczej zjawisko nieuniknione, ale czy takie rozwiązanie będzie miało wpływ na skuteczność napędu na cztery koła? W tym filmie pokażę wam, jakie mogą być oblicza takich zmian.

Jeep Wrangler 4xe — test wideo

Jeep Wrangler od dekad kojarzony jest z ikoną auta terenowego. Jest popularną bazą do konkretnych przeróbek i udoskonaleń przez miłośników jazdy w terenie. Czy taki samochód zachowa swój charakter, kiedy zyska napęd hybrydowy typu plug-in?

Oznaczenie 4xe pojawiło się już w innych modelach Jeepa, gdzie napęd na 4 koła realizowany był przez silniki elektryczne na tylnej osi, natomiast za napęd przedniej odpowiadał silnik spalinowy. We Wranglerze na takie rozwiązanie nie było szans, bo to odebrałoby mu dzielność terenową, z której ten model słynie.

Gdzie zatem umieszczone są silniki elektryczne? Czy napęd elektryczny ułatwia jazdę w terenie? Tego dowiecie się z filmu, który nagrałem podczas prezentacji Jeepa Wranglera 4xe.

Przeczytaj tekst z pierwszych jazd Jeepem Wranglerem 4xe:

Pierwsza jazda: Jeep Wrangler 4xe — najpierw jest błoga cisza, potem przychodzi strach

Możemy machać rękami i tupać nogami, ale elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi. Jej efektem jest nowy Jeep Wrangler 4xe. W pierwszej chwili…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Yeti 1,8 TSI Experience - rozwiązanie optymalne [test autokult.pl] Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Test: Mercedes-AMG GLC 63 S - szybko zapomnisz, że to SUV Test: Audi 100 z 1991 r. w sentymentalnej podróży do Słomczyna Test: Range Rover Evoque - cena odgrywa rolę drugoplanową Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta Alfa Romeo Stelvio: test najważniejszego auta w historii marki Gran turismo nowej generacji - Porsche Panamera z bliska przed premierą Pojechałem toyotą proace na poligon, by sprawdzić Hiluxa. Na trasach Baja Poland pokazał, co potrafi Test wideo: Volkswagen Tiguan FL - zmiany są, ale mało znaczą Hyundai Ioniq plug-in: hybryda doskonała i przeciętny kompakt Volkswagen Sharan 2,0 TDI Bluemotion DSG - (nie)typowy Volkswagen? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki