Widziałem nowego Lexusa RX 500h na żywo. W końcu zmiany w środku, najbardziej intryguje silnik

Największy na polskim rynku SUV Lexusa doczekał się nowej, piątej generacji. Nim dotrze on do polskich salonów za kilka miesięcy, miałem okazję już sprawdzić jego wnętrze i poznać nowe silniki. Szczególnie zaintrygowała mnie najmocniejsza opcja.

Informacje na temat nowego Lexusa RX piątej generacji (a przynajmniej tego, co wiemy o nim do tej pory) przedstawiłem już w artykule dostępnym poniżej. Szczegółowo opisałem wygląd, zmiany w jego wnętrzu i wyposażeniu oraz nowe napędy, które zagościły pod maską.

Nowy Lexus RX jest już gotowy. Ma hybrydę z turbo, maks cztery cylindry i wyższą cenę

Po siedmiu latach na rynku flagowy SUV Lexusa doczekał się zupełnie nowej, piątej generacji. Przejście na platformę GA-K pozwoliło zmienić…

Osobisty kontakt z tym modelem był jednak dla mnie szansą na wyrobienie sobie już pierwszej opinii. Dzięki temu mogę przekazać wrażenia na temat jego wyglądu, zauważalnie unowocześnionego wnętrza oraz ogłoszonych napędów. Szczególnie ciekawie zapowiada się najmocniejsza wersja RX 500h.

To pierwsza hybryda Lexusa, w której pierwsze skrzypce gra nie silnik wolnossący, a turbodoładowany. Oznacza to, że jest to całkiem nowa jednostka o pojemności 2,4 litra oraz czterech cylindrach. O skuteczniejsze wydobycie potencjału dynamicznego z takiej konstrukcji dba teraz kolejna historyczna nowość w hybrydzie Lexusa: sześciostopniowy automat, który zajął miejsce bezstopniowej przekładni e-CVT.

Jakie wrażenie robią na żywo te wszystkie zmiany, kiedy poznamy cennik i kiedy można spodziewać się pierwszych dostaw nowego Lexusa RX na polski rynek? O tym wszystkim opowiadam w powyższym filmie — zapraszam.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Christian Strube opowiada o planach marki Škoda do roku 2025 Nawet prąd z węgla jest lepszy od benzyny. Ekspert o przyszłości aut elektrycznych Transformers z Łomianek. Nie tylko się składa, ale i można prowadzić go zdalnie BMW się zmienia, ale daje większy wybór niż kiedykolwiek wcześniej. Przekonałem się o tym w górach Słowenii "K2 - kierowców dwóch" - programy motoryzacyjne od zaplecza [galeria] RS e-tron GT zostawia rozsądek i prawa fizyki w padoku. Doświadczyłem tego w Audi Experience Center Škodami w teren, czyli szkolenie Offroad Driving na Autodromie 4x4 - część 2 i konkurs Jak wystartować w prawdziwym wyścigu? Przewodnik krok po kroku Transport multimodalny — sprawdzone rozwiązanie na import towarów z Chin Ford Driving Skills For Life – wreszcie w Polsce! 33. GTI Treffen am Wörthersee - Audi A3 Clubsport Concept quattro & TT quattro Sport Concept [galeria] Nowy Ford Focus sprawił, że zapomniałem o nawigacji w telefonie. W końcu ktoś ją zrobił lepiej

Popularne w tym tygodniu:

3000 km po Europie w Maździe MX-5. Lata lecą, jedna rzecz się nie zmienia Największy problem polskiej elektromobilności, o którym się nie mówi. To nie akumulatory ani ładowarki