Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Test: VW Multivan — w poszukiwaniu opłacalności

Obecność układów hybrydowych w samochodach jest coraz powszechniejsza. Wspomaganie prądem ma różne formy, a jedną nich jest hybryda typu plug-in, która nie była do tej pory zbyt popularna w segmencie vanów. Jak taki układ spisuje się pod maską najnowszego VW Multivana? Tego dowiecie się z filmu.

VW Multivan — test

Volkswagen Transporter oraz jego osobowe wcielenie — Multivan (wydzielone na początku lat 90') — są na rynku od dobrych kilku dekad i stanowią mocną ekipę w środowisku aut użytkowych.
Najnowsze wcielenie popularnego busa przeszło sporo zmian wizualnych, ale jedną z istotniejszych, względem poprzednika jest powiększenie palety jednostek napędowych, wśród których jest układ hybrydowy bazujący na benzynowym silniku o pojemności 1,4 l.

Po naładowaniu baterii o pojemności 10,4 kWh (netto) możemy liczyć na bezemisyjne pokonanie około 30–40 km. Niestety, do dyspozycji kierowcy jest jedynie złącze Type 2, co sprawia, że proces uzupełniania energii zajmie kilka godzin. Istnieje też możliwość ładowania podczas jazdy, ale w niektórych warunkach jest to proces nieopłacalny w związku ze zwiększonym zużyciem paliwa.

Kiedy mamy w pełni naładowany akumulator i poruszamy się w trybie hybrydowym, możemy spodziewać się wyniku zużycia paliwa na poziomie nieprzekraczającym 4 l na setkę. Kiedy rozładujemy baterię, wspomaganie prądem nadal pozwala oszczędzać paliwo, ale w znacznie mniejszym stopniu. Jeżeli jesteście ciekawi, na jakie dokładnie wartości można liczyć, to odpowiedź znajdziecie w filmie. Zapraszam do oglądania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Audi SQ8 TDI: sprintem przez Pireneje Mercedes Klasy V po liftingu chce być Klasą S. Na długie trasy trudno o wygodniejsze auto Lexus LS460 AWD Superior [test autokult.pl] Prototypowa Mazda MX-30: oni nawet elektryki robią po swojemu Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych Test BMW M2 Competition. Takiego auta dawno nie było i długo, długo nie będzie Test: Citroën C5 Aircross Hybrid 225 – z trójki koncernowych braci najlepiej odnajduje się w swojej roli Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line - test Nowa Škoda Fabia (2015) 1,2 TSI 90 KM - pierwsza jazda Test: Abarth 595 Pista - tylko dla osób naprawdę użądlonych przez włoskiego skorpiona Alfa Romeo Stelvio: test najważniejszego auta w historii marki Pierwsza jazda: Volvo XC40 P8 Recharge jest jak zwiastun filmu. Wciąga, ale najlepsze przed nami

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Pierwsza jazda: Alfa Romeo Tonale – w końcu! Włosi wracają do gry Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?