Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: DS 9 - Nowości pod maską. Jak wielki pazur ma teraz francuska limuzyna?

DS 9 jest już jakiś czas na rynku, jednak do niedawna paleta jednostek napędowych nie była zbyt rozbudowana. Aktualnie jest wzbogacona o odmiany o mocy 250 oraz 360 koni mechanicznych z napędem na 4 koła. W tym filmie opowiem więcej o tych samochodach. Zapraszam!

DS 9 — test

Kiedy marka DS została wydzielona od Citroena, miała stanowić bardziej luksusową alternatywę. Model DS 9 jest doskonałym przykładem, jak wygląda luksus według tego producenta. Mimo że samochód jest już chwilę na rynku, to jego awangardowy sposób zaprojektowania prędko się nie zestarzeje.

Do niedawna DS 9 mógł mieć pod maską jedynie silnik 1.6 Pure Tech o mocy 225 koni mechanicznych. Paletę jednostek wzbogaciły jakiś czas temu warianty hybrydowe bazujące na tym samym motorze. W obu przypadkach to hybrydy typu plug-in. Słabsza oferuje 250 koni mechanicznych, natomiast mocniejsza już 360.

W trybie bezemisyjnym będzie można przejechać kilkadziesiąt kilometrów, jednak realnie będą to wartości niższe od deklarowanych przez producenta. Między bajki należy włożyć też optymistyczne katalogowe zużycie paliwa.

Cena bazowego DS 9 to wydatek niecałych 220 tysięcy złotych, natomiast najmocniejsza odmiana z napędem na 4 koła i bogatym wyposażeniem może kosztować nawet 100 tysięcy złotych więcej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: VW T-Cross Style 1.5 TSI 150 KM - nowy silnik eliminuje większość bolączek, ale generuje inny problem Audi RS5 - agresja pod kontrolą [test autokult.pl] Citroën C4 2,0 HDI Exclusive - francuska fascynacja [test autokult.pl] Nissan Juke - oryginalna alternatywa do miasta [test autokult.pl] Test: Użytkowy LEVC VN5 nie ma sensu, ale mam na niego pomysł 3 dni na serpentynach. Dzień trzeci: Lexus LC500h Nowa Toyota Yaris kontra poprzednik: 5 najważniejszych różnic (AutokultVLOG) Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją? Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Ponad 1000 km elektrykami przez Alpy. Do tego, że to "już", przekonało mnie coś innego BMW i3s jest drogie, ale życie z nim jest wyjątkowo tanie Jeździłem nowym Volkswagenem Golfem. Kompakt znów podniósł poprzeczkę konkurencji

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?