Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Porównanie: Skoda Enyaq vs Volkswagen ID.4 – niby to samo, ale nie do końca

Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4 to koncernowi bliźniacy. Czy wobec tego w jakikolwiek sposób ze sobą konkurują, czy może są jednym samochodem z dwoma wersjami nadwoziowymi?

Skoda Enyaq vs Volkswagen ID.4 — porównanie, opinia, test wideo

Czy motoryzacja elektryczna może być zagrożeniem dla różnorodności? Czy nie doprowadzi do tego, że będziemy kupować tak naprawdę jeden samochód, tylko o trochę innej stylistyce, przynajmniej w ramach poszczególnych koncernów?

Technicznie są to bardzo podobne samochody, ale dla mnie, i pewnie nie tylko dla mnie, skoda wygląda trochę bardziej luksusowo — i to znajduje odbicie w cenie. Enyaq kosztuje bazowo 184 400 zł z akumulatorem o pojemności 62 kWh i 213 800 zł z akumulatorem 82 kWh. Ceny ID.4 zaczynają się od 160 990 zł z akumulatorem 52 kWh i od 195 690 zł z akumulatorem 77 kWh. To jednak sztuczka producentów pokazująca różnicę, która nie istnieje — tak naprawdę to jest ten sam akumulator, tylko Skoda podaje wartości brutto, a Volkswagen wartości netto. To nie jest przypadek.

Dlaczego Skoda Enyaq jest droższa? W czym lepszy jest Volkswagen ID.4? Na te pytania odpowiadamy w filmie.

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Jeep Grand Cherokee SRT8 - diabeł [test autokult.pl] Nowy Opel Corsa OPC - test, opinia, spalanie, cena Test: Fiat Tipo Cross - budżetowość mniej budżetowa? Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać Nowe Mitsubishi L200 ze słabszym silnikiem, ale i tak lepsze od poprzednika Test: Volkswagen Caddy Panamericana – sprawdziłem, czy naprawdę jest tylko na pokaz BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test Test: DS 3 Crossback E-Tense to propozycja dla tych, którzy przede wszystkim chcą się wyróżnić Test: Subaru Outback 2.5 – uważaj, o co prosisz, bo jeszcze to dostaniesz Pierwsza jazda: Renault Express Van i Kangoo Van - dwa zupełnie różne modele (użytkowania) Mercedes GLC Coupe wygląda atrakcyjnie, w innych aspektach jest zaledwie poprawny Test wideo: Mercedes AMG GT R - nigdy się tak nie czułem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki