Porównanie: Skoda Enyaq vs Volkswagen ID.4 – niby to samo, ale nie do końca

Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4 to koncernowi bliźniacy. Czy wobec tego w jakikolwiek sposób ze sobą konkurują, czy może są jednym samochodem z dwoma wersjami nadwoziowymi?

Skoda Enyaq vs Volkswagen ID.4 — porównanie, opinia, test wideo

Czy motoryzacja elektryczna może być zagrożeniem dla różnorodności? Czy nie doprowadzi do tego, że będziemy kupować tak naprawdę jeden samochód, tylko o trochę innej stylistyce, przynajmniej w ramach poszczególnych koncernów?

Technicznie są to bardzo podobne samochody, ale dla mnie, i pewnie nie tylko dla mnie, skoda wygląda trochę bardziej luksusowo — i to znajduje odbicie w cenie. Enyaq kosztuje bazowo 184 400 zł z akumulatorem o pojemności 62 kWh i 213 800 zł z akumulatorem 82 kWh. Ceny ID.4 zaczynają się od 160 990 zł z akumulatorem 52 kWh i od 195 690 zł z akumulatorem 77 kWh. To jednak sztuczka producentów pokazująca różnicę, która nie istnieje — tak naprawdę to jest ten sam akumulator, tylko Skoda podaje wartości brutto, a Volkswagen wartości netto. To nie jest przypadek.

Dlaczego Skoda Enyaq jest droższa? W czym lepszy jest Volkswagen ID.4? Na te pytania odpowiadamy w filmie.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-Benz Vito Furgon 116 CDI 4x4 AT - test Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI 177 KM DSG Highline - test Lexus RX 450h F Sport: SUV stworzony z myślą o kierowcy BMW 320d Luxury (F30) – klasa średnia, idealna [test autokult.pl] Porównanie: Volvo XC60 T8 vs Mercedes-Benz GLC 300e - jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o ekologię Test: VW Caddy. Kosztuje tyle co kawalerka! A może w nim zamieszkać? Abarth Grande Punto Esseesse - "Ukąszony: początek" [test autokult.pl] Nowa Toyota Auris 1.2 Multidrive S - test, opinia, spalanie, cena Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDi 180 KM GT - test Renault Clio RS vs. Clio Sport F1 Team R27 [test] Smart EQ Forfour sprawił, że wybaczam mu wszystkie wady. No, prawie wszystkie Toyota Corolla wróciła. Dwie hybrydy zamiast diesla

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Pierwsza jazda: DS 4 to samochód, który kupisz oczami. Albo wcale Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Test: Volkswagen ID.4 zmieni twoje myślenie o elektrykach. Tak, Niemcom się udało Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale" 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza