Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

Jeśli — tak jak mnie — irytują was testy aut elektrycznych, mających wyglądać jakby pochodziły z przyszłości, a do tego pozowanie z przewodami do ładowania i sesje przy ładowarkach, jakby tankowanie (ładowanie) samochodu było najważniejsze, to... zapraszam na mój test Kii e-Niro.

Jeśli — tak ja — i ty nie rozumiesz reklamy tego modelu z udziałem Roberta De Niro, to łatwiej będzie po kontakcie z Kią e-Niro. Też nie miałbym o niej za wiele do powiedzenia (jak De Niro), poza tym, że jest zupełnie normalnym autem (dokładnie to powiedział). A jak reklamować coś zwykłego, jeśli nie znanym aktorem?

Kia e-Niro ma trzy bardzo ważne cechy — jest dobra, jest przystępna cenowo, jest po prostu samochodem. Zwykłym. Nie elektrykiem rodem z dalekiej przyszłości, nie narzuca się sylwetką czy parametrami, a co nierzadko za tym idzie — także wygórowaną ceną. Po prostu normalny samochód.

Obecnie pierwsza generacja e-Niro zbliża się do końca życia, ale Kia wydała cennik na rok 2022, więc samochód wciąż jest w grze. I choć nie umywa się technologią do najnowszego Hyundaia Ioniqa 5, czy choćby do nowej Kii Niro (jeszcze nieprodukowana), to patrząc na auto w sposób czysto pragmatyczny, wciąż jest jednym z najlepszych modeli w klasie.

Test: Kia e-Niro vs. Kia Niro PHEV — elektryfikacja całkowita czy częściowa?

Kia Niro świetnie pasuje do wzoru modnego auta. Nie tylko jest crossoverem, ale oferuje przy tym wyłącznie zelektryfikowane napędy, występując jako…

Z ceną od 155 240 zł (po uwzględnieniu dopłaty) daje wysoki komfort podróżowania czterem osobom, bardzo pojemny bagażnik, świetną dynamikę, za sprawą 204-konnego silnika, dobrą jakość wykonania, a jeśli zapłacisz 165 240 zł (z dopłatą) za wersję XL, to również niemal kompletne wyposażenie. Jak w aucie testowym, na którego wideo zapraszam.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta Nissan Juke Nismo RS (2015) – test, opinia, spalanie, cena Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo - wystarczająco dobrze to czasem doskonale Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi 160 Biturbo - pierwszy test nowego kombi Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Renault Zoe Zen - test [cześć 1] Škoda Rapid 1,2 TSI Elegance - podejście do Octavii [test autokult.pl] Test: Nowa Škoda Fabia - to koniec taniego samochodu dla przedstawicieli handlowych Test: Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI - (bolesne) zderzenie teorii z praktyką Renault Fluence 2,0 Sport Way - wyścig kanapą [test autokult.pl] Volvo S60 T6 Summum AWD FL - 4000 powodów [pierwsza jazda autokult.pl] Kia Proceed GT: test na torze wyścigowym i trasie liczącej 1500 km

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem