Mercedes-AMG One bez tajemnic. Zajrzałem pod maskę i dowiedziałem się, ilu Polaków go kupiło

Mercedes-AMG One to najbardziej niezwykły projekt, z którym zmierzył się w swojej 55-letniej historii sportowy dział Mercedesa. Wprowadzenie wartego kilkanaście milionów złotych samochodu było wielokrotnie opóźniane. Po bliższym kontakcie dowiedziałem się dlaczego.

Zaprezentowany po raz pierwszy w 2017 roku model w końcu wchodzi do produkcji. Dysponujący mocą aż 1063 KM supersamochód zostanie zbudowany łącznie w zaledwie 275 egzemplarzach. Pierwsze z nich są już dostarczane do klientów, również tych z Polski.

Podczas wizyty na torze Monteblanco w Hiszpanii udało mi się zobaczyć ten niesamowity pojazd na żywo oraz porozmawiać z jego twórcami. Liczby nie są w stanie oddać unikatowości i złożoności rozwiązań zastosowanych w tej konstrukcji. Jeszcze żaden samochód nie był nigdy tak blisko uzyskania tytułu "bolidu Formuły 1 na drogi".

Mercedes-AMG One w końcu w produkcyjnej wersji. Ma 1063 KM, ale to inna liczba powala

Pięć lat. Tyle czekaliśmy na moment, by flagowy produkt AMG w końcu doczekał się produkcyjnej wersji. Warto było jednak czekać: to naprawdę bolid F1…

Ze służbowym autem Lewisa Hamiltona i George'a Russella dzieli on nawet wysokoobrotowy motor o pojemności 1,6 litra, wydatnie wspierany tutaj przez aż cztery silniki elektryczne. Więcej o tym napędzie oraz pozostałych patentach zastosowanych pod maską opowiadam w powyższym filmie. Udało mi się je poznać dzięki niepowtarzalnej szansie konfrontacji z tym modelem podczas prywatnej prapremiery.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Relacje:

Opel idzie w elektryki, ale to nie jedyna ścieżka. O przyszłości marki z Frankiem Jordanem Verva Street Racing 2013 & Top Gear Live [relacja autokult.pl] Bridgestone Weather Control A005: druga na rynku letnia opona na zimę Wizyta w Auto & Technik Museum Sinsheim [galeria] ID.3 to początek, a nie koniec drogi. Volkswagen zdradza plany podboju świata elektromobilności Audi Q5 po Szwajcarii: kolejka, snycerstwo i Rivendell Drogowe testy klocków hamulcowych na lodowcu Grossglockner - relacja Nowy Opel Astra (2015) – polska premiera i ceny BMW i8 - polska premiera Widziałem nowe BMW Serii 7 oraz i7. Ta rewolucja nie każdemu się spodoba. I nie chodzi tylko o design Porsche World Roadshow 2011 [relacja autokult.pl] Mądre zakupy - trend "smartshopingu" dotyczy również samochodów

Popularne w tym tygodniu:

Największy problem polskiej elektromobilności, o którym się nie mówi. To nie akumulatory ani ładowarki 3000 km po Europie w Maździe MX-5. Lata lecą, jedna rzecz się nie zmienia