Test: Bazowe Porsche Taycan - sprawdzam podstawowe premium

Pod ostatnim testem Volvo V60 w podstawowej wersji wiele osób pisało w komentarzach, że to świetny pomysł i chcecie więcej testów bazowych wersji. Nie czekając zbyt długo, przygotowałem dla was kolejny materiał z takiego samochodu. Oto bazowe porsche taycan!

Porsche Taycan — test wideo

Oczywiście, wiem, że nie do końca taki samochód mieliście na myśli, ale gdy redaktor naczelny zaproponował mi jego test, to sami rozumiecie, nieelegancko było odmówić. A biorąc pod uwagę fakt, że w parku prasowym otrzymaliśmy informację, że to bazowa wersja, to czemu nie sprawdzić, co otrzymujecie na początku cennika w tak prestiżowej marce? Czy podstawowy taycan odstaje w dużym stopniu od swoich droższych braci?

Podstawowa wersja tego modelu w cenniku zaczyna się od kwoty 389 000 zł bez żadnych dodatków, co umówmy się, raczej nie jest małą kwotą, więc sam fakt możliwości zakupu tego auta jest powodem do dumy.

Ta kwota jednak robi się mała kiedy porównacie zwykłego taycana, do taycana turbo, który kosztuje 653 000 zł, albo nie daj Boże do turbo S za 794 000 zł. Oczywiście pod nimi jest jeszcze odmiana 4S, która od podstawy jest droższa o 68 000 zł. Rodzi się więc pytanie. Dlaczego jest taka różnica w cenie i w czym zwykły taycan jest gorszy? Postanowiłem sprawdzić to w tym materiale. Zapraszam na test!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Transit SportVan 2,2 TDCi - po prostu inny [test autokult.pl] Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Jaguar XE 2.0 D Auto RWD Prestige - test, opinia, spalanie, cena Test Volkswagena Craftera: najwygodniejszy samochód dostawczy pochodzi z Polski BMW 218d Active Tourer Luxury Line - test Volkswagen Golf VII 2,0 TDI DSG Highline - znowu się udało [pierwsza jazda autokult.pl] Volkswagen e-Crafter - test "polskiego" samochodu elektrycznego z Wrześni Peugeot 2008 1,6 VTi Allure - test Renault Laguna Coupe Monaco GP 2,0 dCi - wspomnienie F1 [test autokult.pl] Toyota RAV4 2,0 Multidrive S Sol - SUV z doświadczeniem [test autokult.pl] Opel Ampera - test TEST: Cupra Ateca - drogi seat czy unikatowy samochód?

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd