Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: Volvo XC40 P8 Recharge – mały SUV za 290 tysięcy. Czy technika jest tego warta?

Dwa silniki na osiach, napęd na cztery koła, klatka bezpieczeństwa wokół akumulatorów i zaskakująco dobre prowadzenie – to pomysł Volvo na miejskiego SUV-a. Ale jak to wszystko wypada w rzeczywistości? Zapraszam na film.

Volvo XC40 P8 Recharge – test wideo

Decyzję o produkcji elektrycznego Volvo XC40 podjęto w 2017, a już dwa lata później produkcyjny model trafiał do klientów – takie tempo u producenta samochodów jest zaskakujące. Jednak dopiero w 2021 roku Volvo XC40 Recharge przyjechał do Polski, bo wcześniej sprzedawany był na rynkach bardziej zainteresowanych samochodami elektrycznymi.

Deklarowany zasięg to ponad 400 km i zbliżenie się do niego jest całkiem możliwe. Pomaga w tym system rekuperacji, który pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania. Nie mamy jednak bezpośredniego podglądu na zasięg w kilometrach. Volvo zdecydowało się go pokazywać tylko w formie procentowej, a konkretny dystans do rozładowania pokazuje, dopiero kiedy włączy się "rezerwa". Czy to problem? Niekoniecznie, bo jeśli tylko korzystamy z pokładowej nawigacji, bierze ona pod uwagę zużycie prądu i wyznacza trasy z uwzględnieniem ładowarek.

Dodam jeszcze, że sam napęd Volvo XC40 Recharge nie jest nowością w koncernie – Polestar 2 korzystał z niego już wcześniej, ale z przygodami, które w pewnym momencie wiązały się z akcją serwisową obejmującą tysiące samochodów.

Tutaj pozbyto się już tych problemów, ale czy zostały inne? Dowiecie się z filmu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy Volkswagen Passat po liftingu. Niemcy stawiają na komfort i technologię Test: Volkswagen Caddy California - to nie kamper, lecz specjalistyczne narzędzie Pierwsza jazda: Cupra Formentor i Leon wskazują kierunek na przyszłość Ford Grand C-Max (2015) 2.0 TDCI 150 Titanium - test, opinia, spalanie, cena Test: BMW 430i cabrio - o nerki się nie martw Škoda Octavia Laurin & Klement 1,8 TSI 180 KM - test Test: Opel Mokka-e udowodnił mi, że bez ładowarek da się żyć. Ale i tak ich potrzebujemy Renault Latitude V6 3,0 dCi Initiale Paris - Samsung dla Europejczyka [test autokult.pl] Nowa Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - test Zaliczyłem oes w elektrycznej Škodzie Fabii RE-X1. Tak wygląda przyszłość rajdów Test: BMW M850i Cabrio - sztos absolutny

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?