Offroad Marcina: Jeep Compass Trailhawk 4xe - godny następca XJ

Wiem, że puryści mogą się zacietrzewić, ale uważam, że Compass Trailhawk to godny następca kultowego Jeepa Cherokee XJ. Jest równie kompaktowy, świetnie wyposażony, ale przede wszystkim bardzo sprawny w terenie. Szkoda tylko, że hybrydowy.

Szkoda, bo to oznacza bardzo wysoką cenę (minimum 200 tys. zł), wcale nie niskie spalanie i niespójną pracę skrzyni biegów. Plug-in nie odwdzięcza się też zbyt dużym zasięgiem na prądzie — maks. 35 km. Do tego bagażnik jest niewielki. Zdecydowanie lepszą odmianą był wcześniejszy diesel.

Niestety w moich próbach ujawniła się największa słabość hybrydy Jeepa, którą poznałem już w testowanym wcześniej Renegadzie Trailhawku - niska odporność na wodę. Po przejechaniu ok. 20-centymetrowego brodu pojawia się komunikat o usterce napędu AWD (w rzeczywistości tylnego), przestaje działać klimatyzacja, piszczy pasek napędowy. Jest to prawdopodobnie spowodowane zamoknięciem osprzętu napędu, w tym generatora ładującego baterię.

Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe — hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele…

Poza tym Compass Trailhawk jest bardzo dzielną terenówką, szczególnie jak na kompaktowego SUV-a. Radzi sobie z podjazdami, co ułatwia mu mocny napęd. Ma też świetną trakcję na błocie, bardzo dobrze zabezpieczone podwozie i elastyczne zawieszenie. Więcej dowiecie się z materiału wideo. Zwracam tylko uwagę, że miałem do czynienia z wersją przed liftingiem.

Obserwuj nas na Google News:

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 2008 1,6 VTi Allure - test Opel Insignia ST Cosmo 2,0T 250 KM 4x4 A/T - serce czy rozum? [test autokult.pl] Mercedes Actros - spełniłem marzenie z dzieciństwa Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże Škoda Citigo 1,0 MPI Ambition – do widzenia! [test długodystansowy autokult.pl] Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl] Test wideo: Volkswagen Golf Variant – niezbyt modny, niezbyt lubiany Suzuki Baleno (2016) 1.2 DualJet Elegance - test, opinia, spalanie, cena Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg Test: Toyota Yaris Cross - najważniejsze parametry i pomiary Test: Volkswagen Multivan z hybrydą plug-in - lepsze wrogiem dobrego Offroad Marcina: Jeep Wrangler 4xe w terenie i tylko na prądzie

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 - jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"