Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Bazowe Porsche Taycan - sprawdzam podstawowe premium

Pod ostatnim testem Volvo V60 w podstawowej wersji wiele osób pisało w komentarzach, że to świetny pomysł i chcecie więcej testów bazowych wersji. Nie czekając zbyt długo, przygotowałem dla was kolejny materiał z takiego samochodu. Oto bazowe porsche taycan!

Porsche Taycan — test wideo

Oczywiście, wiem, że nie do końca taki samochód mieliście na myśli, ale gdy redaktor naczelny zaproponował mi jego test, to sami rozumiecie, nieelegancko było odmówić. A biorąc pod uwagę fakt, że w parku prasowym otrzymaliśmy informację, że to bazowa wersja, to czemu nie sprawdzić, co otrzymujecie na początku cennika w tak prestiżowej marce? Czy podstawowy taycan odstaje w dużym stopniu od swoich droższych braci?

Podstawowa wersja tego modelu w cenniku zaczyna się od kwoty 389 000 zł bez żadnych dodatków, co umówmy się, raczej nie jest małą kwotą, więc sam fakt możliwości zakupu tego auta jest powodem do dumy.

Ta kwota jednak robi się mała kiedy porównacie zwykłego taycana, do taycana turbo, który kosztuje 653 000 zł, albo nie daj Boże do turbo S za 794 000 zł. Oczywiście pod nimi jest jeszcze odmiana 4S, która od podstawy jest droższa o 68 000 zł. Rodzi się więc pytanie. Dlaczego jest taka różnica w cenie i w czym zwykły taycan jest gorszy? Postanowiłem sprawdzić to w tym materiale. Zapraszam na test!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Peugeot 3008 i 5008 po liftingu. Skupiono się nie na tym, co trzeba Test: Volkswagen Multivan 6.1 Highline - mógłby być moim jedynym samochodem DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy Test: Suzuki Vitara Hybrid 2WD - hybrydyzacja zabrała najważniejsze karty przetargowe Volkswagen Multivan i Caravelle 6.1: teraz są bardziej cyfrowe Test wideo: Cupra Leon ST 4Drive – 180 tysięcy za Leona... okazja?! Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy Lexus UX kontra Mini Countryman i Range Rover Evoque: który hybrydowy crossover najlepszy do miasta? Test: Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake – rodzinny hipster, który balansuje na granicy dobrego smaku Test: Jaguar F-Type P450, czyli ostatnia podróż brytyjskiego silnika V8. Godnie go pożegnałem Land Rover Discovery 5 TD6 First Edition - terenowe gran turismo Skoda Yeti Outdoor Tour 4x4 2,0 TDI: szorstki typ

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki