Pokonali Niemców w ich własną grę. Hyundai zgarnia tym modelem co się da

Pokonali Niemców w ich własną grę. Hyundai zgarnia tym modelem co się da

Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5
Źródło zdjęć: © fot. Filip Blank
Mateusz Lubczański
14.04.2022 08:45, aktualizacja: 10.03.2023 14:05

Nagrody Światowego Samochodu Roku rozdane. W tym wydaniu liczyło się tak naprawdę jedno auto – Hyundai Ioniq 5. Co więcej, w pięciu na sześć kategorii zwyciężył samochód elektryczny.

Hyundai Ioniq 5 został uznany za najlepszy samochód roku, najlepszy samochód elektryczny oraz pojazd z najlepszym designem. Musiał jednak uznać wyższość Mercedesa EQS w kategorii luksus, Audi e-trona GT w pojedynku sportowym oraz Toyoty Yaris Cross w kwestii samochodu miejskiego.

Przeczytaj nasz test Hyundaia Ioniqa 5:

Szczerze mówiąc, w ogóle nie jestem zaskoczony. To pierwszy model z elektrycznej rodziny Hyundaia, który nie tylko szybko się ładuje (od 10 do 80 proc. nawet w 18 minut), ale i zaskakuje wynikami zużycia energii. Podróżując po mieście egzemplarzem z dwoma silnikami elektrycznymi, udało mi się osiągnąć wyniki na poziomie 12,8 kWh/100 km, co jest wartością lepszą, niż zużycie osiągane przez np. elektrycznego Fiata 500.

Co więcej, od czasu premiery Ioniq 5 został samochodem roku w Niemczech i Zjednoczonym Królestwie, doceniony był też przez czasopisma Auto Express oraz Auto Bild. Znakiem czasów jest fakt, że tylko Toyota Yaris Cross ma pod maską silnik spalinowy. Co ciekawe, produkowany jest on w polskich zakładach w Wałbrzychu i Jelczu Laskowicach.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)