Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: Hyundai Tucson Plug-in Hybrid - jest tylko jedno "ale"

Hybryda typu plug-in nie jest już rzadkością wyróżniającą tylko nielicznych producentów. To powszechnie obecne rozwiązanie, które po pierwsze obniża średnią emisję spalin dla całej gamy modelowej, a po drugie faktycznie stanowi ciekawą alternatywę dla osób szukających oszczędności przy pewnych scenariuszach związanych z eksploatacją samochodu.

Hyundai Tucson — test

Hyundai Tucson występuje w różnych odmianach napędowych, tak że nie jesteśmy skazani tylko na jednostkę wspomaganą prądem. Mimo że konkurencji oferującej podobne rozwiązania nie brakuje na rynku, to warto przyjrzeć się temu modelowi, ponieważ jest to konstrukcja, która może stanowić przykład dla niektórych innych koncernów.

Testowany egzemplarz to najmocniejszy wariant w całej gamie. Łączna moc układu to 265 KM, jednak nie gwarantuje to powalających osiągów, gdyż przy wadze nieco ponad 1800 kg możemy liczyć na przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 8,5 s. Większa waga to głównie zasługa baterii trakcyjnej, która po naładowaniu do pełna pozwoli nam na przejechanie ok. 60 km na samym prądzie po wybraniu odpowiedniego trybu jazdy.

Alternatywnie, możemy korzystać z trybu hybrydowego, który będzie tak żonglował pracą napędu elektrycznego i spalinowego, że uda nam się uzyskać bardzo niskie wartości zużycia benzyny. Oczywiście, kiedy bateria trakcyjna zostanie rozładowana, udział napędu elektrycznego będzie znacznie mniejszy i tym samym możemy pożegnać się z widokiem 2/100 km na ekranie komputera pokładowego.

Więcej o tym samochodzie dowiecie się z filmu. Zapraszam do oglądania!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Vlog: 5 rzeczy o Dacii Spring. To warto wiedzieć o najtańszym elektryku na rynku Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena Mercedes klasy C (W204 2011) w naszych rękach [teaser wideo] Hyundai ix35 2,0 CRDi AWD Premium - test Test: Mitsubishi ASX Insport - pierwszy "lifting", który naprawdę zmienił to auto Abarth Grande Punto Esseesse - "Ukąszony: początek" [test autokult.pl] Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Škoda Atero, FUNstar i CitiJet - pierwsze jazdy konceptami Opel Zafira Tourer Cosmo 1.4 EcoFlex - dwie twarze [test autokult.pl] Odświeżona Škoda Octavia stała się samochodem kompletnym Audi TTS Roadster - sportowiec bez dachu [test autokult.pl] Opel Insignia ST Cosmo 2,0T 250 KM 4x4 A/T - serce czy rozum? [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?