Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla

Przepis na Volkswagena ID.3 był prosty: to miał być elektryczny kompakt w cenie Golfa. Jednak aby ta obietnica się spełniła, potrzebne było wprowadzenie nowej wersji auta i rządowych dopłat. Czy warto było czekać? Sprawdziłem to.

Volkswagen ID.3 Pure Performance – test długodystansowy

Nie ma co ukrywać: samochody elektryczne są drogie. Dobitnie pokazuje to fakt, że najtańszy elektryk (Dacia Spring) ma katalogową cenę wyznaczoną na blisko 80 tys. zł. Za tyle dostajemy malutkie auto z 45-konnym silnikiem i skromnym, bo liczącym 230 km zasięgiem. Ale dziś nie o Dacii, a o Volkswagenie, w którym właśnie ta cena miała grać kluczową rolę.

Gdy Niemcy zapowiadali ID.3, podkreślali, że kosztowo to auto będzie zbliżone do Golfa z silnikiem Diesla. Właśnie dlatego pewnym zdziwieniem był pierwszy cennik tego modelu, gdzie z łatwością można było przekroczyć kwotę 200 tys. zł. Dopiero po uzupełnieniu gamy o gorzej wyposażone warianty i model Pure Performance bazowa cena spadła poniżej 150 tys. zł. Całości dopełniły rządowe dopłaty.

Przypomnijmy: 18 750 zł dla zwykłych konsumentów, 27 tys. zł dla osób z Kartą Dużej Rodziny i takie same stawki dla przedsiębiorców, choć przy drugim wariancie wymogiem jest deklaracja pokonywania przynajmniej 15 tys. km rocznie. To sprawia, że ID.3, który przyjechał do naszej redakcji na test długodystansowy, może kosztować tyle, co podobnie skonfigurowany Golf ze 150-konnym TSI lub TDI – ok. 130 tys. zł.

Co za to dostajemy? Sprint do setki w niecałe 9 s, kompletne, ale nie powalające wyposażenie i ok. 350 km deklarowanego zasięgu. Więcej o aucie opowiadam w powyższym filmie, zapraszam!

Przeczytaj pozostałe materiały z testu długodystansowego VW ID.3 Pure Performance:

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – dzień dobry, co my tu mamy?

Gdy Volkswagen pokazywał ID.3, mówił o nim jak o rewolucji na miarę Golfa czy Garbusa. Aby sprawdzić, na ile ta obietnica może się udać, na…

Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy

Słownik Volkswagena od premiery ID.3 składa się z dwóch wyrazów: elektromobilność i łączność. Nowy kompakt miał być przykładem tego, jak to…

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – jak pogoda wpływa na zasięg?

Zimą autem elektrycznym przejedziesz mniej kilometrów niż latem – co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Pytanie jednak brzmi: o ile mniej….

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen Sharan – nowy lider segmentu [test autokult.pl] Nowe Mitsubishi L200 ze słabszym silnikiem, ale i tak lepsze od poprzednika Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Audi A3 1.4 TFSI manual - techniczny lifting Audi A7 50 TDI Quattro 2018 – nie, to nie jest pięć litrów Test: Toyota Yaris Cross - najważniejsze parametry i pomiary Prezentacja: Nowa Škoda Karoq - teraz jest bardziej surowa Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć Peugeot 508 SW RXH 2.0 BlueHDI 180 EAT6 - test, opinia, spalanie, cena Test: Dacia Spring — jeszcze nigdy nie czułem czegoś takiego w samochodzie Test: Porsche 911 GTS - 911 greatest hits

Popularne w tym tygodniu:

Test: Maybach GLS 600 – możesz ubrać skarpety do sandałów Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI - jeśli chcesz kupić Golfa VII, którego już nie ma Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Na prądzie na koniec Polski Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: VW Caddy California - mikrokamper dla dwóch osób Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy