Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?

Mercedes już od dawna eksperymentuje z hybrydami, oferując ten rodzaj napędu w coraz większej liczbie modeli. Nowego Mercedesa klasy E możemy zamówić nawet w dwóch wariantach hybrydowych – z silnikiem benzynowym i dieslem. Jak sprawdza się w tym mniej typowym wariancie?

Mercedes E300de – test wideo

Mercedes E300de to hybryda, ale połączona z silnikiem Diesla. Ma napęd na tył, 9-biegowy automat, 306 KM i 700 Nm.

Cała ta koncepcja ma spore szanse na powodzenie, bo z jednej strony klasa E jest świetna pod względem aerodynamiki, z aktywnymi elementami, jak np. grill z żaluzjami i nawet z typowym dieslem 220d pali bardzo mało. W hybrydzie może więc palić jeszcze mniej.

Ile dokładnie? Przeprowadziłem parę testów:
— ile przejedzie na prądzie?
— ile spala w trasie i w mieście, kiedy ma rozładowany akumulator?
— jak często korzysta z silnika spalinowego w trybie hybrydowym?

Na te i inne pytania odpowiadam w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Kia Ceed SW 1,4 T-GDi: kompetentna, lecz pozbawiona charakteru Audi Q7 po liftingu na polskich drogach: zmiany (w większości) na lepsze Test: Toyota RAV4 PHEV vs. Peugeot 3008 GT HYbrid4 - 300 KM w rodzinnym SUV-ie dzięki wtyczce Opel Meriva 1,7 CDTi Cosmo - elastyczne MPV [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Volkswagen Multivan - nowe rozdanie Volkswagen Scirocco 1,4 TSI 160 KM Shark vs Peugeot RCZ 1,6 THP 200 KM - starcie charakterów [test autokult.pl] Chevrolet Orlando 1,4T LT+ - z duchem czasu [test autokult.pl] Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Test Jaguara XE po liftingu: można go kupić ze względu na sam wygląd Renault Twingo RS - sport w skali mikro [test autokult.pl] Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Opel Grandland X: nie zaskakuje, ale oferuje wystarczająco dużo

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Pierwsza jazda: BMW iX M60 - jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"