Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla

Przepis na Volkswagena ID.3 był prosty: to miał być elektryczny kompakt w cenie Golfa. Jednak aby ta obietnica się spełniła, potrzebne było wprowadzenie nowej wersji auta i rządowych dopłat. Czy warto było czekać? Sprawdziłem to.

Volkswagen ID.3 Pure Performance – test długodystansowy

Nie ma co ukrywać: samochody elektryczne są drogie. Dobitnie pokazuje to fakt, że najtańszy elektryk (Dacia Spring) ma katalogową cenę wyznaczoną na blisko 80 tys. zł. Za tyle dostajemy malutkie auto z 45-konnym silnikiem i skromnym, bo liczącym 230 km zasięgiem. Ale dziś nie o Dacii, a o Volkswagenie, w którym właśnie ta cena miała grać kluczową rolę.

Gdy Niemcy zapowiadali ID.3, podkreślali, że kosztowo to auto będzie zbliżone do Golfa z silnikiem Diesla. Właśnie dlatego pewnym zdziwieniem był pierwszy cennik tego modelu, gdzie z łatwością można było przekroczyć kwotę 200 tys. zł. Dopiero po uzupełnieniu gamy o gorzej wyposażone warianty i model Pure Performance bazowa cena spadła poniżej 150 tys. zł. Całości dopełniły rządowe dopłaty.

Przypomnijmy: 18 750 zł dla zwykłych konsumentów, 27 tys. zł dla osób z Kartą Dużej Rodziny i takie same stawki dla przedsiębiorców, choć przy drugim wariancie wymogiem jest deklaracja pokonywania przynajmniej 15 tys. km rocznie. To sprawia, że ID.3, który przyjechał do naszej redakcji na test długodystansowy, może kosztować tyle, co podobnie skonfigurowany Golf ze 150-konnym TSI lub TDI – ok. 130 tys. zł.

Co za to dostajemy? Sprint do setki w niecałe 9 s, kompletne, ale nie powalające wyposażenie i ok. 350 km deklarowanego zasięgu. Więcej o aucie opowiadam w powyższym filmie, zapraszam!

Przeczytaj pozostałe materiały z testu długodystansowego VW ID.3 Pure Performance:

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – dzień dobry, co my tu mamy?

Gdy Volkswagen pokazywał ID.3, mówił o nim jak o rewolucji na miarę Golfa czy Garbusa. Aby sprawdzić, na ile ta obietnica może się udać, na…

Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy

Słownik Volkswagena od premiery ID.3 składa się z dwóch wyrazów: elektromobilność i łączność. Nowy kompakt miał być przykładem tego, jak to…

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – jak pogoda wpływa na zasięg?

Zimą autem elektrycznym przejedziesz mniej kilometrów niż latem – co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Pytanie jednak brzmi: o ile mniej….

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi: rywal Multivana z mocnym napędem Ford Fiesta Vignale to nie jest samochód, który kupujesz z rosądkiem. Tutaj liczą się zachcianki Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Audi RS5: perfekcyjna maszyna, której nie pokochałem Samochód nowej generacji czy gadżet? Tesla Model X na polskich drogach Land Rover Discovery Sport pozytywnie mnie zaskoczył. Nie jest jednak bez wad Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały? Elektrykami podobno nie da się podróżować po Polsce, więc na urlop pojechałem elektrycznym BMW i3s Audi S7 Sportback TDI to jest dokładnie to, czego oczekiwałem. Tylko ten tylny zderzak... Test: Suzuki Vitara Hybrid - wciąż bardzo je lubię, ale "hybrydy" bym nie kupił

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 - jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje