Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Mercedes C300e – 100 km na samym prądzie

Hybrydy plug-in mają swoich fanów, ale do tej pory ich użyteczność była ograniczona – nie tylko pod względem zasięgu, ale często i pomniejszonej przestrzeni bagażowej. Po poprzedniej hybrydowej klasie C Mercedes miał sporo do nadrobienia, ale dajcie mu drugą szansę – teraz odpłaca się z nawiązką!

Mercedes C300e – test wideo

Chociaż do tej pory hybrydy plug-in znajdowały coraz więcej klientów, ich użyteczność była trochę ograniczona. Choć 50 km zasięgu na silniku elektrycznym to średni dystans, jaki pokonuje większość kierowców, to jednak nie odpowiada na potrzeby wszystkich. Korzystanie z takiej hybrydy wymaga też codziennego ładowania. A jeśli nie masz, gdzie tego robić, to kończysz z samochodem, który przez większość czasu wozi tylko zbędny balast w postaci akumulatorów.

Zupełnie inaczej może być w przypadku nowego Mercedesa Klasy C z napędem 300e. To hybryda, która osiąga solidne 313 KM i 550 Nm oraz przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,1 s, ale najważniejsze, że może pochwalić się zasięgiem aż 100 km na silniku elektrycznym.

To zasługa akumulatora, który mieści ponad 25 kWh – więcej niż w pierwszym, w pełni elektrycznym Nissanie Leafie. Takie deklaracje co do zasięgu najlepiej jednak zderzyć z rzeczywistością, więc sprawdziłem, ile uda mi się przejechać C300e na samym prądzie. Wyniki w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Citroën Jumper jako Adria Matrix Axess: typowy test nietypowego pojazdu Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera Test: BMW 430i - pierwsze skojarzenie jest jedno Opel Adam Rocks 1,0 Turbo - pierwsza jazda Offroad Marcina: Jeep Wrangler 4xe w terenie i tylko na prądzie Test: Hyundai i30 1.5 DPI – boisz się nowinek? Trudno znaleźć lepszą propozycję Nowy Volkswagen Touareg V8 4.2 TDI - pierwsza jazda Test: Mitsubishi L200 Stark - 3 blokady robią tu robotę! Alfa Romeo Giulia i Stelvio 2020. Włosko-niemiecki skok technologiczny Volkswagen California 6.1 - konkurent od Forda sporo namieszał Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały? Škoda Octavia III Combi 1,8 TSI 4x4 DSG - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki