Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: LEVC TX - londyńska taksówka

Są takie samochody, które przez dekady obecności na rynku zyskały ponad przeciętną rozpoznawalność. To takie modele jak Porsche 911, Mercedes G-klasa czy nieprodukowany już Garbus. Samochód, który jest bohaterem dzisiejszego odcinka, również może pochwalić się silnie zakorzenionym w świadomości ludzi wizerunkiem. To londyńska taksówka.

LEVC TX — test

Na przestrzeni lat było kilku producentów, którzy dostarczali ten konkretny typ samochodu dla firm przewozowych. Mimo że auta trochę się od siebie różniły, to koncepcja zawsze była podobna. Aktualnie produkcją zajmuje się koncern Geely, który sprzedaje ten pojazd pod marką LEVC (London Electric Vehicle Company).

Samochód napędzany jest tylko i wyłącznie przez silnik elektryczny, który wprawia w ruch tylne koła, przekazując do 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To niedużo biorąc pod uwagę masę pojazdu, która wynosi około 2300 kg. Pod maską obecny jest też trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,5, który pełni funkcję generatora prądu. Ten model to hybryda typu plug-in, dlatego po naładowaniu będziemy mogli przejechać przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów bez angażowania jednostki spalinowej.

LEVC TX jest wielkości SUV-a i pomieści 7 osób (razem z kierowcą). Miejsca jest sporo, jednak fotele dla pasażerów są przewidziane raczej na podróże krótkodystansowe i to z niewielkimi bagażami, bowiem domyślna przestrzeń ładunkowa znajduje się obok kierowcy w miejscu, gdzie powinien być fotel pasażera. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym egzotycznym samochodzie? Zapraszamy do oglądania!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A8 po liftingu to auto dla Bonda, nie Transportera. Pojechałem nim na drogę z "No Time to Die" Seat Leon Cupra R ST: 300-konne kombi z napędem na 4 koła Test: BMW 128ti - myśląc o nim jak o członku rodziny "M", można się srogo rozczarować Dacia Duster LPG - taniej się nie da? Suzuki Jimny 1,3 Elegance (2013) i 1,3 Jeans (2004) - koniec i początek [test autokult.pl] Infiniti Q50 S: tani sposób na mocnego i ładnego sedana Test: Użytkowy LEVC VN5 nie ma sensu, ale mam na niego pomysł Škoda Octavia Combi 1,2 TSI Elegance [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Mazda MX-5 RF 100th Anniversary, czyli co wspólnego z Polską ma kultowy roadster z Japonii Seat Leon Cupra R [test autokult.pl] BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto) Pierwsza jazda: BMW Serii 4 Gran Coupe – kompromisy nie są łatwe, ale Bawarczykom (prawie) się udało

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?