Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: Porsche Taycan Cross Turismo - znowu coś udaje

Oto Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S o potężnej mocy 760 KM i obłędnym momencie obrotowym na poziomie 1050 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h? Zaledwie 2,9 s. To wszystko robi niesamowite wrażenie, ale kiedy odstawimy dane techniczne na bok, to mam poczucie, że ten samochód nie jest z nami do końca szczery!

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S — test wideo

Pierwszym przykładem jest już wszystkim dobrze znana i wiele razy poruszana kwestia nazewnictwa. Turbo S w elektryku brzmi absurdalnie, ale dobrze wszyscy już wiemy, że to kwestia pewnego rodzaju klasyfikacji wersji Taycanów w odniesieniu do spalinowych wersji samochodów Porsche. Krótko mówiąc, da się to wytłumaczyć.

Większy problem mam z jego "terenowym" charakterem. Gdyby ściągnąć wszelkie dokładki dookoła tego samochodu to mamy do czynienia ze zwykłym Sport Turismo, czyli takim Taycanem w odmianie kombi. Dla Porsche to było jednak mało, więc Cross Turismo ma być jeszcze dodatkowo nieco bardziej terenowe. Pytanie tylko po co?

Mam wrażenie, że wiele osób może postrzegać, że Cross Turismo w tym przebraniu będzie wyglądało w terenie jak bogata pańcia w górach w drogich płaszczach i japonkach. Albo jeszcze inaczej to trochę tak, jakbym ubrał szpilki, damski płaszcz i powiedział, że właśnie stałem się modelką i mogę chodzić po wybiegu. To tak nie działa.

Czy mam rację? Zapraszam na test!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Fiat Panda III 1,3 MultiJet II Lounge - filletcar [test autokult.pl] Test: Cupra Formentor VZ 1.4 e-Hybrid (2022) - talenty odkrywa dopiero tryb sportowy Lexus GS F - jedna litera zmienia wszystko Test: BMW X5 M Competition – jednostronny pojedynek z prawami fizyki Renault Laguna Coupé 2,0 dCi 4Control - test Test: Ford Transit Trail AWD to raptor wśród transitów Opel Astra Sedan 1,7 CDTi Executive [test autokult.pl] Toyota Prius HSD Prestige - zielona strona mocy [test autokult.pl] Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych Pierwsza jazda: DS 9 - wchodzi do segmentu premium na własnych zasadach Test: Peugeot 3008 HYbrid4 GT – mimo imponującej mocy, nie ma co liczyć na sportowe emocje Audi RS5 - agresja pod kontrolą [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?