Test: BMW 545e - na taką hybrydę czekaliście!

Pięć miesięcy temu testowałem dla was BMW 540d, a tytuł tego filmu nosił nazwę „mam nadzieję, że szybko nie zniknie”. Odnosił się on zarówno do jeszcze nie tak ekstrawaganckiego wyglądu „piątki”, ale również do silnika diesla, który zrobił na mnie naprawdę świetne wrażenie. Teraz prawie pół roku później do testów otrzymałem odmianę 545e, czyli topową hybrydę typu plug-in.

BMW 545e — test wideo

Moja testówka została wyposażona w opcjonalny pakiet M, ale to nie jest element, po którym możecie poznać, że macie do czynienia z hybrydą. Poznacie to oczywiście po małej literce „e” przy oznaczeniu modelu na tylnej klapie oraz klapce na przednim błotniku.

Hybrydowa piątka wyposażona jest 400-voltowy akumulator litowo-jonowy, który, choć ukryty jest pod tylną kanapą, to wpłyną na pojemność bagażnika, bo wersja plug-in hybrid oferuje 410 litrów pojemności, gdzie zwykła odmiana o 120 litrów więcej, czyli 530.

Wisienką na torcie jest jednak coś innego. W momencie gdy wiele marek wrzucając do oferty w danym modelu hybrydę typu plug-in łączy ją z dość małymi silnikami, tutaj pod maską mamy dobrze znaną sześciocylindrową, rzędową, trzylitrową benzynę. W połączeniu z silnikiem elektrycznym samochód oferuje naprawdę ciekawe parametry. Moc? 400 KM. Moment? 600 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h – 4,7s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Do tego to połączenie wraz z deklaracjami BMW wydaje się być spełnieniem marzeń. Otóż marka deklaruje, że na samym prądzie można tym samochodem przejechać od 54 do 57 km z maksymalną prędkością do 140 km/h. Do tego średnie zużycie paliwa to zaledwie około 2,5 l/100 km. Czy rzeczywiście to prawda, czy tylko marketingowa bajeczka?

Zapraszam na test!

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen e-Crafter - test "polskiego" samochodu elektrycznego z Wrześni VW Golf 8 kontra Škoda Octavia IV: bratobójcza walka w pięciu rundach Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Nowy Opel Corsa: z tego zauroczenia miłości nie będzie, ale zostaniemy przyjaciółmi Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Renault Megane CC 1,9 dCI - lato po francusku [test autokult.pl] Opel Adam Slam 1,4 100 KM vs Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Chic - miejska moda [test autokult.pl] Szybko, szybciej, Ford Fiesta ST [test autokult.pl] Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Pierwsza jazda nową Dacią Duster. Czy dalej będzie rumuńskim hitem? Volkswagen Caravelle 2.0 TDI Comfortline (150 KM) - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Audi A3 czwartej generacji - warto było dłużej czekać

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Pierwsza jazda: DS 4 to samochód, który kupisz oczami. Albo wcale Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Test: Volkswagen ID.4 zmieni twoje myślenie o elektrykach. Tak, Niemcom się udało Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale" 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza