Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Honda Civic - fani marki będą zaskoczeni

Honda Civic przez 50 lat swojego istnienia na rynku doczekała się 11 generacji. Samochód w tym czasie przeszedł bardzo długą stylistyczną drogę i ciężko w nim dostrzec jego protoplastę. Jak wygląda najnowsze wcielenie tego popularnego modelu? Tego dowiecie się w tym filmie.

Honda Civic – test wideo

Wizualnie samochód nie przeszedł rewolucji. Jego linia jest analogiczna do poprzedniej generacji, a przód jest zdecydowanie mniej zadziorny względem ustępującego modelu. Więcej zmian zaszło, w sferze której nie widać, ale można ją odczuć, wsiadając do środka. Dzięki zmianom konstrukcyjnym samochód oferuje kierowcy i pasażerom więcej miejsca, a dzięki zwiększonemu rozstawowi kół oraz osi ma się on lepiej prowadzić.

Sporo zmieniło się w kwestii napędu. Dwulitrowy silnik wolnossący o mocy 143 koni mechanicznych jest odpowiedzialny głównie za produkcję energii napędzającej silnik elektryczny o mocy 184 KM. Przez większość czasu nie ma bezpośredniego połączenia kół z jednostką spalinową. W układzie napędowym nie ma też klasycznej skrzyni biegów, nawet tej bezstopniowej, która byłaby oczywistym rozwiązaniem w przypadku hybrydy.

Nowy Civic prowadzi się bardzo dobrze, w dalszym ciągu czuć tutaj sportową nutę, co może dać kierowcy sporo frajdy, niemniej nie jest on przeciążony bodźcami, które odbierają komfort, nawet gdy jest włączony tryb sport. O niewielkie wyniki zużycia paliwa nie trzeba się specjalnie starać. To dość istotne przy obecnych cenach na stacjach. Jeżeli jesteście ciekawi, co jeszcze się zmieniło w najnowszej generacji tego popularnego modelu, to zapraszam do oglądania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 118i (F20) Sport Line M/T - mieszane uczucia [test autokult.pl] Test Mazdy CX-30 Skyactiv-X: dla singla czy dla rodziny? Ford Mondeo 2,0 EcoBoost Ghia - wzorowy popcar [test autokult.pl] Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 City & 2,0 TDI 4x4 DSG Outdoor [pierwsza jazda] Test: Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ - jak się nie skupisz, możesz zrobić sobie krzywdę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Ford Transit Trail AWD to raptor wśród transitów Ford Fiesta ST vs. Ford Focus ST w ODTJ Bednary [relacja autokult.pl] Lego Technic Land Rover Defender: uczta dla (wewnętrznego) 12-latka Nowy Mini Cooper - test kultowego malucha Ford Mondeo vs Volkswagen Passat - porównanie katalogowe - test [cz.1] Test: Dacia Duster na LPG - najtańszy SUV nie tylko w zakupie, ale i utrzymaniu

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: Mercedes C 220 d 4Matic All-Terrain - jeśli Klasa C, to tylko z tym silnikiem Test: Ford Grand Tourneo Connect - nie polegaj na pierwszym wrażeniu Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło... Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego