Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać

Modelami e-Niro i e-Soul Kia mocno zaznaczyła swoją obecność na rynku aut elektrycznych, ale teraz przyszedł czas na coś nowego. EV6 jest dostępne wyłącznie na prąd i zaskakuje na każdym kroku. Zapraszam na film.

Kia EV6 AWD – vlog

Wystarczy spojrzeć na liczby, by zobaczyć, że Koreańczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Topowa obecnie oferowana Kia EV6 ma napęd na cztery koła, 325 KM i rozpędza się do "setki" w 5,2 s. Do tego akumulator o pojemności 77,4 kWh netto ma pozwalać na przejechanie nawet ponad 500 km. A to wszystko z ceną od 216 400 zł.

Z elektryczną nowością Kii mogłem zapoznać się podczas czterodniowych testów w Austrii i na Słowenii. Bez dwóch zdań to jeden z najważniejszych modeli, jaki w tym roku trafia na polski rynek, także ze względu na możliwości ładowania. EV6 korzysta z 800-woltowej architektury i 18 minut wystarczy, by uzupełnić akumulator do 80 proc. Tyle w teorii, a co z praktyką? Odpowiedź znajdziesz w powyższym filmie.

Przeczytaj test Kii EV6:

Test: Kia EV6 – zwykła tam, gdzie potrzebujesz, zaskakująca tam, gdzie oczekujesz

Na papierze ma wszystko, czego potrzebujesz. Świetnie osiągi, spory zasięg, szybko się ładuje, ma duży bagażnik, mnóstwo miejsca, no i ta cena. Kia…

Przeczytaj testy konkurentów Kii EV6:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu

Prawie każdy elektryk nazywany jest tesla-killerem, tak jak niemal każdy smartfon był nazywany iPhone-killerem. Po krótkim teście Forda Mustanga Mach-E…

Pierwsza jazda: Tesla Model Y to brakujące ogniwo Muska. Skrzydła rozwija w podróży

Tesla już jest seksi. I nie, nie chodzi mi o żart Elona Muska zaszyty w nazwach aut z gamy. Wyczekiwany SUV marki w końcu trafił do Polski i ma sporo…

Test: Hyundai Ioniq 5 – koreański as, który przeniesie cię w przyszłość

Wygląda jak statek kosmiczny, zachwyca, gdy do niego wsiądziesz, a do tego na każdym kroku cię wyręcza. Hyundai Ioniq 5 co rusz krzyczy, że jest autem…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Kia Niro PHEV – auto bez wstecznego biegu Test: Škoda Kodiaq RS - przyjemnie bezsensowna pozycja w gamie Komfort przewidywalności: pierwsza jazda nowym Volvo V60 Ahoj Skoda Scala. Rozpoczynamy długodystansowy test czeskiego kompaktu Test: Audi RS 3 Sportback – odkryłem klasę superkompakt Test: Kia Ceed SW PHEV to najtańszy plug-in na rynku. Sprawdzam, czy jest też najsensowniejszy Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - test Jeep Grand Cherokee SRT: 2,5-tonowa interpretacja samochodu sportowego Test: Suzuki Vitara Hybrid - wciąż bardzo je lubię, ale "hybrydy" bym nie kupił Dwa żywioły: Mini Countryman JCW w porównaniu z Volvo XC40 T5 Peugeot 308 GT 1.6 THP 205 - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid potrafi spalić mniej niż 2 l/100 km. Ma też inne zalety Test: BMW 223i Active Tourer – na zlocie fanów BMW M usłyszałem, jaki sens ma to auto Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki