Honda zapowiada dwa nowe SUV-y. Jeden będzie hybrydą, drugi elektrykiem

Honda zapowiada dwa nowe SUV‑y. Jeden będzie hybrydą, drugi elektrykiem

Honda e:Ny1 Prototype zapowiada kolejnego elektryka w gamie marki
Honda e:Ny1 Prototype zapowiada kolejnego elektryka w gamie marki
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński
24.03.2022 10:41, aktualizacja: 10.03.2023 14:09

Przy okazji europejskiej premiery nowego Civika, Honda pochwaliła się również planami na najbliższą przyszłość. Ta, jak nietrudno się domyślać, stoi pod znakiem elektryfikacji i SUV-ów. W planach są aż dwa nowe modele.

Honda kontynuuje nową strategię, zgodnie z którą wszystkie auta marki oferowane w Europie będą zelektryfikowane. Właśnie dlatego nie kupimy nowego Civika z innym napędem niż hybrydowy. Kolejne plany zakładają premierę nowego SUV-a, również hybrydowego oraz drugiego po modelu e, pojazdu elektrycznego.

Zgodnie z zapowiedziami hybrydowy SUV zostanie ulokowany w gamie pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Z uwagi na kompaktowe rozmiary, ma konkurować z takimi modelami jak Nissan Qashqai czy Kia Sportage. Szczegóły techniczne pozostają nieznane. Można jednak przypuszczać, że dostanie ten sam napęd, co wspomniany Civic.

Mowa o dwulitrowej hybrydzie generującej łącznie 184 KM mocy. Wiele wskazuje, że będzie to nowy zestaw dla wielu większych modeli Hondy. Podobną rolę pełnił wcześniej benzynowy motor 1.5 z doładowaniem. Szczegóły powinniśmy poznać niebawem, gdyż premierę zaplanowano na 2023 rok.

Tak ma wyglądać nowy, hybrydowy SUV Hondy
Tak ma wyglądać nowy, hybrydowy SUV Hondy© mat. prasowe / Honda

Drugą propozycją zapowiedzianą przez Hondę także jest SUV, tyle że elektryczny. Zwiastuje go prototyp e:Ny1, który z czasem przerodzi się w kluczowy model marki na polu elektromobilności, uzupełniając ofertę pojazdów zasilanych prądem, reprezentowanych na razie przez miejski model e.

Wymiarami auto uplasuje się w pobliżu SUV-ów segmentu B rzucając wyzwanie takim propozycjom jak Peugeot e-2008 czy Hyundai Kona Electric. I choć technikalia pozostają nieznane, nieoficjalnie wiadomo, że mogą być podobne jak w przypadku e:NS1 i e:NP1 stworzonych na rynek chiński. Oznacza to akumulator o pojemności 68,8 kWh pozwalający przejechać do 500 km na jednym ładowaniu. Brzmi optymistycznie. Czas pokaże, jak będzie w rzeczywistości.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)