Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać

Modelami e-Niro i e-Soul Kia mocno zaznaczyła swoją obecność na rynku aut elektrycznych, ale teraz przyszedł czas na coś nowego. EV6 jest dostępne wyłącznie na prąd i zaskakuje na każdym kroku. Zapraszam na film.

Kia EV6 AWD – vlog

Wystarczy spojrzeć na liczby, by zobaczyć, że Koreańczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Topowa obecnie oferowana Kia EV6 ma napęd na cztery koła, 325 KM i rozpędza się do "setki" w 5,2 s. Do tego akumulator o pojemności 77,4 kWh netto ma pozwalać na przejechanie nawet ponad 500 km. A to wszystko z ceną od 216 400 zł.

Z elektryczną nowością Kii mogłem zapoznać się podczas czterodniowych testów w Austrii i na Słowenii. Bez dwóch zdań to jeden z najważniejszych modeli, jaki w tym roku trafia na polski rynek, także ze względu na możliwości ładowania. EV6 korzysta z 800-woltowej architektury i 18 minut wystarczy, by uzupełnić akumulator do 80 proc. Tyle w teorii, a co z praktyką? Odpowiedź znajdziesz w powyższym filmie.

Przeczytaj test Kii EV6:

Test: Kia EV6 – zwykła tam, gdzie potrzebujesz, zaskakująca tam, gdzie oczekujesz

Na papierze ma wszystko, czego potrzebujesz. Świetnie osiągi, spory zasięg, szybko się ładuje, ma duży bagażnik, mnóstwo miejsca, no i ta cena. Kia…

Przeczytaj testy konkurentów Kii EV6:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu

Prawie każdy elektryk nazywany jest tesla-killerem, tak jak niemal każdy smartfon był nazywany iPhone-killerem. Po krótkim teście Forda Mustanga Mach-E…

Pierwsza jazda: Tesla Model Y to brakujące ogniwo Muska. Skrzydła rozwija w podróży

Tesla już jest seksi. I nie, nie chodzi mi o żart Elona Muska zaszyty w nazwach aut z gamy. Wyczekiwany SUV marki w końcu trafił do Polski i ma sporo…

Test: Hyundai Ioniq 5 – koreański as, który przeniesie cię w przyszłość

Wygląda jak statek kosmiczny, zachwyca, gdy do niego wsiądziesz, a do tego na każdym kroku cię wyręcza. Hyundai Ioniq 5 co rusz krzyczy, że jest autem…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line - test Wideo: Kia e-Niro - ruszam w poszukiwaniu źródeł energii Isuzu D-Max DC LSX MT [test] Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 Elegance - test DS 4 Crossback, czyli jak postawić sobie poprzeczkę na Księżycu Test: Dacia Logan - czy LPG zabiera moc? Sprawdziłem to na hamowni Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Jeep Compass 2,2 CRD 4WD Limited 70th Anniversary - groźny konkurent z USA [test autokult.pl] Test Lexusa LS 500 w Miami. Japończycy powinni zacząć się chwalić Test: hybrydowa Toyota Yaris zimą. Sprawdziłem, czy w tych warunkach ma słabe punkty Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój Test: Lexus LS 500h to odwrotność nowego Mercedesa Klasy S. Dla niektórych to duża zaleta

Popularne w tym tygodniu:

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – jak pogoda wpływa na zasięg? Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia