Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?

Mercedes już od dawna eksperymentuje z hybrydami, oferując ten rodzaj napędu w coraz większej liczbie modeli. Nowego Mercedesa klasy E możemy zamówić nawet w dwóch wariantach hybrydowych – z silnikiem benzynowym i dieslem. Jak sprawdza się w tym mniej typowym wariancie?

Mercedes E300de – test wideo

Mercedes E300de to hybryda, ale połączona z silnikiem Diesla. Ma napęd na tył, 9-biegowy automat, 306 KM i 700 Nm.

Cała ta koncepcja ma spore szanse na powodzenie, bo z jednej strony klasa E jest świetna pod względem aerodynamiki, z aktywnymi elementami, jak np. grill z żaluzjami i nawet z typowym dieslem 220d pali bardzo mało. W hybrydzie może więc palić jeszcze mniej.

Ile dokładnie? Przeprowadziłem parę testów:
— ile przejedzie na prądzie?
— ile spala w trasie i w mieście, kiedy ma rozładowany akumulator?
— jak często korzysta z silnika spalinowego w trybie hybrydowym?

Na te i inne pytania odpowiadam w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Podobno takich aut "już się nie robi". Test Lexusa LC500 na torze Palm Beach Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Vlog: Volkswagen ID.4 już w Polsce. Nawet jego zasięg robi wrażenie Isuzu D-Max 2.5 TD LSX z namiotem Roof Lodge - test, opinia, spalanie, cena Porsche Cayenne Coupe: kształt 911 w wydaniu XXL Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort - test, opinia, spalanie, cena Test Opla Corsy 1.2 Turbo 130 KM: pięć powodów, dlaczego jest lepsza od bliźniaczego Peugeota 208 Test Mitsubishi Outlandera PHEV: nie wszystko poszło w dobrym kierunku Toyota RAV4 Hybrid (2016) - test, opinia, spalanie, cena Test Volkswagena Craftera: najwygodniejszy samochód dostawczy pochodzi z Polski Pierwszy kontakt: Honda Civic e:HEV - rośnie poważny rywal dla Corolli

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale" McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył