Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny

Zastanawialiście się kiedyś, jak to będzie, kiedy wszystkie auta staną się elektryczne? Czy terenowe będą miały rację bytu? Okazuje się, że Mercedes EQC radzi sobie całkiem nieźle ze wszystkimi ograniczeniami, jakie ma. Dwa silniki, po jednym na oś, to niezłe rozwiązanie.

Mercedes EQC jest dwusilnikowym SUV-em zupełnie nieprzeznaczonym do jazdy w terenie, ale skoro jest SUV-em, to postanowiłem go sprawdzić na bezdrożach. Co prawda bez katowania w terenie, ale na piaszczystych i błotnistych odcinkach mogłem sprawdzić, jak sobie poradzi.

Dodam tylko, że Mercedes EQC został wyposażony w dwusilnikowy napęd elektryczny o łącznej mocy ponad 400 KM. Do tego 760 Nm jest parametrem bardzo przekonującym, ale kto o offroadzie wie choć trochę, temu z pewnością zapali się lampka przy informacji, że samochód nie ma skrzyni biegów. Jedno przełożenie na drodze jest wystarczające, ale na bezdrożach…

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nissan Juke: druga generacja to subtelny skok na segment kompaktowych crossoverów Test: Ford Transit Trail 2.0 170 KM - wszechstronny, ale nie do ciężkiego terenu Dacia Duster 1,6 - złota rączka [test autokult.pl] SsangYong Korando 2.0 D AT 4WD Quartz - test, opinia, spalanie, cena Test: Porsche Macan GTS - złamie nawet najbardziej zagorzałych przeciwników sportowych SUV-ów Test: Mercedes C300e – 100 km na samym prądzie Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi – wybór z rozsądku? [test autokult.pl] Test: Peugeot 3008 HYbrid4 GT – mimo imponującej mocy, nie ma co liczyć na sportowe emocje Ford C-Max i Grand C-Max - cóż, taka moda [test autokult.pl] Land Rover Discovery Sport: test szokująco terenowego SUV-a BMW 428i xDrive Sport - test Peugeot 308 SW 1,2 e-THP 130 - pierwsza jazda

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mercedes C 220 d 4Matic All-Terrain - jeśli Klasa C, to tylko z tym silnikiem Test: Ford Grand Tourneo Connect - nie polegaj na pierwszym wrażeniu Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego