Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Toyota bZ4X – dlaczego nie można już jej mieć na własność?

Toyota od dawna kojarzona jest ze skutecznymi napędami hybrydowymi, ale prócz kilku eksperymentalnych projektów nie słyszeliśmy o elektrycznych samochodach tej marki. Relatywnie późno takie modele pojawiły się na innych rynkach, natomiast dla klientów europejskich bezemisyjna toyota to nowość.

Toyota bZ4X – test wideo

Toyota uderza w punkt, jeśli chodzi o trendy, bo popularność SUV-ów nie słabnie, a zainteresowanie samochodami elektrycznymi zaczyna być coraz większe.

Model bZ4X to pierwszy z serii samochodów o takim napędzie, które będą oznaczane symbolem bZ (Beyond Zero). Pozostały człon nazwy określa rozmiar i charakter nadwozia.

W kwestii rozmiarów i ceny samochód jest plasowany między Toyotą RAV4 a Highlanderem. Zbudowany został na platformie eTNGA i oferuje kierowcy i pasażerom sporo miejsca. Kwestia stylistyki może podzielić fanów motoryzacji, ale nie sposób nie zauważyć pewnych analogii, chociażby z modelem Mirai.

Toyota daje solidną gwarancję na akumulatory i deklaruje, że zasięg – w połączeniu z czasem ładowania – usatysfakcjonuje osoby, które myślą o aucie elektrycznym nie tylko w kontekście jazdy po mieście. O jakich konkretnie parametrach mowa? Jak bZ4X się prowadzi? I o co chodzi z tym zakupem? Wszystkiego dowiecie się w filmie. Zapraszamy do oglądania.

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Škoda Enyaq coupe RS iV - "więcej" nie znaczy "lepiej" Audi A3 Limousine 1,8 TFSI S-tronic Ambiente - test Land Rover Discovery 5 TD6 First Edition - terenowe gran turismo Test: Volkswagen Caddy Panamericana – sprawdziłem, czy naprawdę jest tylko na pokaz BMW M850i xDrive: test gran turismo przyszłości Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Test: 18 rzeczy, których nie wiedziałeś o nowym Mercedesie Klasy S Abarth 500 esseesse & Fiat 500 1,2 Sport w trasie [test autokult.pl] Bez Passata w nazwie - prezentacja Volkswagena CC [pierwsza jazda autokult.pl] Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec - dużo i tanio? [test autokult.pl] Mini Cabrio Cooper S nie ma sensu, ale to nie powstrzyma mnie przed polecaniem go każdemu Lexus ES300h: sprawdzamy, czy limuzyna stworzona z myślą o USA ma sens w Europie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mercedes C 220 d 4Matic All-Terrain - jeśli Klasa C, to tylko z tym silnikiem Test: Ford Grand Tourneo Connect - nie polegaj na pierwszym wrażeniu Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego