Seres to kolejna chińska marka samochodów w Polsce. Jest lista dealerów

Seres to kolejna chińska marka samochodów w Polsce. Jest lista dealerów

Seres
Seres
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Seres
Marcin Łobodziński
21.05.2022 08:00, aktualizacja: 10.03.2023 13:57

Litewska spółka Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm Seres oraz Yutong w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych i pierwszy model o nazwie Seres 3. Teraz podano listę punktów dealerskich.

Seres należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile znanej na całym świecie jako DFSK. Auta produkowane są w Chinach, Indonezji oraz w Stanach Zjednoczonych. Działający od 2005 r. producent wyeksportował już 350 tys. samochodów do 70 krajów. Co ciekawe, technologia Seresa to nie kopiowanie znane z innych chińskich marek, lecz rozwój w USA, w Dolinie Krzemowej.

Seres 3 – elektryczny crossover na miarę naszych czasów

Seres 3
Seres 3© fot. mat. prasowe/Seres

Pierwszym wprowadzonym do Polski modelem jest Seres 3 kosztujący 169 900 zł. Crossover mierzy 4,4 m długości, pomieści pięć osób i odpowiada podstawowym potrzebom rodziny klasy średniej. Ma też bardzo bogate wyposażenie (dostępna jest tylko jedna wersja), zarówno te z dziedziny komfortu, jak i te wizerunkowe, jak skórzana tapicerka czy panoramiczny dach.

Seres 3 – zasięg, osiągi i dynamika

Auto wykorzystuje bezkobaltowy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemości 53 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 162 KM. System ładowania pozwala na użycie prądu o mocy do 60 kW, co pozwala na uzupełnienie baterii w zakresie 20-80 proc. w 30 min. Producent określa zasięg na 329 km. Seres rozpędza się do 155 km/h, a 100 km/h uzyskuje w czasie 8,9 s.

Seres 3
Seres 3© fot. mat. prasowe/Seres

Gwarancja na cały samochód to 5 lat lub 150 000 km, na samą baterię: 8 lat lub 120 000 km. Obejmuje ona także spadek efektywności baterii. Jeśli będzie to powyżej 30 proc. w trakcie gwarancji, to bateria zostanie wymieniona na nową.

Sam producent zwraca uwagę na fakt, że auto nie jest zaprojektowane tak, by pokazywało najwyższe możliwości techniczne elektromobilności. Nie jest pojazdem długodystansowym, lecz zwykłym, codziennym do normalnej jazdy. Czyli jest to samochód na miarę naszych czasów, którym jeździmy od kilkunastu do kilkudziesięciu km dziennie i tylko sporadycznie gdzieś dalej.

Seres 3
Seres 3© fot. mat. prasowe/Seres

Gdzie kupić Seresa 3?

Choć dopiero teraz powoli polski oddział komunikuje tę markę oficjalnie, to już od połowy 2021 r. sprzedano 66 egzemplarzy. Sporo takich samochodów jeździ po ulicach Warszawy. Do końca roku planowana jest sprzedaż 300 sztuk.

Sieć dilerska obejmuje następujących przedsiębiorców:

  • Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie,
  • Satall – łódzkie,
  • AutoKrak – małopolskie,
  • Auto Centrum Lis – wielkopolskie,
  • Auto E-Net – zachodniopomorskie,
  • Kingsman Finance – finansowanie/abonament,
  • DS Germaz – dolnośląskie,
  • MMcars – mazowieckie, śląskie.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/57]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)