Offroad Marcina: Jeep Compass Trailhawk 4xe - godny następca XJ

Wiem, że puryści mogą się zacietrzewić, ale uważam, że Compass Trailhawk to godny następca kultowego Jeepa Cherokee XJ. Jest równie kompaktowy, świetnie wyposażony, ale przede wszystkim bardzo sprawny w terenie. Szkoda tylko, że hybrydowy.

Szkoda, bo to oznacza bardzo wysoką cenę (minimum 200 tys. zł), wcale nie niskie spalanie i niespójną pracę skrzyni biegów. Plug-in nie odwdzięcza się też zbyt dużym zasięgiem na prądzie — maks. 35 km. Do tego bagażnik jest niewielki. Zdecydowanie lepszą odmianą był wcześniejszy diesel.

Niestety w moich próbach ujawniła się największa słabość hybrydy Jeepa, którą poznałem już w testowanym wcześniej Renegadzie Trailhawku - niska odporność na wodę. Po przejechaniu ok. 20-centymetrowego brodu pojawia się komunikat o usterce napędu AWD (w rzeczywistości tylnego), przestaje działać klimatyzacja, piszczy pasek napędowy. Jest to prawdopodobnie spowodowane zamoknięciem osprzętu napędu, w tym generatora ładującego baterię.

Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe — hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele…

Poza tym Compass Trailhawk jest bardzo dzielną terenówką, szczególnie jak na kompaktowego SUV-a. Radzi sobie z podjazdami, co ułatwia mu mocny napęd. Ma też świetną trakcję na błocie, bardzo dobrze zabezpieczone podwozie i elastyczne zawieszenie. Więcej dowiecie się z materiału wideo. Zwracam tylko uwagę, że miałem do czynienia z wersją przed liftingiem.

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Nowy Ford Fiesta ST. Ma 3 cylindry, ale nie ma to najmniejszego znaczenia Fiat Doblò 2,0 MultiJet Emotion - dostawcze korzenie [test autokult.pl] Test wideo: McLaren Artura łączy 680 KM i zużycie 5,5 l/100 km. Tak wygląda przyszłość superaut Ford Fiesta ST vs. Ford Focus ST w ODTJ Bednary [relacja autokult.pl] Mercedes GLC po liftingu ma więcej gadżetów, ale zachowuje to, za co docenili go klienci Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - test, opinia, spalanie, cena Ford Edge Vignale 2,0 TDCI 210 KM AT - czy warto być premium? Toyota Yaris GR Sport: mogła udowodnić, że hybrydy potrafią być ekscytujące, ale woli być oszczędna Czy Kia Stinger to prawdziwe GT? Sprawdzamy to na trasie wyścigu górskiego w Siennej Renault Kadjar dCi 130 4x4 BOSE - test, opinia, spalanie, cena Ford Ranger Raptor: test sportowego samochodu terenowego

Popularne w tym tygodniu:

Test: Maybach GLS 600 – możesz ubrać skarpety do sandałów Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI - jeśli chcesz kupić Golfa VII, którego już nie ma Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Na prądzie na koniec Polski Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: VW Caddy California - mikrokamper dla dwóch osób Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy