Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych seniorów.

Peugeot 308 — test wideo

Zwykle staram się nie poruszać tej kwestii, bo o gustach się nie dyskutuje, ale spójrzcie, jak wygląda ten samochód. Postawcie go obok Golfa i będziecie wam się wydawać, jakby volkswagena projektował stary Niemiec bez poczucia humoru, który ze swoją wyobraźnią zatrzymał się w przedwojennych czasach. Tymczasem Peugeot wpuścił z kredkami do sali gromadę najbardziej uzdolnionych dzieci, po czym zebrał wszystkie pomysły i połączył w całość. Jedno jest pewne. Przeskok w porównaniu do poprzedniej generacji jest tak ogromy, że graniczy z zanikiem pamięci.

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że Peugeot z tym modelem chce trafić do młodszej grupy odbiorców niż do tej pory. Nie jest to jednak takie proste, bo młodsi ludzie też mają pewne wymagania.

Kiedy jesteście na starcie swojego ustatkowanego życia, od samochodu będzie oczekiwać nie tylko nowoczesnego wyglądu, ale także praktyczności, nowych technologii, dobrego prowadzenia, ekonomii i niezłej kalkulacji cenowej. Czy Peugeot 308 potrafi sprostać wszystkim tym wymaganiom? Odpowiedź w filmie powyżej. Zapraszam do obejrzenia!

Przeczytaj test Peugeota 308:

Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 — Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części

W ostatnich latach Peugeot zrobił ogromny skok, jeśli chodzi o swój język stylistyczny, ale jak powszechnie wiadomo, sam wygląd nie wystarcza. W…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Elektryki podobno nie sprawdzają się w zimie, dlatego na narty pojechałem Teslą Model 3 Long Range Volvo S60 T6 AWD Polestar - pokrewieństwo kontrolowane DS 3 Crossback: opcja dla osób, które chcą wydać nieprzyzwoicie dużo na małe auto Test: Toyota GR Supra 2.0 - dodatkowy litr? Mnie już wystarczy Opel Mokka X 1.6 CDTi 4x4 - docenisz go podczas jazdy Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - test, opinia, spalanie, cena Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Jeździłem Citroënem Ami. To genialny w swojej prostocie maluch, którego pokochasz lub znienawidzisz Test Peugeot 208 GTi – 208 KM w deskorolce Test: Volvo C40 P8 Recharge, czyli tym razem Szwedzi odłożyli rozsądek na bok Porsche Panamera 4 E-Hybrid - luksusowa hybryda podszyta sportowym duchem BMW X5 z pakietem xOffroad: rzucamy nowego SUV-a w teren

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Hisun Sector 550 – czymś takim jeszcze nie jeździłem!