Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód

Jeśli — tak jak mnie — irytują was testy aut elektrycznych, mających wyglądać jakby pochodziły z przyszłości, a do tego pozowanie z przewodami do ładowania i sesje przy ładowarkach, jakby tankowanie (ładowanie) samochodu było najważniejsze, to... zapraszam na mój test Kii e-Niro.

Jeśli — tak ja — i ty nie rozumiesz reklamy tego modelu z udziałem Roberta De Niro, to łatwiej będzie po kontakcie z Kią e-Niro. Też nie miałbym o niej za wiele do powiedzenia (jak De Niro), poza tym, że jest zupełnie normalnym autem (dokładnie to powiedział). A jak reklamować coś zwykłego, jeśli nie znanym aktorem?

Kia e-Niro ma trzy bardzo ważne cechy — jest dobra, jest przystępna cenowo, jest po prostu samochodem. Zwykłym. Nie elektrykiem rodem z dalekiej przyszłości, nie narzuca się sylwetką czy parametrami, a co nierzadko za tym idzie — także wygórowaną ceną. Po prostu normalny samochód.

Obecnie pierwsza generacja e-Niro zbliża się do końca życia, ale Kia wydała cennik na rok 2022, więc samochód wciąż jest w grze. I choć nie umywa się technologią do najnowszego Hyundaia Ioniqa 5, czy choćby do nowej Kii Niro (jeszcze nieprodukowana), to patrząc na auto w sposób czysto pragmatyczny, wciąż jest jednym z najlepszych modeli w klasie.

Test: Kia e-Niro vs. Kia Niro PHEV — elektryfikacja całkowita czy częściowa?

Kia Niro świetnie pasuje do wzoru modnego auta. Nie tylko jest crossoverem, ale oferuje przy tym wyłącznie zelektryfikowane napędy, występując jako…

Z ceną od 155 240 zł (po uwzględnieniu dopłaty) daje wysoki komfort podróżowania czterem osobom, bardzo pojemny bagażnik, świetną dynamikę, za sprawą 204-konnego silnika, dobrą jakość wykonania, a jeśli zapłacisz 165 240 zł (z dopłatą) za wersję XL, to również niemal kompletne wyposażenie. Jak w aucie testowym, na którego wideo zapraszam.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Octavia III 1,8 TSI DSG & 2,0 TDI MT Elegance - nowa era Octavii [pierwsza jazda autokult.pl] W poszukiwaniu geniuszu Lamborghini Huracána Performante. Test (przez chwilę) najszybszego samochodu na Ziemi Test: Jeep Renegade 4xe S - na przygodę w małym gronie McLaren 720S Spider: nic już nie jest niemożliwe Pierwsza jazda: Volkswagen Multivan - nowe rozdanie Test: Volkswagen T-Roc R - Golf R w przebraniu? Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd Ford Puma ST w najdzikszych górach Polski. To nie jest samochód tylko do zabawy Opel Astra i Insignia z nowymi silnikami. Bardziej cieszy mnie nowy system multimedialny Suzuki Swift Sport (2012) - mocniejszy, łagodniejszy [test autokult.pl] Nowy Volkswagen Caddy czy Touran – kombivan czy minivan? Test wideo: Honda CR-V – wymyślanie koła na nowo

Popularne w tym tygodniu:

Test: Maybach GLS 600 – możesz ubrać skarpety do sandałów Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI - jeśli chcesz kupić Golfa VII, którego już nie ma Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Na prądzie na koniec Polski Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: VW Caddy California - mikrokamper dla dwóch osób Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy