Pierwsza jazda: Cupra Born - nowość na rynku, która może zachwycić sceptyków

W przypadku niektórych segmentów samochód elektryczny nie budzi większych emocji. Kojarzy się głównie z niewielkim autem do sprawnego przemieszczania się po mieście. Wyjątkiem może okazać się zaprezentowana niedawno Cupra Born.

Cupra Born — test wideo

Jak zapewne kojarzycie Cupra jest osobną marką, która bazuje na modelach Seata. Mimo tego mogła pochwalić się swoim autorskim projektem o nazwie Formentor. Teraz przyszedł czas na nowe dziecko w koncernie — model Born, którego w gamie Seata jeszcze nie było. Jest to konstrukcja oparta na VW ID.3.

Mimo konstrukcyjnych analogi nie jest to jedynie bliźniak ze zmienionym znaczkiem. Cupra Born zdecydowanie różni się wyglądem, który przez swoje drapieżne linie zdradza sportowe aspiracje tego samochodu o domyślnie obniżonym zawieszeniu. Ten charakter jednak nie przekłada się na osiągi, które w przypadku takiego samochodu mogłyby być bardziej elektryzujące.

W odróżnieniu od ID.3 mamy tutaj większy ekran do obsługi multimediów, nieco inny tunel środkowy i wyświetlacz head up z rozszerzoną rzeczywistością. Producent obiecuje też wprowadzenie jednego systemu do obsługi ładowarek, dzięki któremu moglibyśmy korzystać z punktów ładowania różnych operatorów w krajach Unii Europejskiej przy użyciu jednej karty lub aplikacji. Na pokładzie mamy też nowsze oprogramowanie umożliwiające sprawniejsze korzystanie z systemu oraz szybsze ładowanie samochodu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: pierwsza jazda hybrydowym superSUV-em Renault Megane Coupe Monaco GP TCe 130 - sportowy kamuflaż [test autokult.pl] Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech More Life - test, opinia, spalanie, cena Alfa Romeo 159 Berlina 1.75 TBi Sport Plus Ti – włoski ideał został zabity? [test autokult.pl] Lexus LS460 AWD Superior [test autokult.pl] Nowy Hyundai i10 (2013) - o poziom wyżej [pierwsza jazda autokult.pl] Test Audi Q3 Sportback 45 TFSI: zwracanie uwagi to jego główne zadanie Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi: niezrozumiała wersja porządnego auta Test: Nissan Navara - Czy chowa asa w rękawie? Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC - test, opinia, spalanie, cena Miesiąc z BMW i3s: podsumowanie testu długodystansowego Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć