TestyVolkswagenTest: VW Multivan — w poszukiwaniu opłacalności

Test: VW Multivan — w poszukiwaniu opłacalności

Maciej Gomułka
04.04.2022 05:53, aktualizacja: 24.11.2022 12:51

Obecność układów hybrydowych w samochodach jest coraz powszechniejsza. Wspomaganie prądem ma różne formy, a jedną nich jest hybryda typu plug-in, która nie była do tej pory zbyt popularna w segmencie vanów. Jak taki układ spisuje się pod maską najnowszego VW Multivana? Tego dowiecie się z filmu.

VW Multivan - test

Volkswagen Transporter oraz jego osobowe wcielenie — Multivan (wydzielone na początku lat 90') — są na rynku od dobrych kilku dekad i stanowią mocną ekipę w środowisku aut użytkowych.

Najnowsze wcielenie popularnego busa przeszło sporo zmian wizualnych, ale jedną z istotniejszych, względem poprzednika jest powiększenie palety jednostek napędowych, wśród których jest układ hybrydowy bazujący na benzynowym silniku o pojemności 1,4 l.

Po naładowaniu baterii o pojemności 10,4 kWh (netto) możemy liczyć na bezemisyjne pokonanie około 30-40 km. Niestety, do dyspozycji kierowcy jest jedynie złącze Type 2, co sprawia, że proces uzupełniania energii zajmie kilka godzin. Istnieje też możliwość ładowania podczas jazdy, ale w niektórych warunkach jest to proces nieopłacalny w związku ze zwiększonym zużyciem paliwa.

Kiedy mamy w pełni naładowany akumulator i poruszamy się w trybie hybrydowym, możemy spodziewać się wyniku zużycia paliwa na poziomie nieprzekraczającym 4 l na setkę. Kiedy rozładujemy baterię, wspomaganie prądem nadal pozwala oszczędzać paliwo, ale w znacznie mniejszym stopniu. Jeżeli jesteście ciekawi, na jakie dokładnie wartości można liczyć, to odpowiedź znajdziecie w filmie. Zapraszam do oglądania.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)