Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać

Modelami e-Niro i e-Soul Kia mocno zaznaczyła swoją obecność na rynku aut elektrycznych, ale teraz przyszedł czas na coś nowego. EV6 jest dostępne wyłącznie na prąd i zaskakuje na każdym kroku. Zapraszam na film.

Kia EV6 AWD – vlog

Wystarczy spojrzeć na liczby, by zobaczyć, że Koreańczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Topowa obecnie oferowana Kia EV6 ma napęd na cztery koła, 325 KM i rozpędza się do "setki" w 5,2 s. Do tego akumulator o pojemności 77,4 kWh netto ma pozwalać na przejechanie nawet ponad 500 km. A to wszystko z ceną od 216 400 zł.

Z elektryczną nowością Kii mogłem zapoznać się podczas czterodniowych testów w Austrii i na Słowenii. Bez dwóch zdań to jeden z najważniejszych modeli, jaki w tym roku trafia na polski rynek, także ze względu na możliwości ładowania. EV6 korzysta z 800-woltowej architektury i 18 minut wystarczy, by uzupełnić akumulator do 80 proc. Tyle w teorii, a co z praktyką? Odpowiedź znajdziesz w powyższym filmie.

Przeczytaj test Kii EV6:

Test: Kia EV6 – zwykła tam, gdzie potrzebujesz, zaskakująca tam, gdzie oczekujesz

Na papierze ma wszystko, czego potrzebujesz. Świetnie osiągi, spory zasięg, szybko się ładuje, ma duży bagażnik, mnóstwo miejsca, no i ta cena. Kia…

Przeczytaj testy konkurentów Kii EV6:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu

Prawie każdy elektryk nazywany jest tesla-killerem, tak jak niemal każdy smartfon był nazywany iPhone-killerem. Po krótkim teście Forda Mustanga Mach-E…

Pierwsza jazda: Tesla Model Y to brakujące ogniwo Muska. Skrzydła rozwija w podróży

Tesla już jest seksi. I nie, nie chodzi mi o żart Elona Muska zaszyty w nazwach aut z gamy. Wyczekiwany SUV marki w końcu trafił do Polski i ma sporo…

Test: Hyundai Ioniq 5 – koreański as, który przeniesie cię w przyszłość

Wygląda jak statek kosmiczny, zachwyca, gdy do niego wsiądziesz, a do tego na każdym kroku cię wyręcza. Hyundai Ioniq 5 co rusz krzyczy, że jest autem…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi TT RS Coupé S Tronic - uliczny ścigant [test autokult.pl] Nowe Audi Q3 Sportback. Ciekawe, ale nie rewolucyjne poszerzenie gamy Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery Ford Ka 1,2 Trend+ - test McLaren 720S Spider: nic już nie jest niemożliwe Najmocniejsze Mini w historii. Clubman i Countryman JCW na torze, drodze i poza nią Test: Mini Cabrio JCW po (drugim) liftingu – spieszmy się je kochać, tak szybko "dorasta" Test: Volvo V90 - czy to nadal cegła? Test: Škoda Kodiaq Sportline 4x4 2.0 TDI (190 KM) – zabaw się, ale nie przesadzaj Porsche Macan Turbo Performance: najlepsze Porsche w historii Odświeżona Škoda Octavia stała się samochodem kompletnym Test: Volvo V70 2.4T AWD – rodzinne kombi, które uwiodło prezydenta

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć