Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy!

Mimo że japoński producent ma w swoim portfolio kilka udanych SUV-ów, to CX-60 jest zupełnie nowym, stworzonym od podstaw modelem. Patrząc na kilka rozwiązań technicznych, można śmiało powiedzieć, że tego jeszcze nie było.

Mazda CX-60 – test wideo

Obecne czasy są dość trudne dla motoryzacji z wielu względów. Kiedy producenci wprowadzają na rynek nowy model, zwłaszcza reprezentujący najpopularniejszy segment, to możemy mieć pewność, że w dużej mierze będzie on bazować na konstrukcji już oferowanej. Mazda jednak idzie pod prąd.

Kiedy spojrzymy na paletę jednostek napędowych, nie powinna nas zdziwić obecność hybrydy typu plug-in, która pozwoli przejechać na prądzie około 60 km. To bardzo często spotykane rozwiązanie, jednak Mazda wcześniej oferowała wyłącznie miękkie hybrydy. Ponadto jest to układ, który sprawia, że z mocą 327 KM, model CX-60 jest najmocniejszym samochodem w gamie.

W niedalekiej przyszłości pojawią się też inne opcje do wyboru, które raczej nie kojarzą się powszechną tendencją wśród innych producentów. Będą to sześciocylindrowe, rzędowe silniki. Turbodoładowana jednostka wysokoprężna będzie mieć pojemność 3,3 l pojemności, natomiast benzynowa, wolnossąca będzie trzylitrowa.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym modelu, zapraszam do oglądania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

DS 3 Cafe Racer: próbuje ukrywać wiek, ale w ogóle nie musi tego robić Test: Datsun 280Z - legenda, która 46 lat temu wygrała z normami emisji spalin Chevrolet Camaro Coupé V8 6,2 AT [test autokult.pl] Hyundai Elantra 1.6 CRDI DCT: po prostu porządny samochód Peugeot 508 zadomawia się na rynku. Sprawdzam, co warto do niego zamówić Nowy Ford Focus RS (2016) - test, opinia, spalanie, cena Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Ahoj Skoda Scala. Rozpoczynamy długodystansowy test czeskiego kompaktu Test: Mercedes-Benz A 250 e – hybryda, której nie opłaca się nie kupić Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu Test: Škoda Enyaq iV Sportline 80x - elektryczny warm-SUV, który zaburzył porządek świata Pierwsza jazda: Peugeot 508 PSE - taki jest najmocniejszy lew w historii

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Pierwsza jazda: Peugeot 308 SW Hybrid 225 - kombi przyszłości według Peugeota Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Volkswagen T6.1 California Ocean – rozmiar idealny Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Toyota Corolla została odświeżona. Mniejsza hybryda to teraz poważny gracz Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali