Offroad Marcina: Jeep Compass Trailhawk 4xe - godny następca XJ

Wiem, że puryści mogą się zacietrzewić, ale uważam, że Compass Trailhawk to godny następca kultowego Jeepa Cherokee XJ. Jest równie kompaktowy, świetnie wyposażony, ale przede wszystkim bardzo sprawny w terenie. Szkoda tylko, że hybrydowy.

Szkoda, bo to oznacza bardzo wysoką cenę (minimum 200 tys. zł), wcale nie niskie spalanie i niespójną pracę skrzyni biegów. Plug-in nie odwdzięcza się też zbyt dużym zasięgiem na prądzie — maks. 35 km. Do tego bagażnik jest niewielki. Zdecydowanie lepszą odmianą był wcześniejszy diesel.

Niestety w moich próbach ujawniła się największa słabość hybrydy Jeepa, którą poznałem już w testowanym wcześniej Renegadzie Trailhawku - niska odporność na wodę. Po przejechaniu ok. 20-centymetrowego brodu pojawia się komunikat o usterce napędu AWD (w rzeczywistości tylnego), przestaje działać klimatyzacja, piszczy pasek napędowy. Jest to prawdopodobnie spowodowane zamoknięciem osprzętu napędu, w tym generatora ładującego baterię.

Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe — hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele…

Poza tym Compass Trailhawk jest bardzo dzielną terenówką, szczególnie jak na kompaktowego SUV-a. Radzi sobie z podjazdami, co ułatwia mu mocny napęd. Ma też świetną trakcję na błocie, bardzo dobrze zabezpieczone podwozie i elastyczne zawieszenie. Więcej dowiecie się z materiału wideo. Zwracam tylko uwagę, że miałem do czynienia z wersją przed liftingiem.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost: udaje crossovera, ale to udawanie bardzo dobrze wychodzi Mini Clubman Cooper S All4 – mini dla dorosłych Test: Volkswagen Golf GTE - z większym akumulatorem i coraz mniejszym sensem zakupu Peugeot 508 2,0 HDi HYbrid4 RXH - dobrymi chęciami... [test autokult.pl] Škoda Octavia III Combi 1,8 TSI 4x4 DSG - test Toyota Yaris GR Sport: mogła udowodnić, że hybrydy potrafią być ekscytujące, ale woli być oszczędna Test: McLaren 720S Spider na polskich drogach udowadnia, że superauta wciąż mają sens Dacia Dokker Van 1.5 dCi 90: sprawdzasz cenę i zapominasz o konkurencji Pierwsza jazda: Ferrari Roma to gran turismo na wielkie i szybkie podróże Nowy Ford Focus Mk 4: pożeracz zakrętów z jeszcze lepszą techniką Test: Renault Koleos 2.0 dCi Initiale Paris – pozorowany przepych Hyundai i30 - legalna kawiarnia w czasach pandemii

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M340i xDrive - dżentelmen, który wyznaje stare bawarskie zasady Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Pierwsza jazda: DS 4 to samochód, który kupisz oczami. Albo wcale Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? Test: Ford Puma ST na trasach Rajdu Polski. Chrzest bojowy przed startami w WRC Test: Volkswagen ID.4 zmieni twoje myślenie o elektrykach. Tak, Niemcom się udało Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach Test: Nissan Qashqai - z jednym dużym "ale" 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza