Mercedes EQE wyceniony w Polsce. Jest znacznie tańszy od EQS-a

Na polski cennik Mercedesa EQE trzeba było trochę poczekać. W końcu jest, po ponad pół roku od premiery. Chętni muszą przygotować się na spore wydatki, choć i tak jest znacznie taniej niż w przypadku większego brata.

333 600 zł — tyle trzeba wyłożyć za bazową wersję Mercedesa EQE w wersji 350+. W zamian dostaniemy nie tylko kawał nowoczesnego auta, ale i napęd elektryczny o bardzo przyzwoitych parametrach, szczególnie pod kątem zasięgu.
Producent obiecuje nawet 638 km na jednym ładowaniu, zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP, 6,4 sekundy do setki i 292 KM mocy z tylnym napędem. Chętni mogą też wybrać znacznie mocniejsze wydanie EQE 43 4MATIC sygnowane przez AMG, z napędem na 4 koła i mocą 476 KM. Setka pojawia się na liczniku po 4,2 sekundy, ale kosztem zasięgu, który tu wynosi 531 km.

Mercedes EQE — ceny minimalne wersji napędowych:
- EQE 350+ - od 333 600 zł
- EQE 43 4MATIC — od 468 900 zł
Wciąż czekamy na wycenę topowego wydania 53, które z mocą sięgającą 690 KM rozpędzi się od 0 do 100 km/h w nieco ponad 3 sekundy. Kwota z pewnością jednak przekroczy pól miliona złotych.
Zobacz również: Test: GLE Coupe - tak powinno bujać się mercem!
Tradycyjnie dla Mercedesa, lista opcji jest długa i kosztowna. Sam pakiet Edition 1 to wydatek w wysokości 40 836 zł. W jego skład wchodzi m.in. panoramiczny dach, wyświetlacz head up, skórzana tapicerka, 21-calowe felgi czy pakiet aerodynamiczny AMG.

Tanio nie jest, choć w porównaniu z EQS-em startującym z poziomu 453 300 zł, ceny mniejszej, elektrycznej limuzyny z gwiazdą na masce mogą wydawać się dość atrakcyjne.
Obserwuj nas na Google News:


Polecane przez autora:
- Przez wojnę może pojawić się nowe paliwo. Szybciej niż się spodziewano
- Ford i Volvo chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Dołączają do 26 firm
- Porsche Mission R w końcu jeździ. Ma 1088 KM i ładuje się w 15 minut
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze